Vragen over reis Hua - Krabi/Ao Nang

hallo
ik ben met de planning van een meerweekse trip door Thailand en Maleisie bezig, en heb een vraag: waar kan ik op internet timetables van bussen vinden?
Het gaat specifiek om de reis: Hua Hin naar Krabi. Ik ben eigenlijk op zoek naar een dagrit > 's-ochtends vertrek uit HH, en dan het schema hiervan.

Ooit heb ik de omgekeerde weg gevolgd (Krabi - HH) en toen vertrokken we in de ochtend, ik meen me te herinneren dat er gedurende de ochtend ca 3 bussen gingen (dagbussen dus) en in de avond ook 3 (nachtbussen dus), dus ik neem aan dat dat ook omgekeerd zo zal zijn. Helaas kan ik er niets over terugvinden. Wel een pagina ontdekt, maar die is in het thais (www.transport.co.th)

Dus: als iemand mij de tip over een (engelstalige) site (met schema’s) kan geven, graag. Een vertaling uit het thais (van www.transport.co.th) over de vertrektijden uit HH richting Krabi mag natuurlijk ook.

Aansluitend hierop: als de (dag) bus geen optie/mogelijkheid is of blijkt te zijn, dan overweeg ik de dagtrein uit HH naar Surat Thani te nemen.
Ik stuit dan echter op de aansluiting in ST. Aankomst trein in ST is 16.30 volgens schema, laatste bus naar Krabi is om 17 uur heb ik gelezen. Vertrek vanaf Talaat Kaset 2 in ST. Is dat dicht bij het station en is dat te halen, of gaan er nog latere bussen van Surat Thani richting Krabi? Ook hier kom ik namelijk niet achter.

Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet.
Paul

Heb even snel op deze pagina gekeken, maar je kan bovenin toch op Eng klikken voor Engels ?

Hmmmm, maar zie nu dat je dan enkel een voorwoord in het Engels krijgt…

yepz, dat klopt helaas.
Maar misschien beheerst iemand hier de thaise taal en kan hij/zij de tijden HH-Krabi opzoeken op de thaise pagina

Als ik er aan denk vanavond, zal ik het ff aan m’n vriendin vragen…

1 like

Ik heb het volgende gevonden;misschien dat je er iets aan hebt. www.traveller2000.com/train/schedules.htm op deze site zouden er ook busuren moeten opstaan! Ook nog ff vermelden dat er negatieve commentaren zijn van de busmaatschappij(Ksr)backpakers express bussen(teveel diefstallen zijn er al vermeld)Nu als ik in jou situatie moest zijn(spreek voor eigen rekening)dan zou ik terug gaan naar Bkk en daar een vliegtuig nemen richting Krabi.Ik hoop dat je een beetje bent geholpen?gegroet:georgessiam.:chin:

1 like

Thanks George, maar helaas staat er ook op die site geen vertrektijden uit HH. Het vliegtuig nemen vanuit Bkk is geen optie om meerdere redenen. Een hiervan is dat ik mijn kids die mee gaan op “toernee door Azie” iets van de verschillende landschappen mee wil geven. Daarom wil ik ook zo graag op klaarlichte dag reizen naar Krabi (hetzij per bus, hetzij per trein).
Probleem (tot nu toe) is dus dat ik geen bus-vertrektijden vanuit HH kan vinden (anders dan in het Thai), en als ik de dag-trein neem, zit ik misschien qua tijd in de knoei in Surat Thani. We worden namelijk 's-avonds verwacht in Ao Nang.
Hopelijk kan Dave wat betekenen met de vertaling door zijn vriendin.

op deze site http://www.tourismhuahin.com/busses-huahin.php staat dat er om 9 uur om 10 uur en om 11 uur een bus vertrekt naar surat en de nacht bussen vertrekken om 23 en 24 uur

1 like

Heb een beetje speurwerk gedaan!Er is een avondbus van 20:00pm die volgende morgend aankomt om 6:00am in Krabi! Het is een bustrip van 10uur,afstand=800km! gegroet:georgessiam.Nog iets,de site die je heb vermeld krijg hem niet open!op mijn scherm komt erop geen toegang!anders kon ik die vertalen van thais naar ned(heb een woorden boek in mijn pc zitten)

Hoi Paul,

Heb net geprobeerd de website te openen, maar krijg hem nu ook niet meer geopend. Moet nu eerst een gebruikersnaam en password invoeren. Heel apart :frowning:

