Hallo mensen
Ik (jeroen (baccara ) Ga over een maand met een vriend van me en zijn familie voor een periode van 4 weken naar suriname.
Wij zullen voornamelijk doorbrengen in Paramaribo maar waarschijnlijk ook in nickery (Spelling correct?)
Ik heb inmiddels begrepen dat pinnen wel mogelijk is in suriname bijvoorbeeld bij cambio in zamewerking met interpay nederland. Weer 1 zorg minder.
Alleen nou is mijn vraag hoeveel heb ik ongeveer nodig om deze maand door te kunnen brengen?
Kan iemand mij een indruk geven van wat bijv. eten en drinken kost?
Zijn er nog bepaalde kosten waar ik rekenening mee moet houden?
Bij voorbaat dank
Jeroen
Dag Jeroen,
over het algemeen is Suriname goedkoop voor Europeanen. Voor zo’n vijf euro ga je uitgebreid uit eten, dit is vaak goedkoper als boodschappen doen en zelf koken. Ook uitgaan is in vergelijking met NL érg goedkoop, zowel de entree (meestal rond de drie euro) als drankjes.
Een taxiritje kost gemiddels zo’n twee/ drie euro, natuurlijk afhankelijk van de lengte van de rit. Vooraf moet je een prijs afspreken!
Wat wel duur kan zijn is het huren van een woning, wat meestal gebeurt in euro’s. Jammergenoeg zijn de excursies naar het binnenland ook prijzig, maar zeker de moeite waard…
Veel plezier!
system
10 juni 2005 om 13:17
3
Hier heb ik zeker wat aan.
Gelukkig is onderdak allemaal al geregeld en die vriend waar ik mee ga is zelf van surinaamse afkomst.
Wij gaan met zijn familie de binnenlanden bezoeken en ik weet zeker dat ze precies weten waar je moet zijn.
Harstikke bedankt voor de reactie het is me allemaal een stuk duidelijker.
Groeten jeroen