Korte wereldreis 2010 (wie gaat er mee?)

In 2010 wil ik graag een korte wereldreis maken. Onder “kort” versta vier tot zes maanden. In die periode wil ik zoveel mogelijk doen en zien. Ik wil ieder continent aandoen en daarbij gebruik maken van een zogenaamd wereldticket om de kosten te drukken. Zo’n wereldticket beperkt de vrijheid niet, dus wees daar niet bang voor.

Het moet een low-budget trip worden. In totaal wil ik zo’n €10.000,- aan de reis besteden (inclusief tickets). Uiteraard heb ik een back-up achter de hand, maar €10.000,- is een mooi streef bedrag.

Nu ben ik opzoek naar twee of drie reisgenoten, want het lijkt me leuk om met andere liefhebbers van avontuur op pad te gaan. Ik zal nu eerst even wat over mezelf vertellen.

Mijn naam is Anand, ben 22 jaar en studeer nog. In mijn vrije tijd ben ik bezig met kitesurfen, schrijven, hardlopen, lezen, wielrennen en het voorbereiden van de reis. Mijn interesse gaat uit naar filosofie, geschiedenis, cultuur, maar ook avontuur in de zin van extreme-sports (skydiven, bungeejumpen), gadgets, computers, auto’s en ondernemen (heb eigen zaak gehad). Ik durf mezelf dus best veelzijdig te noemen en ben altijd in voor iets nieuws en avontuurlijks. Ik hoop dus dat mijn reisgenoten dat ook zijn, maar je hoeft natuurlijk niet te skydiven als je daar geen zin in hebt :wink: .

**Facts op een rij:

**Vertrek: Juli 2010
Reisdoel: Zien van alle continenten (Antarctica uitgezonderd)
Soort reis: Rondreis (duh)
Duur: 4 tot 6 maanden
€ streefbedrag: €10,000,- (incl. wereldticket)
Groep: 3/4 man/vrouw (18 tot 26 jaar)

Goed, dit moet dus echt the experience of a lifetime worden dus wie gaat er met me mee?

We zijn alweer een weken verder en ik heb wat meer concrete plannen dus hier zijn ze:

Er zijn een paar landen waar ik sowieso naartoe wil gaan. Die landen komen dus echt op onze route. Mocht er iemand met me meegaan, dan kan hij/zij natuurlijk ook nog wat landen toevoegen. Dit is in ieder geval mijn lijstje:

Westen USA, Costa Rica, Peru, Chili, Bolivia, Brazilië, Zuid-Afrika, India, Nepal, Myanmar, Thailand, Laos, Vietnam, Indonesie, Australie en Nieuw-Zeeland. Tot slot lijk een weekje chillen op Fiji me ook wel erg fijn.

Het low-budget idee is er nog steeds, maar de in de openingspost genoemde €10.000,- incl. wereldticket wordt datzelfde bedrag, maar dan exclusief wereldticket. Het is overigens nog steeds een streefbedrag, wat niet wil zeggen dat het me geen donder uitmaakt als de trip echt over mijn budget heen gaat.

Meer info volgt snel!

Super idee! Ik zat er ook al aan te denken… Ben dan net klaar met mijn studie en zou niets liever willen dan de wereld verkennen in een korte tijd. Deze zomer ga ik 6 weken naar Thailand en Bali. Mijn hobby’s zijn lezen, reizen, schrijven, shoppen en uitgaan. Ik hou ervan om veel te ondernemen op vakantie en dus zoveel mogelijk zien. Ben 25 jaar en als je nog op zoek bent naar een reisgenote mag je altijd mailen m.monas@live.nl

Groetjes Manon

Hoi Manon,

Mijn plannen zijn behoorlijk gewijzigd. Zie dit: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=63077

Vind je dat geen leuk idee?

Gr,

Anand

Zijn dat standaard landen waar de Ozbus heen gaat?
Heb je ook een website van de OzBus?

Groetjes Manon

De landen staan in feite vast, maar als een land onstabiel is, wordt er wel omgereden. Mochten er problemen in het Midden-Oosten zijn, dan gaat de rit bijvoorbeeld om de Kaspische Zee heen. De reis wordt hoe dan ook volbracht.

Website: Gates Of Olympus lit.link(リットリンク) (staat ook in de beginpost van m’n andere topic)