Uitgaansleven in Kuta

Beste lezer,

In augustus of september ga ik naar Bali. D.m.v. dit forum ben ik heel wat te weten gekomen.
Naast het ondekken van Bali, ben ik ook een liefhebber van het uitgaansleven. Van vrienden heb ik vernomen dat ik naar Kuta moet gaan, maar daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik lees namelijk dat Kuta het ‘Lloret’ van Bali is. Dan denk ik aan een leeftijdscategorie van 16 - 21. Daar zit ik niet op te wachten daar waar ik 35 jaar oud. Kan ik iemand mij vertellen wat voor soort volk ik aantref in het uitgaansleven van Kuta. Of kan iemand vertellen of ik moet uitwijken naar een andere stad dan Kuta.

Alvast dank voor jullie reactie.

Hoi Messela,

Kuta wordt inderdaad het Lloret van Bali genoemd, maar zooooo erg is het niet hoor. Ik ben zelf 30 (toen 28) en had niet het idee dat we omringt werden door guppies. Het is eerder de leeftijdsgroep 20-25, de backpack-leeftijd zeg maar. Maar ook zat ‘volwassenen’ hoor (dronken Aussies, te vergelijken met dronken Engelsen in Lloret, dat dan weer wel haha). Ik hou ook wel van een beetje uitgaan (geen discotheken meer, gewoon gezellig drankje, muziekje, mensen kijken) en dat kan er prima. Voor was meer volwassen (lees duurder) entertainment kan je terecht in Seminyak, dat ligt naast Kuta, daar heerst wat meer de ‘lounge/Ibiza-sfeer’, je moet alleen wel je portemonnee mee nemen :wink:

Wij zaten in een hotel in Legian, tussen Kuta en Seminyak in, dat is wel aan aanrader. Het loopt allemaal naadloos in elkaar over, met overal restaurants, winkels en barretjes, maar de hotels liggen redelijk rustig (allemaal naast elkaar). Kuta is aan te lopen en Seminyak ook wel en terug neem je voor een euro een taxi die je weer veilig voor je hotel afzet.

Veel plezier! :dag:

2 likes

Hoi Cynthib,

Bedankt voor de tip:wereld:.

Ik weet wel dat er buiten Kuta weinig te beleven valt qua uitgaan dan. In Sanur zijn wel wat barretjes waar vaak live muziek wordt gedraaid, maar zeker buiten het seizoen is dat vaak erg rustig en weinig bijzonders.

1 like

wie kan me een hotel aan bevelen tussen 20 a 30 euro in kuta dicht bij de uitgaansleven en de strand???