Krabi, Ko Lanta, Phi Phi, Koh lipe etc… HELPPP!

Hi allemaal,

Dinsdag a.s. vlieg ik naar Bangkok. Na 2 dagen ga ik naar Chiang Mai en doe daar 2 dagen vrijwilligerswerk bij Elephant Nature Park en daarna blijf ik nog extra paar dagen in Chiang Mai.

Vanaf Chiang Mai wil ik een vlucht boeken naar Krabi. Ik heb dan 1 week tijd om daar in de omgeving te ontdekken en te genieten :slight_smile: Maar eigenlijk wil ik wel bijna alle eilanden zien. Tips voor een route? Of is het beter om op 1 eiland te blijven en vanuit daar trips te doen naar andere eilanden? Ik wil dus Koh Lanta, Phi Phi eilanden, Koh Lipe en Krabi zien. Of zijn er andere plekken waar ik echt naar toe moet gaan in de omgeving?

Na een weekje (23 dec/24 dec) ga ik naar Koh Phangan. Ook tips voor vervoer misschien van Krabi naar Koh Phangan?

Alvast dank voor tips :dag:

Hee Gerdii,
Ben zelf nog niet op eilanden in die hoek geweest, behalve op Phuket.
Phi Phi doe je het best als dagtrip, want het verblijf is duur.
Een plek die je naar mijn mening niet mag missen is Khao Sok National Park.
Vervoer zou mogelijk moeten zijn per minibus, vraag je accomodatie waar je kunt boeken.
Hetzelfde zou kunnen gelden voor Ko Phangan.
Hans.

Je moet echt naar koh tao je hebt er mooie strandjes , lekker eten op het strand, duiken & snorkelen. Ja phi phi is prijzig maar de vibe daar is zo chill en het is gewoon zon gaaf eiland dat je het mee moet maken! Leuke strandfeestjes, view point, leuke winkeltjes , bamboe island er is meer dan Maya bay ! Weet niet of je het erg vindt om in een hostel te slapen? Want ik heb een goed adresje voor je! Op krabi hebben wij twee mooie eilanden tours gedaan, 4 eilanden Tour en koh hong prachtig is het :slight_smile: en voor de rest geniet

Hey Dloves,
Ik zou naar Bangkok toe vliegen en van daaruit wou ik naar Krabi vliegen. Wat is er in Krabi zoal te zien of te doen of is het niet zo interessant om daar te blijven? Indien wel hoeveel dagen denk je? Dan zou ik naar Phuket, phi phi en eventueel koh tao zoals jij zegt gaan ik weet het eigenlijk niet zo goed wat te doen na Bangkok :smiley: ik dacht eerst naar Krabi toe vliegen en dan verder… Wat heb jij gedaan?

Grtjs cj

Hoi cjke,

Wij hebben Bangkok chiang mai dat is het noorden wat echt heel leuk is ook! En vanaf daar naar krabi. Krab is zoveel te doen, 4 islands Tour, emerald pool, hong island… Railey beach!! Ik zou er zeker heen gaan! James bond island is ook wel grappig om te zien maar ik vond voornamelijk die kalkrotsformaties op de heenweg prachtig om te zien! Vanaf krabi boot gepakt naar phi phi ga naar phi phi dat is geweldig !! Vanaf daar weer overnachting in krabi om vervolgens naar samui te vliegen daar verbleven samui is weliswaar toeritistisch maar het blijft een prachtig eiland! Wij hebben 5 dagen lang een scootertje gehuurd en zijn zo het hele eiland rondgegaan en hebben stranden gezien waar geen mens te zien was en heerlijk watervalletjes gezien leuke shoppingmalss waar de lokale Thai z’n inkopen doet… Naar Marktjes etc dus dat adviseer ik ook! Vanaf daar ook naar koh phagnan , maar de tweede kaar naar Thailand direct naar koh tao en 5 dagen verbleven als ik er nu over typ, krijg ik spontane heimwee ! Windbeachresort op saireebeach beach is schoon mooi zwembad leuk strandje en direct in het centrum van saireebeach naast de 7/11 voor de rest koh nang yuan op koh tao… Freedom beach, AOW leuk om te snorkelen, en sea Shell resort heerlijk strand bbq met livebands!! En niet te vergeten gewoon een dagje met een chang biertje jn je had op het strand naar de zonsondergang te kijken! Thailand is geweldig en ga volgend jaar terug maar dan pak ik Bangkok, koh chang, koh lanta en rustigere gedeelte van Phuket… En vanaf daar naar Maleisië!!

