Kusadasi Of Gumbet ?

Hallo luitjes.

Zijn van plan om eind Augustus weer naar Turkije te gaan.
Zijn vorig jaar in Kusadasi geweest wat ons uitstekend is bevallen.
We staan nu in dubio waar we heen moeten gaan. We hebben namelijk van Gumbet ook positieve dingen gehoord. We zijn liefhebbers van strand en winkelen. Wie kan ons overtuigen waar we dit jaar heen moeten gaan. Graag de voor en nadelen van Kusadasi ten opzichte van Gumbet. We zijn jullie zeer dankbaar voor jullie advies. BvD

Hallo,

ik ben zowel in Kusadasi als in Gumbet geweest en ik zou je zeker aanraden om weer naar Kusadasi te gaan. Gumbet is me behoorlijk tegen gevallen, vooral het strand, dat is in Kusadasi 10x mooier. En Gumbet is erg volgepropt en niet zo gezellig. Winkelen kun je wel mooi in Bodrum, maar niet mooier als in Kusadasi.
Mijn advies: Kusadasi!!

Ik kom net terug uit Gumbet. Ik ben nooit in Kusadasi geweest, maar ik ben wèl erg te spreken over Gumbet. Ik vind het een gezellig dorp met veel winkeltjes en goede uitgaansgelegenheden. Ik zat in hotel Sami Beach, wat direct aan het strand ligt en dat is mij ook prima bevallen. Het is een fijn kiezel strand. Het is geen groot/breed strand, maar ik vind dat je er fijn kan vertoeven. Verder denk ik dat het erg scheelt, wat drukte betreft, wanneer je gaat. Ik ben er van 8 tot 19 juli geweest en ik vond de drukte hartstikke meevallen.

Ik zou zeggen: Verbreed je horizon en ga ook eens in Gumbet kijken. Volgend jaar kun je je eigen weloverwogen keuze maken! B)

Originally posted by Gast: Marc@02-07-2003, 12:04:32
**Hallo luitjes.

Zijn van plan om eind Augustus weer naar Turkije te gaan.
Zijn vorig jaar in Kusadasi geweest wat ons uitstekend is bevallen.
We staan nu in dubio waar we heen moeten gaan. We hebben namelijk van Gumbet ook positieve dingen gehoord. We zijn liefhebbers van strand en winkelen. Wie kan ons overtuigen waar we dit jaar heen moeten gaan. Graag de voor en nadelen van Kusadasi ten opzichte van Gumbet. We zijn jullie zeer dankbaar voor jullie advies. BvD**

hoy, intussen zal je vakantie alwel geboekt zijn?
wij waren in gumbet en bodrum,alanya,icmeler en marmares,de laatste twee waren het fijnst,uitzicht heel mooi , veel winkels in marmares en fijn strand in icmeler,ook s’avonds heel gezellig

Ben in Kusadsi en Gumbet geweest… Voor en nadelen op een rijtje…

Kusadasi

  • Mooie stranden, wel ver weg zodat je met de dolmus moet.
  • Veel bezienswaardigheden in de buurt (Efese en Pamukele)
  • Autovrij centrum
  • Lelijke hoogbouw
  • Goedkoper dan Gumbet
  • mooie barstreet

Gumbet

  • Niet zulke mooie stranden, voornamelijk smal.
  • 1 pinautomaat in heel Gumbet, waardoor je vooral 's avonds een half
    uur in de rij staat
  • Druk, niet autovrij centrum
  • Meer eetgelegenheden dan in Kusadasi
  • Mooie witte laagbouw
  • Meer uitval mogelijkheden naar Bodrum, Bitez of Turgutreis

Een paar van mijn voor en nadelen… succes ermee

ik ben in beiden plaatsen geweest. Ik vond Gumbet een stuk gezelliger dan Kusadasi, knusser dan Kusadasi. Als je voor het strand niet naar Gumbet zou gaan, kan ik je aanraden vanaf Gumbet het domusje te pakken naar Bitez (paar minuutjes) en daar heb je wel een mooi strand langs een prachtige baai. Over de pinautomaten gesproken, zijn er zeker wel meer dan een in Gumbet. Bodrum ligt op 10 min afstand met het dolmusje van Gumbet, dat is ook een erg mooie plaats met veel uitgaansgelegenheden aan de zee. Het strand stelt daar alleen niet veel voor. Ik ben nu drie keer in Gumbet geweest (van de 8 keer dat ik in Turkije ben geweest) en ik ga zeker terug.

Veel succes met het nemen van de beslissing :slight_smile:

Groetjes Esmee.

p.s. heb je nog vragen, ik kijk elke dag wel ff op de site.

Goedemorgen,

Wanneer ben jij geweest dan naar gumbet dit jaar, ik zat er namelijk in juli. Ik vind het er ook fantastisch, wij zijn toch ook wel veel naar bodrum geweest, vonden we ook gezellig. Zaterdag harlikarnas en woensdags de discoboot. Toppie. Was je ook met vrienden.
gr. ray

Als aanrader mooi weer en winkelen moet je toch echt naar alanya. Ik ben in gumbet en kusadassi geweest en dit jaar in alanya maar het strand daar is het mooist en de winkels zijn overal het zelfde.
Een goed hotel is Grand Okan en niet duur. Kijk op
www. vakantiereiswijzer.nl

Veel plezier.

Originally posted by Juf@14-08-2003, 01:00:38
** Gumbet

  • Niet zulke mooie stranden, voornamelijk smal.
  • 1 pinautomaat in heel Gumbet, waardoor je vooral 's avonds een half
    uur in de rij staat
  • Druk, niet autovrij centrum
  • Meer eetgelegenheden dan in Kusadasi
  • Mooie witte laagbouw
  • Meer uitval mogelijkheden naar Bodrum, Bitez of Turgutreis

Een paar van mijn voor en nadelen… succes ermee **

Toen ik in Gümbet was waren er toch echt een stuk meer pinautomaten hoor :rolleyes:

ben net terug uit Gumbet als je gaat voor het strand de kroegjes en de restaurantjes zou ik zeker kiezen voor Gumbet. Ik zat zelf in hotel Parc im Palas, gelijk bij het strand en een zeer mooi hotel, het eten was voortreffelijk en het zwembad bij het hotel geweldig.
heb ook meer dan 1 pinautomaat gezien, geloof 3 a 4, hebben ze zeker weer teruggezet. (ha ha)
Nadeel is wel het gezeur en getrek van de winkeliers in Gumbet, dat is mij erg tegengevallen.
Ik kan geen vergelijking trekken met Kusadasi dus bij deze alleen mijn indruk van Gumbet.
Ik wens je heel veel plezier op vakantie

:huh:
der zijn toch echt meer pinautomaten ja!!!
ik heb het al vaker gelezen dat er maar 1 is
maar da klopt niet,ik ben er al zeker 4 tegengekomen in het centrum

over de voor en de nadelen van de twee gebieden? ik ken alleen gumbet, en dat er maar een pin automaat is dat is overdreven, ben dr vier keer geweest dit jaar en zijn wel zeker meer pin automaten vinden. Tja de stranden zijn niet echt optimaal maar dan kan je beter naar bites gaan ligt dr vlak bij in de buurt en goed te bereiken met de dolmus bus.

groetjes lieke

ik ben vorig jaar in oktober in kusadasi geweest en was er niet weg van. ik ben 2 keer in kemer geweest en vond het daar veel gemoedelijker, gezelliger en mooier. Mooie stranden lagen ver weg in kusadasi, beetje jammer en de winkelstraat vond ik ook niet alles, zo smalletjes, daar zou ik niet nog een keer naar toe gaan. over 3 weken ga ik naar Gumbet, heb hier vele positieve verhalen over gehoord, dus ben erg benieuwd. tips zijn altijd welkom over wat je echt moet zien, of waar je echt naar toe moet gaan!!!

Ik vind de stranden van Kusadasi juist minder dan die van Gumbet!!

In Kusadasi;
-vaak betonplateaus
-veel keien
-hele smalle stukjes
-wel mooi water
-zandstrand
-verschrikkelijk druk

In Gumbet;
-vrij smal
-mooi water
-zand,soms zand/kiezelstrand
-erg mooie baai
-gezellig druk
-weinig keien

Ik ben in beide plaatsen begin Juli geweest in 2001 en 2002
Dit jaar ben ik weer naar Gumbet geweest (lekker weekje lastminute) en van de zomer ga ik er wee naartoe!!!

Ik ben nog nooit in Gumbet geweest maar Kusadsai is echt geweldig :stuck_out_tongue: