Daar gaan we, Charlotte:
Een taxi rit naar het centrum kost ongv 300 bath heb ik mij laten vertellen, is dat ongv juist?
Nee, het is duurder, maar:
Neem eerst de airportraillink die eindigt in het centrum van Bangkok, deze kost 40 baht,
vervolgens neem je een taxi , en je zegt dat hij de meter moet aanzetten, weigert hij dat (gebeurt niet vaak) , meteen uitstappen en een andere taxi nemen.
De airportraillink begint op het vliegveld, volg de bordjes.
Op 1jan: what po, grand palace, wat arun temple ik weet niet hoever alles van mekaar ligt.
Dit is iets wat je met je guesthouse of hotel moet bespreken. Zij kunnen het voor je regelen, of weten wel een agent die dat kan.
Shoppen doe je het best in MBK shopping center, daar kun je ook goed eten, en winkelen tot 9 of 10 uur 's avonds.
2jan: chatuchak market
Misschien treffen we elkaar wel, ik ga er ook heen op die dag
3jan: chinatown, pahurat (indische wijk) en khao pray rivier afvaren.
Neem de gewone ferry die de Thai ook neemt, je kunt dan bijv ook naar het grand palace, en het kost bijna niets.
Hoe zou ik best/makkelijkste naar chiang mai? Vluchten lijken mij duur, prijs vd treinen weet ik nog niet… En waar je die ticketjes boekt
.
Nachttrein kost rond 1000 baht, let erop dat je in de piektijd zit, dus enkele dagen van tevoren boeken !
Chiang Mai is leuk, maar dan moet ik een beetje je interesses weten om je tips te kunnen geven.
Vanuit pai zou ik naar het zuiden willen gaan maar in Pai zijn geen vluchten dacht ik of wel die mij naar phuket of andere kan brengen?
Het gaat met minibus van Pai naar Chiang Mai, en per vliegtuig verder, ook hier weer : Op tijd boeken, en dat kan in Pai.
Wat er in pai is, is dat er ook in het zuiden?
De sfeer van Pai is uniek, er komen heel veel mensen van jouw leeftijd van over de hele wereld, jij gaat het geweldig vinden daar.
En maak ik het mezelf te moeilijk om eerst naar het noorden te gaan eerst chiang mai dan pai om dan naar het zuiden te gaan?
Ja en nee, Het kost tijd, die je tekort komt in het zuiden, maar het is veel te leuk om over te slaan.
Is enkel hepatitis a genoeg? Ik heb allerlei inentingen gehad
Wanneer je naar toeristenplekken gaat, en koud voedsel mijdt, dan zal het wel loslopen.
Ivm muggen/insecten, moet je in thailand overal zo’n spray opdoen op je lichaam?
In je kamer heb je ventilator of airco, airco helpt bijna 100 % , en ventilator helpt ook.
''s avonds eerst douchen, dan bedekte kleding en DEET (te koop in 7-11)
Hans.