Okeee super dankje ik ga dat zeker is bekijken die dingen die je opnoemt in Krabi… En phi phi ga ik ook zeker doen. Heb je daar overnacht toen? Of is het eerder een dag trip? Die 4 island tour is dat gewoon met een bootje eilandjes bezoeken en tegen de avond terug in Krabi dan? Alvast bedankt!

1 like

Koh lipe kan je overslaan. Ben er 2 jaar geleden geweest en toen was het al behoorlijk toeristisch, maar je kon nog wel wat idyllische strandjes vinden. Vorig jaar ook even geweest, snel weer weg gegaan. Een groot toeristisch resort gebeuren geworden. Zonde van het eiland… Als je echt overweldigende natuur zoekt en geen toerisme, dan is ko tarutao echt een aanrader. Ben op veel Thaise eilanden geweest, maar dat is mijn favoriet. Bedenk wel dat eilandhoppen duur is, dus in 1 week veel Eilanden bezoeken zou ik niet doen. Kies 1 of 2 eilanden en plan van daaruit dagtrips. Ik zou ze kiezen op basis van wat je wilt, veel toerisme (phi phi) of weinig. Koh Mook/Muk is ook een aanrader, relatief rustig, je kan er leuk snorkelen en de Emerald Cave bezoeken.

Hey Gerdii,

Ben je man/vrouw? En leeftijd? [emoji16]
Misschien kunnen wij ergens afspreken om samen naar het zuiden te gaan of in het zuiden af te spreken om daar samen rond te reizen… Ik wil namelijk ook graag de eilandjes bezoeken…

Hee Cjke, je inbox is vol…dus dan maar hier

Wanneer je niet gaat, maak je een grote fout…

Thailand is veiliger dan Nederland, voor wat betreft je persoonlijke veiligheid. Het verkeer is minder veilig.
Jij wilt dat je zo snel mogelijk in contact komt met evt. mede-reizigers. Dat kan bijv. in Bangkok.
Op Khao San Road komen veel jongere backpackers, maar ik heb geen idee of je jong bent ?

Hoe zijn je talen ? Engels en Duits ook goed ?

Hans.

Hey hans…

Ik ben 24j :slight_smile: ik spreek vloeiend Engels… Maar daar spreken ze niet echt Engels he de thai zelf?

Heb wat vraagjes maar kan niet prive sturen dus doe het maar hier!

In januari hoe is het weer dan? Neem truitjes met lange mouwen en dikke truien? Of is het daar gezellig warm om gewoon in short en tshirtje of topje alles te doen? Behalve dan id tempels moet ik iets met lange mouwen dragen en broek he?

Maar voor uitstapjes met olifanten, pai canyon, fietstocht te doen enzo kan dit gwn met tshirtje en short of is dat ook een probleem? Of is dat te koud?

Weet niet wat mee te nemen en vind er geen forums over[emoji16]

Kan ik eventueel met jou wat dingen bespreken over mijn planning?

Ik zal 31dec aankomen en blijven tot 21jan…

Hee Cjke,

Als 1e keer Thailand-ganger zie je teveel problemen… Nergens voor nodig.

Reken erop dat het sowieso 35 graden zal zijn, zeker rond Pai. Neem niet teveel mee, lichte kleding.
Dikke truien: Zeker niet ! In Bangkok is sowieso alles te koop voor een schijntje.

Trouwens : Ik kom op 1 januari aan. Ik blijf tot 30 januari.

Over je planning: Vraag maar raak !

Hans.

