3 weken Maleisië

Halle allemaal,

Ik heb zonet voor 4 volwassenen en 2 kinderen (10 en 13 jaar) tickets naar en van Kuala Lumpur geboekt voor volgende maand!
Ik heb zelf al enkele malen een nachtje in Kuala Lumpur verbleven en weet wat daar te verwachten maar voor de rest ben ik complete leek in Maleisië! we hebben 3 weken en zouden graag enkele dingen combineren, enkele dagen stad, enkele dagen stand met eventueel duiken (we zijn allen zeer ervaren) misschien zelf enkele dagen jungle, …
Alle tips ervaringen etc zijn meer dan welkom
Bedankt op voorhand

Bruno
www.aquacam.be

Ik ben alleen aan de westkust van West Maleisie geweest. Ik Pulau Pangkor echt een aanrader. Niet te groot eiland, mooie stranden. Een klein natuurpark is Kuala Selangor, waar we kort zijn verbleven. Enthousiaste medewerker, mooie zonsopgang, krokodillen en apen rond A-frame hutten. Het stadje heeft nog wat interessante plekken om te bezichtigen. Melakka heeft een lange geschiedenis, makkelijk bereikbaar vanaf KL.
De Cameron Highlands is een totaal andere wereld (ook qua klimaat) en zou ik niet overslaan! Daar zijn o.a. jungletrekkings mogelijk of een bezoek aan een theeplantage.

Melakka is echt super leuk, je eigen rond laten fietsen… de ene fiets is nog mooier versierd dan de andere. Ook erg leuk voor kinderen. Verder zijn wij vanuit Kuala Lumpur ook naar een olifantenopvangcentrum gereden (ongeveer 2 uur rijden). Taman Negara is ook erg leuk, mooie boottocht in zo’n longtailboot naar het hotel toe.
In Kuala Selangor kun je ook overnachten, zou ik wel doen voor 1 nachtje omdat je hier de vuurvliegjes hebt zitten. Dat zullen de kinderen ook geweldig vinden, je gaat als het donker is met een bootje het water op en het lijkt net kerstverlichting.

Wij hebben de reis afgesloten met een weekje Langkawi, super eiland waar ook nog genoeg te doen is (kanoën in de mangrove) mocht je niet de hele dagen op het strand willen liggen!