Studeren in Barcelona

Hallo,

Ik ben een Communicatiestudent, 19 jaar, zit in het 2e jaar van de opleiding, en over een half jaar mag ik in het buitenland gaan studeren. Nou ben ik druk bezig om dat op school te regelen, maar ze houden me gewoon tegen!!! Omdat ik nog maar 1 jaar, 1,5 uur per week, Spaans heb gehad, en niet goed genoeg de taal beheers om de lessen te volgen. Maar ik ben hardstikke enthousiast en ik wil ontzettend graag en heb er alles voor over. Dus ik hoopte dat er hier nog mensen waren met tips, voor een Spaanse Cursus, of die kunnen zeggen dat het wel kan, of iets dergelijks. Ook voor huisvesting ben ik nog op zoek naar een appartement met 2 slaapkamers (er gaat namelijk nog een vriendin mee) Als jullie me kunnen hepen, alvast super bedankt…

Groetjes Koen (hopeloze student, zoekt hulp)

Hoi,
Ik heb zelf gehoord dat het in het begin super moeilijk is om alles te begrijpen maar dat je met veel motivatie op een gegeven moment steeds meer gaat begrijpen. Ik zou wel daar ook naast je normale vakken een cursus spaans volgen. Tevens raad ik je aan om een paar weken ervoor al een cursus te gaan doen in Spanje. Ik zou wel alles via je school regelen. Je krijgt dan nl van veel meer instanties hulp en je kunt dat ook een beurs aanvragen.

Succes!!

Groetjes
Chantal

Hoi koen,

Als het goed is heb je gewoon recht om ook in Spanje te gaan studeren. Dit heb ik ook gedaan in het begin van het 3e jaar op mijn HBO. Je hebt wel inderdaad kans dat alle klassen in het Spaans zijn, maar je zou ook stage kunnen gaan lopen in Barcelona, dan ben je wel geholpen toch?
Je zou inderdaad gewoon een extra Spaans cursus kunnen volgen!

Wat accommodatie betreft zou ik je goed kunnen helpen. Ik werk momenteel voor een bureau die studenten helpt aan huisvestiging in hartje Barcelona. Heb je interesse hierin en wil je al op tijd zekerheid hebben over je huisvestiging, kun je mij mailen op nl@barcelona-home.com

Groetjes en succes Kiki

Hoi Koen,

Heb je al veel tips ontvangen via het forum? Is alles ook al geregeld voor je verblijf en je Spaanse lessen?

Groetjes,
Imke