Graag wil ik jullie mening hierover weten.
Ik zit al er al een tijdje mee, of ik nou wel of niet naar zuid-afrika moet gaan met mijn vader.
Het is echt mijn droom om de wilde dieren etc te zien, maar de enige mogelijkheid om daar heen te gaan is in de zomer gaan, terwijl het daar dan winter is. Laten we zeggen 15 graden.
Doen of niet? Ik wil heel graag, maar een aangenaam weertje is natuurlijk ook heerlijk…
Kan je echt alleen maar in de zomer dan? Als dat het geval is zou ik me er niks van aantrekken. Weer of geen weer, ik zou het wel weten hoor. Succes meid. Laat t me maar weten. Liefs Daisy
Ohh … meid ik zou niet eens twijfelen, gewoon gaan!
Dit is je kans, die moet je zeker pakken!
Ik heb net ook een nieuw topic geplaats, kijk maar eens … dan kan je zien hoe desperate ik ben hihi
Ik zou wel gaan. Ik ben in Zuid-Afrika geweest toen het er winter was. Vaak houd dat in dat het 's nachts heel koud is, maar overdag in het zonnetje is het wel lekker. In de schaduw is het wel af en toe fris. Maar ik denk zeker in het noorden en oosten dat het wel goed vertoeven is.
Kaapstad is alleen wat jammer omdat daar 's winters het regenseizoen valt, wat inhoud dat je buiten alle regen vaak de tafelberg niet op kan.
Hallo,
Wij zijn er al een aantal keren geweest. In de zomer van ons, dus hun winter is het uitstekend weer. En als je voor de wilde dieren gaat, de vegetatie is perfect omdat er geen (amper) bladeren zijn en dan kun je heel goed wild spotten! Wanneer ga je? Ons huis is in augustus nog te huur. Heb je onze website al gezien? Om ons huis loopt het wild rond, dat is in de Kruger Wildtuin niet mogelijk omdat je daar in een camp met hekken logeert. Kijk maar eens op onze site. Het is echt helemaal geweldig! http://web.inter.nl.net/users/eland/eland.htm
Heb je nog meer info nodig, dan hoor ik het graag.
Groetjes,
Wilma
Hoi daisy waar kan ik die site vinden dan? ben wel benieuwd ik heb zelf een half jaar aan de universiteit van stellenbosch gestudeerd dus weet het een en ander van de omgeving daar
gaan!!! En met die temperaturen kan het meevallen, hier bij ons is het tussen de 18-24 gemiddeld. Maar je hebt er ook dagen bij van 28 graden, stralende zon!
Zeg maar tegen je Pa dat hij naar het Kruger park moet gaan, en wie weet zien we elkaar nog wel eens hier in het mooi ZA?
Je zult er zeker geen spijt van krijgen, en disco hebben ze hier ook… hahaha…
Ik was twee jaar geleden in juli in Durban. Afgezien van het feit dat dit niet bepaald een gezellige stad is, was het wel schitterend weer. Overdag kom je toch makkelijk aan 25° enkel 's nachts koelt het een beetje af. Ik ben ook een groot gamepark gaan bezoeken en ook dat was perfect te doen, niet de grote hitte, en in het gebergte kon je een pull gebruiken, maar daar bleef het bij. Dus in het noorden is de winter zeer mild, hoe zuidelijker hoe koeler.
Natuurlijk gaan!!! Ben nu net een week terug uit Zuid afrika (6 maand geweest) en de winter daar is overdag warmer dan de zomer in Nedrland, waar hebben we het over???
Het ligt er een beetje aan waar je heen wilt. In de drakensbergen is het snachts echt heel erg koud. Maar als de zon schijnt ook daar erg warm (laatst nog omdat het zo warm was in de blote buik, een ponytocht gedaan, terwijl je langs bevroren watervallen rijdt.
In Pretoria was het als de zon scheen gewoon warm. Het wordt echter daar al rond 6 uur donker, en als de zon niet schijnt koelt het vrij snel af.
Gewoon een kwestie van een lange broek en dikke trui mee!
Als laatste heb ik een rondreis langs de indische oceaan gedaan. Daar was het ook savonds gewoon lekker warm.
Gewoon gaan, supermooi land, en laten we eerlijk wezen, in de zomer is het daar soms zo warm dat het daar echt niet te harden is!
Hahaha, alsof onze zomers zo geweldig zijn. Dan kan je beter de winter in Zuid Afrika hebben en genieten van alle mooie dingen die je daar kunt zien en beleven. Gaan!! Het is echt de moeite waard. Van alleen maar hier zitten wordt je ook niet veel wijzer, de ervaring van een andere omgeving is altijd goed of het nou wel of niet jou ding is. Maar ik denk dat het je helemaal niet tegen gaat vallen, Zuid Afrika is geweldig…