@SA, van dit soort ellenlange tranentrekkende verhalen wordt ik helemaal niet goed. :paranoid:
Let op lezers:* De huurauto met chauffeur* rijdt de twee vrienden tussen twee reisbureau’s, een afstand van een paar honderd meter (!), heen en weer om uiteindelijk minder dan **RP200.000 ( +/- €14) **te besparen. **Om je te bescheuren **:nod:.
Het is toch maar goed zo een prijsbewuste Indonesische Amsterdamse vriend te hebben. Luxe hotels, uitgebreide massage sessies, auto met chauffeur enz. enz. en dan gaan beknibbelen op airline tickets. :hihi:
Kort en goed, als ik zo op vakantie zou moeten gaan zou ik liever op mijn tuintje blijven. :slapen:
Kort samen gevat :
1.Je moet kijken naar de site’ s van de Airlines.
2.Er zijn verschillende airlines , met verschillende prijzen , afhankelijk van de vertrektijden en tijdstip van het boeken .En speciale aanbiedingen .
Garuda is vaak het duurste .
3. De meeste keuze kan je maken als je via een (grote) reisburo doet.
Dat kan je laten doen of zelf komen . Afhankelijk of je tijd hebt.
Opmerking : dat het een paar tientjes per party kan verschillen is duidelijk .
Of men het de moeite waard vindt of niet is de eigen keuze.
Dat is een misvatting SA, het is zelfs denigrerend te noemen dat er hier, behalve u dan, alleen maar analphabeten rond kijken. Foei, na 40 jaar hier als buitenlander weet u nog steeds niet hoe men zich schriftelijk uit moet drukken in de Nederlandse taal. Hotperdom nog eens er aan toe. :tear: Overigens is het bijna usance om compleet van het onderwerp af te dwalen en daar bent u negen van de tien keer de schuldige van en ontegenzeggelijk een meester in. Als maar door maar door gelijk willen krijgen…:slapen::slapen:
Het probleem met jou is dat je niet begrijpend kunt lezen en zonder na te denken citeer jij mensen, niet alleen mij, maar van het hele Internet pluk jij stukjes test wat goed in jou straatje past zonder bronvermelding zonder het hele stukje verder te lezen. Meer en meer kom ik tot de conclusie dat de afkorting SA niet staat voor Surya Atmadja maar voor Simpele Aap.
Heel deze topic is door jou naar zijn filistijnen geholpen, door jou gedram, gedram om jou gelijk proberen te halen, maar je maakt je eigen zo belachelijk als de pest, jij bent een heel vervelend mannetje.
Ik schreef duidelijk:
Elke promo, korting en stand-by prijs die je dan (eventueel) op deze prijzen kunt krijgen is dan mooi meegenomen.
En met eventueel bedoel ik bijvoorbeeld het onderstaande en diep in die grijze massa van jou, waarschijnlijk niet groter dan een erwt, weet je dat wel maar je wilt je ongelijk niet toegeven, en ga je in jouw achterlijk kindertaaltje je ongelijk proberen te verdoezelen.
:dag:Beste forumlezers,
Ik ben eigenlijk een beetje bang hier nog een vraag te stellen …
maar ik waag het er toch maar op…
We zijn druk bezig met de voorbereiding van onze eerste reis naar Indonesië waar we in Jakarta landen en nog diezelfde dag willen doorreizen naar Yogyakarta…Kunnen we op de vlieghaven een ticket boeken of doen we dat beter van thuis…Na het lezen van de verschillende topics hier op het forum weet ik eigenlijk niet welke vliegtuigmaatschappij nu veilig en betrouwbaar is…Graag een vriendelijk antwoord…
Bedankt
Karine.
Niet bang zijn hoor, de verwekker van al die boosheid is hier in de ban gedaan dus… De laatste maanden zijn er door meerdere vliegmaatschappijen nieuwe vliegtuigen aangeschaft, ik heb me trouwens nooit onveilig gevoeld.
Hieronder een paar mogelijkheden die je op de luchthaven van Jakarta kunt boeken:
**Batavia Air:**7P-325 14.30 WIB 15.30 WIB 39 USD 45 USD 55 USD
7P-321 18.00 WIB 19.00 WIB 33 USD 45 USD 55 USD
G**aruda:**Jakarta Jogyakarta 14:25 15:25 GA 212
Jakarta Jogyakarta 17:45 18:45 GA 216
Jakarta Jogyakarta 19:20 20:20 GA 218
Lion Air:
JAKARTA (CGK) to JOGJAKARTA (JOG) Tuesday, 02 Mar, 2010
JT 568 737-900ER 0 Stops1h 00m
**Jakarta (CGK)**Tue 19:00 **Jogjakarta (JOG) **Tue 20:00 IDR269,500 IDR429,000
Mandala:
RI 34219:30 Soekarno-Hatta (CGK) 20:30 Adisucipto (JOG)3.182(Promo)555.909938.182
Dit zijn slechts voorbeelden. Kijk voor meer informatie op hun websites. >>>
Hartelijk dank voor je snelle antwoord tot binnenkort…
Karine.
Ik ga in mei een maand backpacken. Ga Java Bali en Lombok doen, indezelfde volgorde… Is er iemand die ervaring heeft met binnenlandse vluchten vanaf Lombok terug naar Jakarta? Heb namelijk retourticket AMS-Jakarta.
groeten
gewoon een ticket boeken van Lombok naar Bali, en dan van Bali verder naar Jakarta. volgens mij vliegt er niks rechtstreeks, maar ik heb ff geen zin om de websites van allerlei maatschappijen te checken.
hoe dan ook, vliegen van Lombok naar Jakarta is totaal geen probleem. je kan gewoon bij aankomt in Indonesie je tickets boeken. dit kan op het vliegveld, maar in elke Indonesische stad zijn ook wel travel agencies te vinden die je een handje kunnen helpen.
persoonlijk vind ik Bali - Java - Lombok in een maand (30dgn?) overigens best veel.
houd er rekening mee, mocht je langer dan 30 dagen in Indonesie zijn, dat je vooraf een visum aan moet vragen.
Thnx Jenni, ik ga 28 dagen, en ben van plan snel door Java heen te gaan. Van wat ik gehoord, gelezen en gezien heb op internet denk ik dat ik meer met Bali en Lombok heb. De vlucht naar Jakarta was het goedkoopst, vandaar de keuze Java erbij te doen…