Ik ben van plan om in juni/juli 2009 een cursus spaans in spanje te gaan doen via don quijote. Alleen ben ik er nog niet uit waar in spanje. Salamanca en granada lijken mij wel wat. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij deze plaatsen aanraden? Of een andere plaats?
Ik ben in Granada met don quijote geweest en dat is me goed bevallen! Granada is een mooie stad, heeft veel te bieden aan cultuur, maar een leuk uitgaansleven. Ik heb zelf ook zitten twijfelen tussen granada en salamanca, ik heb uiteindelijk voor Granada gekozen omdat dit een stuk gemakkelijker bereikbaar was. Daarnaast heeft Granada een mooie omgeving. Zo kun je dagtocht maken naar Cordoba, de kust en eventueel nog naar Sevilla. Wat de cursus betreft, die was goed, maar dat hangt ook af van je eigen motivatie!
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel!
Het is ook een beetje afhankelijk van wat je zelf wil. De steden zijn nogal verschillend van karakter.
aspecten als : veel jongeren, veel uitgaan, gemiddelde leeftijd studenten, etc. speelt hierbij ook een rol.
Ik ken beide scholen van binnen en daar zit geen fundamenteel verschil tussen. De school in Salamanca is wat groter, maar er zijn weer meer jongeren.
Meer info op www.spanishatdonquijote.com.
piet meijers www.pietmeijers.nl