Hihi ja wil voorbereid zijn…
Ok en lange mouwen moet dat echt overal? Of kan je overal in shorts en topje rondlopen behalve dan id tempels? Ik dacht een dikke trui misschien voor s avonds of voor tijdens een binnenlandse vlucht/trein ofzo… Ah waar ga jij heen?

Grtjs charlotte

Hee Charlotte,

Anders dan de meeste Nederlanders vermoeden is bijv. een shirt met spaghettibandjes in Thailand niet echt "appropriate dressed ".
In de toeristengebieden is men eraan gewend, dus daar is het geen enkel probleem.
In dorpjes op het platteland is men meer conservatief, je dwingt bij de bevolking respect af wanneer je je als vrouw op z’n Thais kleedt,
bijv. overhemd met lange mouw, en rok tot over de knieen.
Kleed je je toch “gewoon”, dan vindt men dat eigenlijk maar niets, maar dat zal men niet snel laten merken.

Een dikke trui kan natuurlijk voor vlucht of trein, maar dan doe ik een dubbel T-shirt, staat voor geen meter natuurlijk, maar het dient hetzelfde doel.
Ik kom niet voor de schoonheidsprijs.

Deze keer wil ik naar Sangkhlaburi en Thong Pha Phum, dat zijn twee plaatsen die achter Kanchanaburi (Bridge over de River Kwai) liggen.
Daarna wil ik naar Ko Wai, dat ligt bij Ko Chang, en daarna wil ik in ieder geval nog naar Amphawa,
daar is een echte drijvende markt (niet de toeristische) , en de bomen daar worden 's avonds verlicht door glimwormen.

Als er daarna nog tijd over is, heb ik twee opties: Naar Khao Sam Roi Yot National Park (zuidelijk van Hua Hin)
of naar Phanom Rung (dat is een tempelcomplex zoals Angkor Wat in Cambodja )

Hans.

Ahzo ok over die regio’s heb ik niets gelezen was vooral gefocused op bangkok (wat te doen) en het zuiden…

Dus ivm mijn planning…

Ik kom aan 31dec 19:40
Ik zou dan eerst geld afhalen (pinnen) in de luchthaven… Iemand zei mij hier te beginnen met 9900… En ik moet op "niet akkoord
M klikken ivm het voorgestelde bedrag vd atm en dan zou ik een redelijke wissel krijgen. Wat denk jij?

Een taxi rit naar het centrum kost ongv 300 bath heb ik mij laten vertellen, is dat ongv juist?

1)Dus eerst naar mn hotel/hostel(heb nog niks uitgekozen of geboekt dat doe ik morgen ofzo) daar cash onmiddellijk betalen?

Dan ga ik geloof ik met een meisje afspreken en dan zouden we kijken wat we gaan doen met o&n… Ik zou graag naar een rooftobar gaan! Of gaat dit onmogelijk zijn door de drukte van nieuwjaar?

Op 1jan: what po, grand palace, wat arun temple ik weet niet hoever alles van mekaar ligt. Doe ik dit gewoon per taxi vd ene naar de andere? En is het al avonf tegen ik die 3 dingen heb gezien denk je? Zoniet zou ik nog ergens willen shoppen… Sukhumvit of silom road…

2jan: chatuchak market en dan… Weet ik het niet. S’ avonds ja lekker eten en in khao san road blijven denk ik tot ik terugkeer naar de hostel/hotel.

3jan: chinatown, pahurat (indische wijk) en khao pray rivier afvaren… Enige suggesties ivm welke ferry/boot te nemen om dit te doen?

Is er nog iets wat jou de moeite lijkt om te doen?

4jan zou ik naar Chiang mai vertrekken, maar eigenlijk is het de bedoeling om naar Pai te gaan… Ben jij op beide plaatsen gwst? Blijf ik best een dagje of 2 in chiang mai en iets gaan doen/zien en dan naar Pai?

Hoe zou ik best/makkelijkste naar chiang mai? Vluchten lijken mij duur, prijs vd treinen weet ik nog niet… En waar je die ticketjes boekt.

Vanuit pai zou ik naar het zuiden willen gaan maar in Pai zijn geen vluchten dacht ik of wel die mij naar phuket of andere kan brengen?

Hier middenin wil ik dus de eilandjes zien die het meest de moeite waard zijn… Kho phi phi die zéker! En ik zou er een nacht of 2 verblijven denk ik.

Ik moet 20jan 20:30 terugvliegen naar België. Moet ik daar ook 2u van tevoren zijn op de luchthaven?

Wat denk jij en hoe zou ik mijn schema opvullen en hoe reizen in het binnenland? Ik ga niet alles vastleggen maar wil een plan hebben in case dat ik niemand meer heb op een bepaald moment om mee te reizen of om een idee te hebben met wie ik zou mee reizen dat zou passen bij mijn idee ik wil gewoon een back up plan hebben en toch wel een idee van hoe en wat ik ga doen en onderweg zie ik wel wat er wijzigt :slight_smile:

Wat er in pai is, is dat er ook in het zuiden? En maak ik het mezelf te moeilijk om eerst naar het noorden te gaan eerst chiang mai dan pai om dan naar het zuiden te gaan?[emoji85][emoji9]

Heb nog wat vraagjes Hans…[emoji16][emoji85]

Qua inentingen lees ik verschillende dingen.
Is enkel hepatitis a genoeg? Ik heb allerlei inentingen gehad toen ik naar mexico ging maar heb ze niet na 6 maand herhaald waardoor ze niet van levenslange duur zijn. Dus nu moet ik weten welke in zou moeten hebben voor mijn vertrek.

Ivm muggen/insecten, moet je in thailand overal zo’n spray opdoen op je lichaam? En heb je er last van ’ s nachts? Ik zie op sommige foto’s die mosquito netten hangen en ik ben een slechte slaper dus vroeg me af of dat overal is dat je er last van hebt of je heel de reis eigenlijk vol staat met muggen beten[emoji28]? Want vind daar niet echt meningen over op forums

Grtz

Zoooo ! Da’s geen half werk, Charlotte, ik ga er ff voor zitten, en antwoord vanavond !

Daar gaan we, Charlotte:
Een taxi rit naar het centrum kost ongv 300 bath heb ik mij laten vertellen, is dat ongv juist?

Nee, het is duurder, maar:
Neem eerst de airportraillink die eindigt in het centrum van Bangkok, deze kost 40 baht,
vervolgens neem je een taxi , en je zegt dat hij de meter moet aanzetten, weigert hij dat (gebeurt niet vaak) , meteen uitstappen en een andere taxi nemen.
De airportraillink begint op het vliegveld, volg de bordjes.

Op 1jan: what po, grand palace, wat arun temple ik weet niet hoever alles van mekaar ligt.
Dit is iets wat je met je guesthouse of hotel moet bespreken. Zij kunnen het voor je regelen, of weten wel een agent die dat kan.
Shoppen doe je het best in MBK shopping center, daar kun je ook goed eten, en winkelen tot 9 of 10 uur 's avonds.

2jan: chatuchak market
Misschien treffen we elkaar wel, ik ga er ook heen op die dag

3jan: chinatown, pahurat (indische wijk) en khao pray rivier afvaren.
Neem de gewone ferry die de Thai ook neemt, je kunt dan bijv ook naar het grand palace, en het kost bijna niets.

Hoe zou ik best/makkelijkste naar chiang mai? Vluchten lijken mij duur, prijs vd treinen weet ik nog niet… En waar je die ticketjes boekt
.

Nachttrein kost rond 1000 baht, let erop dat je in de piektijd zit, dus enkele dagen van tevoren boeken !
Chiang Mai is leuk, maar dan moet ik een beetje je interesses weten om je tips te kunnen geven.

Vanuit pai zou ik naar het zuiden willen gaan maar in Pai zijn geen vluchten dacht ik of wel die mij naar phuket of andere kan brengen?

Het gaat met minibus van Pai naar Chiang Mai, en per vliegtuig verder, ook hier weer : Op tijd boeken, en dat kan in Pai.

Wat er in pai is, is dat er ook in het zuiden?

De sfeer van Pai is uniek, er komen heel veel mensen van jouw leeftijd van over de hele wereld, jij gaat het geweldig vinden daar.

En maak ik het mezelf te moeilijk om eerst naar het noorden te gaan eerst chiang mai dan pai om dan naar het zuiden te gaan?

Ja en nee, Het kost tijd, die je tekort komt in het zuiden, maar het is veel te leuk om over te slaan.

Is enkel hepatitis a genoeg? Ik heb allerlei inentingen gehad

Wanneer je naar toeristenplekken gaat, en koud voedsel mijdt, dan zal het wel loslopen.

Ivm muggen/insecten, moet je in thailand overal zo’n spray opdoen op je lichaam?

In je kamer heb je ventilator of airco, airco helpt bijna 100 % , en ventilator helpt ook.
''s avonds eerst douchen, dan bedekte kleding en DEET (te koop in 7-11)

Hans.

• Updated - - -

Ter aanvulling op Hans (wat al zeer informatief is)

Inentingen, ik heb hep a en DTP. Van hep a ook herhaling gehad. Dus 25 jaar beschermd. Door verschillende verhalen onlangs nog contact gehad met de ggd. Mijn man heeft de herhaling niet gehaald, maar kan alsnog. Zijn prik is van 2009.

Muggen, weet niet of je erg lekker voor ze bent? Ik wel namelijk. Aan de deet van 7/11 heb ik niet genoeg. Idem met die van Boots etc. Ik koop 90% deet bij de plaatselijke apotheek. In steden niet zo makkelijk te vinden (apotheek wel maar de 90% niet) maar op de eilanden zeker wel!

Hoi Hans,

Hihi ja sorry hoor voor de vele vragen maar jij leek mij de juiste persoon!

Dus de airport traillink is binnen in de luchthaven?
Moet je daarvoor een ticketje nemen of stap je op en betaal je 40bath zoals wij doen op de bus? [emoji1]

En dan de eindhalte eruit en taxi nemen naar het hotel/hostel dus.

Ivm het shoppen, ik had gelezen over sukuhmvit en silom road, voor de replica zonnebrilletjes enzo [emoji5]️en nog andere marktjes waar het zeer goedkoop is om te shoppen… Is het overal allemaal zo laat open tot 9-10u?

Oh leuk van waaruit ga jij naar chatuchak market?

En wat bedoel je met de “gewone” ferry? Ik heb al zoveel gelezen en ik lees allerlei dingen over verschillende kleuren, de ene ferry zou duurder zijn dan de andere… Ik lees veel verschillende dingen [emoji28]

Oh ja in Bangkok zou ik ook een fietstocht doen denk ik heb jij dit al gedaan?

Ok je hebt me overtuigd ivm Pai!
Ik heb ondertussen een ticketje Chiang Mai geboekt dit was 1690 bath geloof ik, 4januari vertrekken. Want ik zou toch geen oog dicht doen op zo een nacht trein. Dan zou ik 2dagen in Chiang Mai blijven denk ik, om te ziplinen id jungle en… Verder weet ik het nog niet. Oke… Interesses… Tempels maar hoef er geen honderden te zien ook niet natuurlijk, dit ga ik in het zuiden ook doen. Ik hou van actieve dingen zoals het ziplinen.

Dus DEET rechtstreeks op de kleren en niet op de huid dan?

En ja Esther, ik ben spijtig genoeg geliefd bij de muggen, het blijft vaak ook zeer lang zichtbaar bij mij en wordt donker vanwege mijn getinte huid veronderstel ik… Ik wil het liefst dit zoveel mogelijk vermijden! Is het echt de hele dag door dat er daar muggen rond je hoofd zweven en heel de nacht of is het daar niet zo erg?

Grtjs, alvast erg bedankt allebei!

Vooral de avond en de nacht. En dan vooral in de jungle en op de eilanden. Maar aangezien ik ook zeer geliefd bij ze ben pakten ze me ook in de grote stad. Maar dat viel op zich wel mee.

Ik ben ook erg gevoelig. En is ook lang zichtbaar (+ soort allergie) dus zou zeker voor de sterkere deet gaan. In NL trouwens niet te krijgen.