Kortingskaarten/ pas

Hallo,

Wij vertrekken over een aantal weken richting Oz met een tweeling van 1 1/2. We gaan rondtrekken met een camper. Ik kijk vaak op sites die met Australie te maken hebben en kom hier verschillende dingen tegen. Ook over kortingskaarten/ passen. Hoe zit het nu??

Is het raadzaam om een pas aan te schaffen voor het bezoeken van Nationale parken?? De een zegt van wel, de ander weer niet… Wij willen diverse parken (natuurlijk) bezoeken en misschien ook eens overnachten. Wij gaan van west naar noord, dan via central naar zuid en met een binnenlandse vlucht zullen we in het oosten eindigen.

Dan nog de kortingskaarten voor campings. Wat is wijsheid. Ik wil eigenlijk niet steeds op een bepaald soort camping gaan staan en misschien ook wel eens iets anders doen. Ik wil niet vastzitten aan bepaalde dingen (en dus perse een organisatie voor een camping zoeken) en daar kunnen bepalen wat doen. Is het dan slim om een kortingskaart aan te schaffen?? Of zien we dat daar wel als we eenmaal aan het reizen zijn?

Ik hoor graag reacties!!

groetjes Marion

Hallo Marion,

Misschien heb je hier iets aan (of zijn jullie al vertrokken?):
**Wat kost het?
**Campings zijn goedkoper dan hostels, dat staat vast. Prijzen varieeren erg, maar dat heeft alles te maken met ligging en seizoen. Over het algemeen ben je tussen de 5 en 10 dollar per persoon kwijt aan staankosten. Soms wordt ook echter per tent of gewoon per plaats gerekend.

Kortingskaarten
Ben je van plan om iedere nacht op een camping door te brengen dan is het handig om een kortingskaart aan te schaffen. Je hebt er twee : de Big4 kaart en de Top Tourist kaart.

Het systeem is ongeveer hetzelfde als bij hostels : je krijgt meestal een korting per nacht. Tenminste als je overnacht bij een Top Tourist camping of een Big4 camping, maar dat spreekt voor zich.
Links

Groeten,
Kees