Kun jij je verstaanbaar maken in Spanje? Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Hola,
Doordat ik al enige tijd de Spaanse taal leer, kan ik mij redelijk verstaanbaar maken in Spanje. Soms gaat dat met handen en voeten, maar meestal lukt het prima.
Het valt mij wel op dat Spanjaarden het zeer op prijs stellen om in hun taal aangesproken te worden.
Zelfs wanneer zij in hun gebrekkig Engels beginnen ( dat wordt door weinig Spanjaarden gesproken) en ik ga met hen over in het Spaans vinden zij dit geweldig. Zij zijn ook zeer bereid je te helpen.
Un salud cordial
Vincent
Alleen een Sevillaan hoort dat ik geen Sevillaan ben… alle overige Spanjaarden houden me voor Sevillaan… Overigens kan ik mij in het Catalan niet verstaanbaar maken (alleen een paar woorden) maar ik begrijp het wel goed, en daar hebben veel spanjaarden heel veel moeite mee.
Vanaf mijn 2e t/m mijn 17e jaarlijks minimaal 1 keer per jaar op vakantie geweest in Spanje, Spaanse ‘roots’ ( mijn Oma is Spaanse van geboorte en ik heb er aardig wat familie wonen ) en ik heb er ruim anderhalf jaar gewoond en op een Spaanse school gezeten in Javea dus het lukt me aardig mezelf verstaanbaar te maken :vak02: