Juli / augustus 2017 met kinderen

Wij willen volgend jaar onze zomer 3 weken met de kinderen naar Zuid Afrika. Zij zijn dan 8 en 10 jaar.
Zelf zijn we al eens naar Zuid Afrika geweest en naar Kruger, Swaziland, St. Lucia en Drakensberge geweest.

Nu willen we met de kinderen het noorden combineren met de tuinroute van Port Elisabeth naar Kaapstad. Tussen Johannesburg en Elisabeth een binnenlandse vlucht.
Nu komen mijn vragen.
Kunnen we beter eerst naar Johannesburg en dan naar het zuiden of omgekeerd?
We denken aan de verdeling 7/8 dagen in het noorden en dus circa 13 dagen in het zuiden, is dat realistisch?
En loont het voor een week om naar Kruger te gaan of kunnen we dan beter/ net zo goed naar parken als Pilanesberg of Welgevonden /Kololo?

Kunnen jullie ons een beetje op weg helpen met jullie ervaring? :slight_smile:
Dank je wel.

Sent from my SM-G800F using Wereldwijzer mobile app

Ja, in de ZA winter kan net gewoon erg koud zijn, zoals nu. Veel regen, hoge zee en dan wil je de Tuinroute niet doen. Niets bloeit daar dan. Ik raad jullie om in net Noorden te blijven, …" Om van Kaapstad dan naar Joburg te reizen, lijkt me beter, gezien het weer.
je kan zeker een week naar Kruger gaan, waarom niet.

Beetje overdreven dat het in het zuiden altijd barslecht weer is. In de oostkaap waar ik woon is de winter vrij aangenaam. Nauwelijks regen, overdag veelal aangename temperaturen, maar snachts koelt het inderdaad wel heel hard af. Laat u niet afschrikken door het weer in het zuiden. Je kan geluk of pech hebben, dat zal in het noorden ook zo zijn. Tuinroute is heel mooi, in de zomer en winter. Ik heb zelf 2 jaar in Plettenberg Bay gewoond voor ik naar de oostkaap verhuisde.

Sent from my G620S-L01 using Wereldwijzer mobile app

Misschien altijd pech gehad als wij daar zijn in de winter, koud, regen en een keer zelf sneeuw in Kaapstad…

Dank je wel voor jullie reacties. Ik weet dat het in het zuiden minder mooi weer is. Maar het noorden zijn we zelf ook al een keer geweest dus vandaar dat we het nu met de zuidkust willen combineren. Nemen we ook warme kleren mee…

Sent from my SM-G800F using Wereldwijzer mobile app