voor mijn werk zit ik redelijk vaak in spanje en kan ik een intensieve spaanscursus volgen.(1 of 2 weken) Ik spreek al wat spaans, maar niet zo heel best.
Nu vroeg ik me af of ik het best in Spanje zo’n cursus bij don quijote kan doen, of zijn er ook goede cursussen in Nederland of Belgie?
Mag ik vragen waar in Spanje je regelmatig verblijft? Bijna elke grote stad heeft wel een taalschool. Kijk maar op www.allesoverspaansleren.nl .
Ik denk dat het leren van de taal in het land waar de taal gesproken wordt altijd wel de voorkeur verdient. Naast Don Quijote zijn er nog veel meer gerenomeerde taalscholen, ieder met zijn eigen kenmerken.
Als je een beetje kunt aangeven wat je zoekt, krijg je beslist gerichte antwoorden.
ja ik verblijf meestal in Murcia, vlieg op Alicante, ik geloof dat daar ook taalscholen zitten, maar eigenlijk zou ik willen weten of in spanje de cursussen kwalitatief echt beter zijn dan hier.
Uit ervaring sprekend: ja, ik vond het beter alles bij elkaar. Zowel het niveau van lesgeven, de ijver van de leerlingen en de spaanssprekende omgeving waren voor mij succesfactoren.