Lijkt me niet te kloppen.
Er gaan elke avoind, 365 days, diverse (rond de 10/15) nachtbussen BKK-Krabi-die by default langsheen de grote weg, Phetkasem, langs CHaam-HHin moeten-er is maar 1 grote baan. En als dagdienst rond de 5.
Het punt is er zijn diverse klassen bussen-meestal 1e en 2d genaamd. SOMMIGE 2e klas bussen (die hebben AC, maar geen WC een meest geen ‘‘service=gratis eten’’) stoppen in de satanee konsong=busterminals van alle grote plaatsen langsheen de route. en duren dus uren langer. Dat kan je doodsimpel navragen op de busstatie van HHin. Grote kans dat er zelfs een bord staat.
Voor de veel luxere blauwe 1e klasbussen (soms foutief VIP genaamd) geldt dat ze enkel gereserveerde plaatsen hebben. De truc is nu In HHIn een agent te vinden die
a.het buro in BKK kan bellen om jullie te boeken
b.je PRECIES kan uitduiden (of desnoods de volegnde dag de tuktukdriver die jullie erheen gaat brengen-alleen vindt je het toch niet) waar die bus jullie dan zal oppikken-meest een gaspumpt ergens langsheen de grote baan. (een reis naar BKK terug-en dan vliegen+shuttle andere kant-duurt verm.net zo lang als een direkte bus-wat hebben we weer een enorme Thaikennis daar!)
Ik ben zelf niet zo bekend in HHin-maar de tourist-info moet dat eerder hebben gehoord en nu weten. OOk HTLs en guesthss weten vaak veel meer als NLers die er nog niet geweest zijn menen te denken.
Overigens-echt veel te zien langsheen die route is er niet echt.
ALLE bussen vanaf Surat ri. Krabi vertekken stad Surat-en daarna stoppen ze (30/40) min later aan de statie. Maar treinen zijn vaak uren te laat.
Ik kan Thai lezen-en heb ook nog een ongezonde interesse in transportzaken-maar de site van BoKoSo geeft ENKEL vertrektijden vanaf beginpunten. Nergens tijden voor halverwege-tussendoor of aankomst-als iemand wat vindt is dat fictie. Het grote problem is juist dat dus nergens staat WELKE stops welke bus maakt!
Als je als volhoudende NL echt tot het naadje wil doorgaan raad ik deze site aan:
thaitransit.blogspot.com. Er is pas een stuk gepost over rot-tur=reisbussen vanaf BKK ri. zuiden.

1 like

Iedereen weer bedankt voor de reacties.
Sommige gaan over nachtritten, maar dat is dus wat ik eigenlijk NIET zoek. Het liefst reis ik (in dit geval) overdag. En niet alleen vanwege de omgeving, maar ook vanwege het avontuur, het leervermogen etc. Dit klinkt natuurlijk enigzins vreemd, maar is het voor mij niet. Ik ben zelf met mijn vrouw al meerdere keren in Azie geweest, waaronder div keren in Thailand. Dit keer maken we een trip met de (bijna volwassen) kinderen. Ik wil hun graag zoveel mogelijk van de cultuur mee geven. En daar hoort nmm dit soort tripjes ook bij. Daarnaast had ik in het schema een reisdag, dan overnachten, quality time in de omgeving etc ingepland. We hebben al een aantal nachtritten staan in het schema, dus leek het mij leuk om de trip HH - Krabi met daglicht te maken.

Ik heb de site (www.transport.co.th) wel weer kunnen openen vanmorgen. Ook kan ik daar doorlinken naar ticketing: http://203.147.11.41/cgi-bin/tcl_ticketing/TKS101. Uiteraard in het Thais. Misschien dat het nu wel lukt voor degene die de Thaise taal machtig zijn. Oh ja, we vertrekken uit HH op een zaterdag (17 juli)

Als ik de reacties zo eens lees, dan kan ik in ieder geval per bus Surat Thani bereiken, maar gelet op de reistijd kom ik vermoedelijk te laat aan om per bus door te reizen naar Krabi/Ao Nang. En we willen overnachten in Ao Nang. Volgens de info die ik gevonden heb vertrekt de laatste bus uit ST naar Krabi om 17 uur.
In 2003 hebben we de omgekeerde route gedaan (Krabi-HH) en uit mijn reisboekje las ik dat deze reis destijds ruim 9,5 uur in beslag nam en we pas in de avond in HH aankwamen.
De bus ST naar Krabi duurt ca 3 uur. Dus ik neem aan dat HH - ST zeker 7 uur duurt. Als ik dan op de site die Dirk opgeeft (tourismhuahin) kijk en 7 uur bij de vertrektijd van 09.00 uur optel, kom ik dus (gelet op de vertrektijd ST-Krabi) krap te zitten in ST (aankomst 16 uur of later). Ook de dagtrein is erg krap (aankomst 16.30 uur). Bij enige vertraging missen we de aansluiting. Het wordt dus moeilijk, tenzij er vanuit HH om ca 5 a 6 uur in de ochtend een bus gaat .

Ik wacht nog even of iemand op www.transport.co.th (of de ticketingpage) toch iets kan vinden. Als dat niet lukt, zal ik het hotel/guesthouse in HH eens polsen of zij iets uit kunnen vogelen. Als alles niets oplevert, zullen we de plannen wijzigen en een nachttrein pakken.

Paul

Ik heb hem opengekregen ,er staan busschema’s na elke richtingen in Th,maar vink ik de route naar het zuiden aan,dan geeft mijn pc webpagina bestaat niet!We zijn op de goede weg,zal het proberen via een ander optie!Sta wel veel info in deze website betreffende busschema’s.georgessiam.

Dave komen jij en je vriendin er uit ?
Ben echt benieuwd.
Voor alle duidelijkheid (mocht dat nog niet duidelijk zijn):

1. ik zoek een bus HH- Krabi die overdag reist (aankomsttijd in Krabi niet echt van belang, wel 't liefst zo vroeg mogelijk,
    of amders
  2. een bus HH-Surat T die eveneens overdag reist, maar uiterlijk om 15 uur in ST aan komt (dit ivm doorreizen).

Paul

Hoi Paul,

We hebben net gekeken, maar m’n vriendin ziet Hua Hin er niet tussen staan (ook geen Cha’am).
Vervolgens nog gekeken naar Prachuap Khiri Khan naar Krabi, maar komt ook niks uit.
Misschien handig om ter plaatsje een minivan te regelen…?

bedankt voor het nakijken.
Een mini van zat ik ook aan te denken, andere optie is om toch maar in de nacht te gaan, met bijv de trein van 2uur.