Weet jij misschien een goede manier om van BKK naar Krabi te komen (afgezien van het vliegtuig…geloof nl. dat Air Asia nog niet op dit traject vliegt). Gaat er een bus van BKK naar Krabi ? Of kan je beter met de trein van BKK naar Hua Hin en vandaar met de bus door naar Krabi ?
Krabi ben ik namelijk nog nooit geweest en wat ik hoor schijnt dat ook errug mooi te zijn, dus dat staat in de planning voor mei 2005…
Ik zat inderdaad al te denken aan de nachttrein naar Surat Thani en vandaar met de bus verder. Wat ik hoorde van een collega van mij is dat een uur of 4 a 5 met de bus.
Ko Samui ben ik 1,5 jaar geleden al geweest, dus sla ik komend jaar over. Krabi is nog helemaal nieuw voor mij en wat ik hoor is het daar ook echt super.
Zijn er nog een beetje leuke barretjes/restaurantjes te vinden in Krabi Sanne ?
Hoe ben jij van Samui naar Krabi gevlogen ? Met Bangkok Airways ? Wat ik zo kan zien, vliegen ze vanaf april niet meer rechtstreeks van Ko Samui naar Krabi, alleen maar via Bangkok…
Het hotel waar ik heen wil ligt ook bij Ao Nang Beach. Vond je het tegenvallen ? Hmmmm… Ik ben er nog nooit geweest en de overige bekende badplaatsen heb ik al gehad, vandaar dat ik deze keer Krabi wil proberen… We zijn ook van plan om vanuit Krabi meerdere dagtochten te maken naar eilandjes in de omgeving.
Weet je of mei een beetje goede periode is voor Krabi ?
Sorry Dave voor mijn late reactie, heb het erg druk gehad.
Net auto gekocht en rijbewijs in thailand gekocht (lol).
Enfin ik denk dat je je antwoord al hebt gekregen.
Ik raad je persoonlijk NIET aan om met de bus te gaan, ik persoonlijk vond het een hel.
De nacht trein is ok als je een eigen cabine hebt (vroeg boeken), heb slechte dingen gehoord over 3de en 2de klas… maar het kan allemaal. Dan kan je ook met de bus verder. Maar hoewel je aangaf “afgezien van het vliegen” is dit toch nog steeds het beste, makkelijkste, veiligste en ook best goedkoop.
Hey,
wij hebben mistens 40 x met de nachttrein richting het zuide gegaan gewoon tweede klas sleepers, koste 550 baht (omdat ik beneden wou slapen) boven komt 435 baht.
Maar laatst via air asia.com geboekt, als je 2 weken van te voren boekt kost het maar 10 baht heen en 400 baht terug.
Thai air kost 3000 baht ++ rechtstreeks naar Krabi. of was het nou Phukett air? nou in iedergeval Airasia.com is op dit moment het goedkoopste.en au nang is schitterend mooi en echt paradijsje.
My Webpage over Thailand
Phrangang cottages zit naast de minimarkt dicht bij het strand slapen wij altijd en kost 500 baht per nacht er zijn ook goedkopere plekjes maar de meeste raad ik je niet aan Benny’s guesthouse is wel heel schoon, warm water douche, maar je zit boven hun restaurant en veel Zweden zitten daar te borrelen tot 4 uur snachts.
Nog vergeten, wil je echt alla backpackers doen slaap niet op Railay beach want is duur en vreselijk ga dan naar Tonsai Beach is 10 min met bootje van Au nang maar je moet wel een feest beest zijn want elke avond strand party’s. Verder is Phranang beach wel mooi en ja eigenlijk al die eilandjes. Maar Au Nang is gewoon een goed centraal punt om te reizen. De enige reden dat wij vaak naar Au Nang gingen was voor de krokketen. Want Khun Ko in Bangkok zitten alleen maar de elite groep nederlanders waar je met een bal gehakt in je keel moet praten. En deze Nederlandse tent maakt nog beter kroketen dan kwekkeboom. (sorry ben al 2 jaar niet terug in Nl geweest dus krokketen zijn echt dingen die ik mis.)
Verder is de luna bar en sunset bar (om de hoek van Au Nang) gezellig cocktails voor 50 baht, en je kan bij de sunset lekker in hangmatten relaxen en gezellig borrellen.
xxx Claire