vakantieperiode Zuid-Afrika

Ik wilde hier graag even checken of het klopt dat eind Juli geen drukke vakantieperiode in Zuid-Afrika is en daardoor vooraf alles vastleggen niet nodig is.

Ik kreeg deze indruk toen ik de Lonely planet van Zuid-Afrika aan het lezen was maar wilde het voor de zekerheid toch even checken hier. We gaan naar Kaapstad en omgeving waar het door de winter zowieso al wat minder druk is?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties! :slight_smile:

Inderdaad is het daar totaal niet druk. De winter daar, zijn niet zo fijn. Koud, regen… En pas op vele guesthouses zijn in die periode helemaal,niet open.
Maar in het Kruger park kunnen de kampen wel vol zijn, zeker de sommige kampen, dus boek die wel van te voren. Daar is het warmer en droog. Maar neem wel warme kleding mee, als de zon weg is, wordt het koud.

We zijn hier in Nederland gelukkig wat herfsten en winters gewent dus we redden ons daar hopelijk ook wel. :wink:
Maar goed te lezen dat ik het bij het juiste eind had, anders had ik hier thuis terug moeten krabbelen na eerst gezegd te hebben dat we echt niet perse alles op voorhand moeten boeken. :wink:

Verder gaan we niet naar het Noorden van zuid-afrika maar gaan we door naar Zimbabwe maar daar zal het 's avonds ook wel frisser zijn. Dan komt de warme kleding die we in Kaapstad nodig hebben weer goed van pas.

Dankje voor je antwoord!

Ja dat is zo, maar hier zijn de huizen zonder verwarming en ben je koud, dan ben je koud…wel anders hoor als thuis! Het is maar dat je het weet.