Ik ga volgend jaar in Barcelona studeren (Pompeu Fabra Universitat).
De studie is deels in het Engels en deels in het Spaans.
Ik wil erg graag Spaans leren. Ik kan via het talencentrum van de Universiteit Leiden en via de Hogeschool in Den Haag Spaans leren, maar Spaanse vrienden raden me af om dat te doen omdat die cursussen slechts één dag in de week zijn. Dat lijkt mij ook niet intensief genoeg. Ik wil toch minimaal een paar dagen in de week les krijgen.
Mijn vraag is daarom: Hebben jullie tips over goede cursussen Spaans? Misschien zijn hier mensen die in Spanje wonen en die ook ooit in Nederland Spaans hebben geleerd in een half jaar / jaar tijd?
Vraag eens na bij Molinos de Viento in Amsterdam. Ik weet dat zij cursussen geven en je ook eventueel aan adressen in Spanje kunnen helpen. Ben via hun naar een talenschool in Salamanca gegaan, is erg goed bevallen.
Je kunt ook privé les Spaans nemen bij Myngle.com.
Dan kies je zelf je leraar/lerares, je koopt een lespakket (bijvoorbeeld 10 of 20 lessen van een half uur of 3 kwartier) en je plant die lessen in de agenda van de uitgekozen leraar in.
Via Skype krijg je dan op de ingeplande datum/tijd privé les. Ik doe dit nu als voorbereiding op mijn taalcursus die ik volgend jaar in Spanje ga volgen, en ben er erg tevreden over!
Kijk maar eens op www.myngle.com. Je kunt ook eerst een proefles nemen.
Of bij deze website: www.spaansunlimited.com
Hetzelfde concept, met een Spaanse leraar in Zuid Amerika.
Ik ga zeker bij Molinos de Viento kijken en via het landelijk overzicht heb ik een taalschool gevonden (Fuentes in Den Haag) die voor mij interessant kan zijn.
Ook Myngle.com is zeker het overwegen waard (de lesmethode ziet er goed uit!), alhoewel mijn voorkeur wel uitgaat naar een klas met andere leerlingen.
Ik had ook een taalschool in Barcelona zelf gevonden, waar men van maandag t/m vrijdag intensief les krijgt. Behalve beginners, kan men daar iedere maandag van het jaar beginnen. Ik zoek iets vergelijkbaars in de omgeving van Den Haag.