Ik ben een man van 59 (homo) en heb een wereldreis gepland voor oktober 2010. De route is Amsterdam-London-Tokyo (3 dagen: inclusief uitstapje naar Kiyoto per trein)-Christchurch (3dagen: inclusief uitstapje naar de NZ-Alps per bus)-Melbourne (6 dagen: inclusief uitstapje naar Ayers Rock per vliegtuig en bus)-Los Angeles (4 dagen: inclusief uitstapje naar Las Vegas & Grand Canyon per bus en heli)-London-Amsterdam. Ik zoek een maatje (het liefst ook homo) voor de gezelligheid. Leeftijd is niet erg van belang. De reiskosten (all inclusief: vliegtickets, uitstapjes, hotels (2 persoonskamer), eten/drinken, plaatselijk vervoer etc, etc) bedragen ca. EUR 4000,–. De reisdata zijn: 5 oktober tot 23 oktober 2010. Eventueel zou de reis ook in het voorjaar kunnen plaatsvinden en wel van 5 maart tot 23 maart 2010. Met een ding moet er wel rekening worden gehouden, namelijk met vier erg lange vluchten van ca. 10 uur telkens: LHR(London)-NRT(Tokyo), NRT(Tokyo)-CHC(Christchurch), CHC/MEL(Melbourne)-LAX(Los Angeles) en LAX-LHR. Gelukkig zijn het allemaal nachtvluchten waardoor de overlast van het stilzitten iets minder is. Apropos ‘lange vluchten’: Dit is ook de reden waarom mijn man (jawel: ik ben getrouwd met een man) dit keer niet mee wilde, want hij zag er zo tegen op: het lange stilzitten in het vliegtuig. Ongeveer 20 jaar geleden hebben wij namelijk ook al een keer zo’n 3-weekse wereldrondreis gemaakt: Destijds met British Airways en Cathay Pacific Airlines via Hongkong, Sydney, Auckland en San Francisco. Dit keer zijn het Air Newzealand en Virgin Atlantic. Mocht je nog vragen hebben over het een en ander mail me dan. Een visum is niet nodig, wel een paspoort met ‘biogenetische’ informatie erop, d.w.z. vingerafdruk. Groet,Hubert