15 juni vertrekken wij voor 17 dagen naar Maleisie
We zijn er nog nooit geweest, en als ik zo de verhalen lees dan weet ik zeker dat we het heel erg naar ons zin gaan hebben!
We verblijven de eerste week in Kuala Lumpur, en de 2e week vliegen we naar de Oostkust om daar op de eilanden Perhentian Besar, Lang Tengah en Gem Island te verblijven.
In Kuala Lumpur willen we in ieder geval naar de Batu Caves, Olifantenopvang en naar het vuurvliegjespark.
Zijn er mensen die nog meer leuke tips hebben voor ons om in en rond KL te doen?
Onze 2e week van de vakantie zal voornamelijk bestaan uit lekker relaxen, zonnen en snorkelen. Maar als er nog goeie tips zijn om aan de Oostkust van Maleisie te doen horen wij het uiteraard graag!
Kuala lumpur,in een woord prachtig.
Om te beginnen zou ik de Batu Caves niet meer doen, wij zijn er in sept. 2011 geweest en vonden het niet interesant, wel smerig. Wat wel mooi is, is de terugweg naar Kuala Lumpur, je hebt dan vanuit de taxi een prachtig uitzicht op de stad en dat al ongeveer vanaf de Caves.
KL is zoals gezegd mooi, wij waren er 4 dagen en hebben er de Petronas Twin towers bezocht.(wel reserveren in het hotel, anders moet je uren in de rij staan in het souterain van de torens en de kans dat je niet een van de beperkte kaartjes bemachtigd is groot).
Ook de t.v toren is mooi, als je goed ter been bent kun je er heen wandelen, neem anders een taxi(de toren ligt op een heuvel en deze is niet kinderachtig). Als je hiervoor kaartjes koopt in de toren zelf kun je ook een kaartje kopen inclusief dierentuin, niet doen (de aanwezige dieren zijn een paar kippen een ezel en een paar vogels met een totale oppervlakte van onze achtertuin).
Uit eten doe je 's avonds in de Jalan Alor (zie you tube), dit is een straat in de golden triangel met tientallen honderden bezoekers en tuintafels in allerlei soorten en maten, zeeeer gezellig tussen de eigen bevolking en we zijn er niet een keer ziek geworden.(in turkije ben ik bijv. van de 14 dagen er 10 ziek).
Wij zelf zaten in de wijk Bukit Bintang (golden triangel), binnen die golden triangel is alles in een kwartierje te voet te bereiken.
Ga bijvoorbeeeld naar Beryaya times square met op de 8e verdieping een pretpark met een rollercoaster van maar liefs 800 meter.
Wij zijn er veel wezen winkelen, kleren zij er goedkoop en klein.
In Nederland heb ik vaak kledingmaat S en is vaak nog te groot, in Maleisie heb ik een blouse gekocht in XL.
In Lot10 gekocht : drie broeken zes blouses een colbert een jas en dat voor omgerekent €270. Electronica is er duur, op een flitser van Canon waren ze er €50 duurder.
Kopieer deze link in je adresbalk en je hebt bijv. een prima kaartje van KL, meer straten heb je niet nodig.
Wij zijn na Kl op doorreis gegaan langs het oosten van Maleisie (moslim gedeelte). Een geweldige ervaring, het landschap is niet zo mooi (allemaal palm plantages) maar de mensen zijn er zoooo vriendelijk! Daarna doorgereden naar Langkawi (eiland in het westen), het hotel personeel deed er uit de hoogte en het regende er zoveel dat de gaten in de weg niet te zien waren, je kon maar zo in een put stappen van 2 meter diep en het winkel paradijs is niet meer dan een paar straten barak achtige gebouwen.
Wij hadden het er snel gezien, zijn naar het vliegveld gegaan en hebben omgeboekt naar KL. Daar zijn we weer naar het zelfde hotel gegaan (royal Bintang) en hebben we nog vijf dagen genoten van het geweldige weer en de open mensen daar.
We dachten dat we alles al gezien hadden, maar dat bleek dus duidelijk van niet.
Sorry voor het lange verhaal, ik wordt weer enthousiast. Als je nog vragen hebt hoor ik het. Grt. Wim