mijn vrouw en ik zouden graag volgend jaar overwinteren in suriname.{±3 maanden}
wij stellen geen supereisen.
een nette bungalow met internet verbinding,een beetje centraal gelegen als het kan.
wij houden van goed eten zonder dat exclusieve,terrasjes doen,een dagje strand,vissen,door de stad slenteren,een goed contact met de locals,zelf wat grillen en koken,enfin niets speciaals.
kan iemand mij een idee geven wat dat ongeveer kost per maand voor 2 pers.zonder de vinger op de knip te houden.
of heeft er iemand een beter voorstel qua land?
Jeetje, dat is een heel lastige vraag. Maar ik zal proberen hem te beantwoorden.
Als je zelf gaat koken, zelf je brood smeert en je inlopen doet op de markt en de “chinees”, zo’n klen winkeltje met kruidenierswaren, denk ik at je per persoon met 30 a 40 srd ruim uitkomt. En dan heb je er zelfs een klein borreltje bij. Dat is zo’n 7 a 9 euro.
Als je doet als bovenstaande maar af en toe lokaal uit eten gaat, dus eten bij een warung op blauwgrond, of een roti haalt, broodje en een keer een soft of biertje bij een klein tentje, reken dan op zo’n 20 srd per dag extra. dat is ongeveer 4,40 euro.
Maar als je evengoed zelf kookt en bij de grote supermarkten, Choi, Tulip, Best Markt en dergelijk boodschappen doet, moet je er op rekenen dat het prijsniveau op Nederlands niveau ligt. Soms wel hoger nog.
Ga je wat chiquer uit eten, en drink je je drankje in een hotel, dan ben je goedkoper uit dan in Nederland, maar heb je toch een wat ruimer budget nodig.
Zoals je ziet, geen makkelijk antwoord. wellicht dat je er iets aan hebt.
Veel plezier in Su straks. Wat mij betreft een uitstekende keuze om te overwinteren.
Tan bun,
Ilse
dank je wel!fecso
waar kan ik best terecht voor de behuizing?2 pers.
Ik weet dat dezebeschikbaar is. Leuke buurt, leuk huis.
Tan bun,
Ilse
Dag Fecso
Sorry voor de late reactie.
Ik verblijf gemiddeld 9 maanden per jaar in Suriname.
Ik heb hier een link voor je die je waarschijnlijk wel zal interesseren :
Vriendelijke groeten
Dirk
beste Dirk,hartelijk bedankt!
fecso