In Juli naar Maleisie, wat gaan we doen?

Hallo Allemaal,

Vandaag hebben we eindelijk onze tickets geboekt! We komen 21 juli aan in Kuala Lumpur en vliegen 5 augustus weer terug.

Nu de tickets geboekt zijn kunnen we de rest gaan plannen. Bijvoorbeeld wat gaan we allemaal doen? Wat willen we zien? Waar gaan we slapen?

Er zijn een aantal dingen die we graag willen:

1. Snorkelen
  2. 2 of 3 dagen totaal relaxen in een mooi hotel/appartement
  3. Orang oetangs bezoeken

Dit zijn dingen die we eigenlijk wel heel graag willen doen.

Is er iemand die ons kan helpen met de planning?
En weet er iemand goede hotels?

Alvast heel erg bedankt!

Danielle

Hallo,

Ik kan je voor snorkelen en lekker relaxen op het strand Pherhentian Island aanraden. Is onwijs mooi en voor snorkelen kun je gewoon de zee inlopen en je hoeft niet eens je kop onder water te doen om veel vis te zien. Ik zou dan wel naar Kecil gaan ik kan je daar het BUBU resort aanraden via google te vinden.

Voor oerangs oetangs moet je in Borneo zijn die zijn niet in het andere deel van Maleisie te vinden. Dan zou je met Airasia kunnen vligen naar Kota Kinabalu en vanaf daar kun je dan doorvliegen naar Sepilok ik weet alleen niet welke maatschappij daar heen vliegt. Daar kun je oerang oetans zien. Hotels weet ik niet want ik ben er zelf niet geweest.

In Kuala Lumpur kan ik je het Prince hotel aanraden is een 5 sterren hotel je kunt via verschillende websites vaak goedkoop kamers boeken zoal asiarooms of wofit.com

Als je nog meer vragen hebt dan moet je het maar even laten weten.

gr van Moira

Heel erg bedankt voor je reactie. Kan je vanaf Kuala Lumpur makkelijk bij dat eiland komen? En de plek waar dat hotel staat is dat vlakbij dat eiland waar je kan snorkelen?

Wat is nog meer erg leuk om te doen in Maleisie? We houden ook erg van natuur en dieren.

Bedankt!!!

Danielle

Hey!

Vanaf Kuala Lumpur is het makkelijk vliegen naar Borneo, Kota Kinabalu. Het is zelfs trouwens ook een leuke plek om even doorheen te gaan.
Ik geloof dat het 3 uur vliegen is, weet het niet meer zeker. Ik heb die vakantie 14 vluchten gehad dus weet het niet meer uit me hoofd maar veel langer kan het niet zijn! Sepilok is in één woord geweldig!! Ben daar ook heen geweest speciaal voor de orang oetangs. Het is een bijzondere ervaring! Voor de rest, weer de andere kant op, is Langkawi, is toeristisch maar wel een hele mooie en leuke plek. Op Borneo heb je ook nog Kuching wat ook erg leuk is. En als je op Borneo bent en je wilt snorkelen zou ik naar Pulau Mabul of Sipidan gaan. Bij Sipidan zwemmen de schilpadden op nog geen meter afstand!

Veel plezier!

Van Kuala Lumpur naar de Perhentians is een behoorlijk lange reis. Je zou van KL kunnen vliegen naar Kota Bahru, dan ben je dichtbij…AirAsia heeft momenteel erg lage promotie-tarieven, ook voor deze route:

www.airasia.com

je kunt met de bus van KL naar Kuala Besut . 21.30 - 7.00. dus 9 1/2 uur in de bus, maar wel een bus waar de stoelen naar achter konden.
ik heb ergere busreisjes gehad.

En wat is een aanrader op Borneo om een aantal dagen heerlijk te relaxen en te snorkelen? En welk hotel is daar een aanrader?

Hallo,

Je kunt inderdaad naar Kota Bahru vliegen vanaf kuala lumpur is maar 1 uur vliegen. Dan kun je een taxi nemen naar kuala besut en daar de boot nemen.
Het bubu resort zit aan het strand en is het meest luxe wat er is het is 3 sterren en het word goed onderhouden en het ontbijt is ook prima.

Snorkelen in Borneo zou dan in Mabul of Sipadan zijn. Daar hebben ze niet zulke mooie hotels en als je een huisje wil op palen dan betaal je de hoofdprijs. Dit zal dan in Mabul zijn voor 3 nachten inclusief al het eten betaalde je ongeveer 400 euro per persoon. Ze weten goed hoe geld te verdienen.

gr van Moira