Voordat je naar Spanje gaat heb je je vast goed voorbereid. Zo kun je je ook verdiepen in de taal. Leer jij de taal voordat je gaat of leer je deze ter plekke?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Voordat je naar Spanje gaat heb je je vast goed voorbereid. Zo kun je je ook verdiepen in de taal. Leer jij de taal voordat je gaat of leer je deze ter plekke?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Hola todos, si me gusta el lengua de español. Soy estudiante la universidad popular durante tres años. Pero en mi casa he aprendido mucho más años. Cada dia escuchar el musica español. Me gusta el cantar de Joaquin Sabina.
Saludus,
Juana
Hola,
wij gaan 2x per jaar naar de canarische eilanden en zijn nu begonnen met een prive cursus. We vinden de taal super mooi en willen graag meer communiceren met de mensen daar.
We hopen snel meer te kunnen.
Saludossssss:dag:
Ik studeer nu 11 jaar Spaans (avondles) maar ik houd het voor bekeken waar ik nu les volg. Het niveau is te laag, jammer genoeg. Ik ga een jaar proberen in Aalst. Hopelijk is het niveau daar hoger, maar ik vrees er voor. Ik houd mij aanbevolen voor cursussen Spaans van hoog niveau.
Je zou eigenlijk al geholpen zijn met een aantal spaanstaligen waar je gewoon je conversatie mee kan oefenen.
Een vriend van mij skyped veel met mensen in Spanje, gevonden via internet.
Wat mijn woordenkennis overigens goed heeft geholpen (op een gegeven moment is dat moeilijk te verbeteren) is in het spaans lezen.
Als ik naar mezelf kijk is het begrijpelijk als ik lees dat mensen 11 jaar Spaanse les volgen. Ik ben zeker 20 jaar bezig met de Spaanse taal maar doe dan ook veel aan zelf studie. Je zou zeggen, na 11 jaar les, dat je de taal ondertussen vloeiend spreekt. Ondertussen ben ik ook nog een maand naar Alicante geweest waar ik 3 keer per week een dagdeel priveles heb gehad. Ik ben er zelfs 3 weken voor naar Cuba geweest. Helaas heb ik geen talenknobbel maar ik vind het nog steeds leuk om, met op wat voor manier dan, met de Spaanse taal bezig te zijn. Elke dag luister ik naar Spaanse muziek van Joaquin Sabina en lees vaak hardop stukje lesmateriaal. Over mijn uitspraak krijg ik vaak complimentje daar ligt het niet aan. Grammaticaal ben ik niet zo sterk. Ik red met wel met de taal als ik in een Spaanstalig land ben. Ik ga in ieder geval gewoon verder omdat ik er nog steeds niet genoeg van heb van de super mooie Spaanse taal!
Saludos,
Juana
Zelf heb ik aanleg of gevoel voor talen. Vandaar ook dat ik een diploma tolk Duits heb. Toen ik begonnen ben met de avondles had ik al jaren kennis opgedaan van de Spaanse taal door naar Spanje telkens 1 maand per jaar op reis te gaan. Ginder aangekomen zocht ik nooit het gezelschap van andere Vlamingen. Ik was altijd te vinden bij Spanjaarden van mijn leeftijd waardoor ik mij zelf verplichtte om al op jonge leeftijd Spaans proberen te begrijpen en er zelf ook wat uit te leren. Na 10 of 11 jaar heb je dan al een mooie basis opgebouwd, ondanks dat het maar gedurende 1 maand per jaar was. Gevolg was dat mijn niveau al boven dat van de anderen uitstak toen ik aan de avondles begon. Als ik in Spanje met de mensen ter plaatse spreek, dan krijg ik ook steevast het compliment dat ik het zonder accent spreek. Maar het gezegde luidt: stilstaan is achteruit gaan in het leven. Vandaar dat ik eens een andere school ga aandoen. Liefst van al zou ik hebben dat mijn huidige medestudenten allemaal Spaanstaligen zouden zijn. Helaas voor mij is dat niet het geval.