Kuta cowboys?

Hooi allemaal,
Ik ben 19 jaar, en heb het afgelopen jaar een ‘year off’ genomen om te gaan reizen. Zo ook in Indonesie (zo’n 9 weken). Een prachtig land, en vooral op Java erg genoten van de super aardige mensen, de prachtige omgeving en erg interessante cultuur.

En toen kwam ik op Bali. Eerst 2 weken over het eiland gecrossed op de scooter, en daarna een weekje feesten in Kuta/seminyak. Daar ontmoette ik een super leuke jongen, en werd tot op mijn oren verliefd. Maarja, na 1,5 week ging mijn reis verder naar Thailand/Lombok etc… 4 maanden later toch maar weer terug gekeerd naar Bali om mijn love op te zoeken. 3 weken het super gehad, maar daarna toch maar weer terug naar Nederland gekeerd…

Nu hoorde ik in Nederland van vriendin over de term Kuta cowboys. Is iemand daar bekend mee? of weet er meer van af? Op het internet lees ik alleen negatieve verhalen… Ik ben in staat om mijn (minder goed voor mijn opleiding) stage daar te plannen, maar is dit echt wel verstandig? Zijn die cowboys echt zo goed, en ben ik hier gewoon ingetuind?

Ik ben verschillende keren op Bali geweest, en heb er een tijdje gewoond. Ik heb niet echt veel tijd doorgebracht op de stranden van Kuta, ik ken zeker niet alle surfers daar, maar er is een aantal die ik wel ken. Ik ken het leven in de dorpen (in een paar dorpen althans) en ik ken de dubbele Balinese moraal enigszins… Ik heb meerdere diepgaande gesprekken over dit soort zaken gehad met een aantal goede Balinese vrienden, en ken hun meningen.

Er zijn beslist Balinezen die aanpappen met vrouwelijke touristen, zonder dat zij uit zijn op een serieuze relatie. Sommige is het alleen voor de sex te doen, sommige doen het voor de status, anderen doen het voor de entree van de club en wat drankjes, en een hele enkeling probeert er op een andere manier een financieel slaatje uit te slaan. Er zitten dan ook jongens tussen die om de zoveel weken een ander meisje achter op hun brommer hebben zitten… Geen idee of die meiden denken of het serieus is? De kans dat ze er van elkaar achterkomen is uiteraard uitermaten klein.

Sommigen Balinezen zijn al getrouwd, en plegen toch overspel. Iedereen weet het van iedereen, er heerst minder een taboe op overspel dan hier in NL heb ik soms het idee. MAAR: iedereen houdt iedereen zo ongeveer de hand boven het hoofd, dus kleine kans dat de vrouw in het dorp of de buitenlandse erachter komt.

Ik ken echter ook Balinezen die langere tijd een serieuze relatie met een meisje hebben onderhouden. Soms gaat het goed, soms gaat het mis. Vaak toch dat laatste… Maar ben even eerlijk, het kan in Nederland uiteraard ook mis gaan!

Houd er echter rekening mee dat de adat voor Balinezen heel belangrijk is, en dat het lastig is om daar als westerse vrouw zomaar naar te leven.

1 like

Zoek maar eens op het Internet naar de film / documentaire “Cowboys in Paradise” , verschenen medio Maart 2010, en je weet meteen genoeg.

1 like

sluit me bij Jenny aan, kom al heel lang en vaak naar Bali, natuurlijk zitten er ook fatsoenlijke jongens bij, maar de meesten die aan het strand en in de winkeltjes rondhangen hebben vrouw en kinderen ergens in de desa.
en dan inderdaad, geld, sex, status en soms gewoon ook een keertje lekker eten.
dus;
Berhati-hati (voorzichtig zijn)
salam manis
emcee:kus:

1 like

tsja,

Erg lastig verhaal. Ik ben zelf altijd erg op mijn hoede. Maar kan niet oordelen. Ik raad je idd aan om Cowboys in Paradise te bekijken. Misschien herken je bepaalde dingen of juist helemaal niet.

Mijn tip: Laat je niet gek maken door alle verhalen (vooral de negatieve), maar blijf altijd waakzaam !!

1 like

tja, deze verhalen hoor ik hier in Nederland inderdaad erg vaak. Kan me niet voorstellen dat er echt jongens zijn die daar op het strand werken, en thuis een vrouw en kinderen hebben zitten.
Heb net Cowboys in Paradise gedownload, dus ergens deze week komt het moment van de waarheid. achja, got to face the facts. Toch kan ik me niet voorstellen dat iedereen daar zo is, want enerzijds is het best logisch toch? als ik op een strand zou werken, en er zouden de hele dag leuke mannen rondlopen die ook nog eens 20x zoveel verdienen als ik, dan zou ik me ook laten trakteren etc.
pff het is moeilijk hoor. even afwachten wat cowboys in paradise gaat brengen! bedankt!

Hoewel het echte uithuwelijken op Bali niet echt (meer) voorkomt, hebben ouders nog altijd een vinger in de pap bij het kiezen van een vrouw. Er zijn ook jongens die een meisje zwanger maken, en daarom trouwen. Men kiest niet altijd 100% voor een huwelijk… Mag je dan vreemdgaan? Het gebeurt!

Een kennis van me zegt van zijn vrouw te houden, maar gaat van tijd tot tijd vreemd. Met condoom, hij wil het meisje niet zwanger maken en zijn vrouw geen ziektes geven. Zelden is hij verliefd op een van de minnaressen. Hij kan me niet uitleggen waarom hij het doet…

De zoon van het pleeggezin waar ik woonde heeft wel een langdurige relatie gehad met een Amerikaanse. Door de afstand is deze naar verloop van tijd doodgebloed. Zij vond een ander. Hij was er jaren kapot van. En toen werd zijn buurmeisje per ongeluk zwanger, ze zijn nu getrouwd en het tweede kindje is op komst.

Lange afstandsrelaties zijn sowieso lastig. Zeker als je tegen vooroordelen op moet boksen. Ik ben nog altijd van mening dat er OOK goede jongens bestaan… Stage lopen op Bali is ee mooie ervaring, maar je moet je afvragen waarom je het doet. Alleen voor hem is geen goede reden! Maar je leert er zoveel van, ook van het leven en aanpassen in een andere cultuur, dat ik het toch zou overwegen.

Hej!

Ik heb zelf een tijd een soort van vakantie vriendje gehad op Bali, die inderdaad getrouwd was en een kind had.
In zijn geval was het niet helemaal de bedoeling dat ze zwanger zou raken en daarom is hij ook met haar getrouwd. Ik wil het niet goed praten maar hij zorgde goed voor vooral zijn kind maar ik heb er uiteindelijk wel een punt achter gezet. Nu zijn we nog steeds goede vrienden, ik heb zijn kind en vrouw ontmoet en verder loopt alles prima.
Het gebeurd dus wel dat ze gewoon getrouwd zijn (dit was niet in Kuta trouwens)

Maar wat betreft je stage, als je, je er goed bij voelt, gewoon doen!
Lekker gaan is vast een top ervaring!

Ook op Bali zijn condooms en pil gewoon te krijgen…

Klopt maar zelfs dan kan er nog wel is wat mis gaan.

Tuurlijk!

Maar ik heb ook het idee dat men een ‘moetje’ als excuus gebruikt om vreemd te mogen gaan. Misschien is jouw vriend anders, maar een gewaarschuwd mens…

Telt voor 2, daar heb je zeker gelijk in :slight_smile: