ik heb interesse om een cursus spaans te volgen in Spanje, maar ik heb maar een 20-tal dagen verlof (begin juli). Is dit het waard om een cursus in het buitenland te doen, of zou ik beter wachten en eerst een avondcursus in september beginnen? Alvast bedankt voor reacties.
Ligt eraan wat je met je Spaans wil.
Kijk als je “gewoon” een beetje spaans wil leren, dan volstaat een cursus in ned.
Maar wil je goed spaans leren, dan moet je naar een spaanstalig land.
Want 1 ding is zeker. Echt spaans leren doe je in zuid amerika of Spanje en niet in nederland.
Hooi Bart!
Ik ben het helemaal met Sjaak eens… Een taal leer je het beste in het land waar het gesproken word. Dus ik zou een cursus wel aanraden. Het tempo bij taalcursussen ligt hoog, dus in een korte tijd leer je heel veel.
Op dit moment loop ik stage bij Babel Idiomas. Een leuke persoonlijke kleine taalschool waar de prijs-kwaliteit verhouding goed ligt. Het kantoor ligt midden in het centrum van de stad met de winkels en restaurantjes naast de deur! Je kunt altijd ff kijken op: http://www.spanishcoursesandcultureinspain.com/nl/.
Als je gaat zoeken naar een goede en leuke taalschool kijk goed rond! Er zijn ontelbaar veel mogelijkheden en iedereen bied andere extra’s en prijzen aan. Succes!!
Het is zeker aan te raden om een Spaans cursus in Spanje te doen! Je leert zoveel in een korte tijd. Ook kom je een heleboel te weten over de cultuur en de gewoonten van de Spanjaarden als je gedurende langere tijd in Spanje verblijft.
Kijk eens op www.estudiohispanico.com voor meer informatie over taalcursussen. Estudio Hispanico biedt er verschillende aan in 13 steden in Spanje.
Hooi ik ben net terug van een overwinter periode in spanje en had geen spaans geleerd dus ik zou zeggen bereid je thuis al ff voor dan heb je snel contact met de spanjaarden …als je van plan bent om daar te gaan wonen weet ik dat je als ingezetene gratis spaanse les kan krijgen in de costa blanca .van andere provincies weet ik het niet.
Daar ik nu nergens in de buurt kan instromen doe ik de oefeningen van teleac op mijn P.C …misschien een idee?
Succes Lyamid
In 20 dagen leer je natuurlijk geen Spaans, maar je kan in 2 weken al best een aardig beginnetje maken en dan daarna doorgaan met een cursus in Nederland. Om het echt goed te leren spreken zou je dan daarna nog een keer echt 3 maanden naar Spanje, of een ander Spaanstalig land moeten gaan.
Bureau Buitenland (www.bureaubuitenland.nl) helpt je graag op weg!!
ga twee weken naar een taalschool in het buitenland : www.allesoverspaansleren.nl, zodat je uitspraak definitief goed zit. Technisch leer je er zeker ook relatief veel voor twee weken, maar het gevoel heb je dan meteen te pakken, en die basis is echt onontbeerlijk
daarna Volksuniversiteit of iets dergelijks is prima om “onderhoud” te plegen, en afhankelijk van de kwaliteit van de lessen, aardig wat bij te leren. maar de kwaliteit wil nog wel eens variëren.
Ik heb zelf absoluut geen talenknobbel, maar het is mij op deze manier gelukt. Internet is een geweldige bron voor oegfenmateriaal, vandaar dat ik deze sites ben gaan samenstellen. Doe er je voordeel mee!
Veel afwisselende informatie tref je aan op : www.ikleerspaans.nl, een weblog met een zeer gevarieerd aanbod van oefenmateriaal.
Hoi Bart, al heb je maar 20 dagen, ik zou ze zeker allemaal gebruiken om in Spanje spaans te gaan leren. Malaca Instituto in Malaga is erg goed en zelf was ik ook erg tevreden over de school in San Sebastian (beiden via Studytravel). Als je naar het Noorden van Spanje gaat kun je het spaans beter verstaan dan in het zuiden, want daar slikken ze de laatste letters van de woorden in. Misschien is dat dus slimmer voor een eerste keer.
Ik zou dus zeker kiezen om te gaan ipv in Nederland te leren. Daar weet je tenminste ook zeker dat je het Spaanse Spaans leert en niet Latijns Amerikaans Spaans. En in die 2 weken leer je dan vermoedelijk net zoveel als dat je in Nederland een half jaar op school zit.