Mijn vriend en ik vertrekken over een week naar Australie. Wij hebben een tour geboekt (Wayoutback) waarbij we 3 dagen door Uluru trekken. Nu vroeg ik mij af of het snachts erg koud is? We slapen namelijk in een swag (soort slaapzak op de grond). Daarnaast las ik in een aantal boekjes dat je bij Uluru een petje met een net op moest zetten ivm vliegen. Is dat alleen in de zomer (Australische zomer) of ook in de winter (Australische winter)? Wij zijn daar in de tweede week van juni.
Ik was daar eind juni 2005 en toen was het 's nachts behoorlijk koud. 2 lagen kleren aan, in je eigen slaapzak in een swag en rond een vuurtje. Dan blijf je nog een beetje warm. 's morgens word je wakker met ijs op je swag. Het eerste uurtje kan het nog aardig koud zijn, maar als de zon goed begint te schijnen loop je zo weer in T-shirt.
Maar laat je daar niet door tegenhouden, het is het echt wel waard.
Een pet met netje had ik niet, heb zo ook niet veel gezien. in Juni heb je ook niet de meeste vliegen.
De tour was helemaal top! We werden met een jeep opgehaald op de luchthaven en daarna zijn we naar de verschillende hotspots gereden. De gids had de hele dag door snacks en eten bij, dat was echt perfect geregeld. Ook het slapen in een swag onder de sterrenhemel was erg speciaal.
Ik ben erg tevreden over de organisatie. Het is wel duurder dan bij andere organisaties maar ik vond het iedere euro waard. Je zag vooral dat bij de goedkopere organisaties met name heel veel jongeren zaten. En wij zaten ook op mooie plekken. Zo hadden we op de laatste nacht ook een douche waar je hout moest stoken om warm water te krijgen. Er zat geen deur in de douche en je keek zo recht de sterrenhemel in. Was echt prachtig!
Nog een tip is om te zorgen dat je drank hebt gekocht nog voor je in alice springs bent want het is in alice springs of omgeving uluru echt heel erg duur om drank te kopen. Wij hadden wat meegenomen zodat je savonds nog wat kunt drinken met de rest van de groep.
Verder was het echt een super ervaring. Ik vond het eerlijk gezegd snachts wel een beetje eng omdat er dingos in ons kamp liepen maar ach ja dat is wel de ultieme outback ervaring
Als je nog meer vragen hebt of dingen wilt weten hoor ik het graag!