Rondkomen in su

hallo,

ik ben van plan om in december naar su te gaan voor 3 maanden.
ik ga in me eentje daarheen en mijn vraag is dan hoeveel euro ik nodig heb om 3 maanden rond te komen daar.

alvast bedankt,

He Walzer,

Leuk dat je naar Su wilt komen. Je stelt wel een heel moeilijke vraag, want je uitgaven hangen af van wat je van plan bent.

Wil je veel trips maken, dan heb je flink wat geld nodig. Meerdaagse trips zijn duur (maar de moeite waard!), je kunt gemiddeld op € 75/100 per dag rekenen.
Ga je vaak stappen en uit eten in de wat luxere restaurants, dan heb je meer geld nodig. Eet je bij een eenvoudige warung of lekker thuis, dan ben je natuurlijk minder geld kwijt. Maar ook gewone boodschappen zijn niet echt goedkoop.
Ben je van plan in een hotel te verblijven, dan kost dat je behoorlijk wat geld. Ga je naar een studenten- of vakantie appartement (evt samen met anderen) dan kost het je minder geld.
Alles hangt dus af van je bestedingspatroon. Met € 500 pm moet je behoorlijk zuinig doen, maar met € 1000.- pm kom je een heel eind.

Als je nog woonruimte zoekt, kun je gebruik maken van een kamer bij Huize Unu Pikin.Voor € 100.- pm heb je een prima kamer met internet, ruime gemeenschappelijke keuken, eetruimte, zithoek, tvhoek, computerhoek, terras etc. Kijk op www.stichtingunupikin.nl.
Veel plezier in Suriname!
Susanne

Zijn de dagelijkse levensmiddelen in de supermarkt duur of valt het wel mee? Volgende maand komen we genieten van paar weken tropisch zon en het lekker eten in Suriname. Moeten we de bus ook vooruit betalen of achteraf bij de halte?

Een kamer bij Unu Pikin is zeker aan te raden! Heb er zelf een half jaar gezeten =)

Zelf kwam ik rond van 300 euro per maand incl. huur. Hier kon ik regelmatig van uit eten en ergens wat drinken en andere leuke dingen doen. Beetje het studentenleven zegmaar.
De trips zijn inderdaad duur!

De dagelijkse levensmiddelen is net zo duur als hier (vegeleken met inkomsten hier en daar).
De bus kun je als je instapt betalen of als je uitstapt. Er zijn overigens geen haltes maar dat merk je wel :wink:

Heb zelf een paar jaren gewoond in Paramaribo in de jaren 80, maar toen was het anders. De mooiste studenten tijd was het van mijn leven. Toen had je nog 5 bioscopen in Par’bo. Vooral de muziek in de bussen kon ik van genieten, dus al feestend naar de bestemming. Heb een beetje heimwee om tropische gewoonten weer aan te leren.

Woonde j niet 21 jaar in su?:beef:

Hey walzer,
Als j nog naar su komt, kan ik een kamer aan j verhuren. Ik woon in een ruime woning met 3 kamers en ik baal dat ik de huur in me uppie betaal voor kamers waar ik niet in slaap, maar het huis in dichtbij mijn school en veel goedkoper is een andere plek ook weer niet.
Het is dichtbij het centrum en winkelcentrum en kan je ook een paar leuke plekjes laten zien.
Je zal het huis wel met mij delen dus hopelijk is dat niet al te erg ;-). Anyways ik denk dat €175 een goede prijs is incl. water, electra wi-fi en schoonmaakster. Want zelf ruim ik nooit echt op. Hihihi meld me als je interesse hebt. Mijn email is channy22587@hotmail.com