Korte Rokjes?

Hallo,

In september ben ik van plan om op vakantie te gaan naar Turkije.
Nu maakte een vriendin er me op attent dat het niet gepast is om te bloot gekleed te gaan in Turkije.
Je kan er als hoogblonde slanke dame nogal wat reacties mee uitlokken.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft?
Ik wil me nl wel op mn gemak voelen, dan maar een koffer vol met lange jurken en broeken…

Groetjes Hanneke

Op zich kan het wel! Waarom niet? Maar je kan inderdaad wel een reactie krijgen, maar vaak zijn die alleen maar goed voor je zelfvertrouwen :wink:

Hey Hanneke

Veel mensen dragen wat kortere rokjes en topjes in de toeristische steden. Wat minder gebruikelijker is om deze te gaan dragen wanneer je de bergen (of de grote steden) intrekt of zo bij de plaatselijke bevolking die dit namelijk niet gewend is. Je zal wel wat meer aandacht trekken met een korter rokje, alhoewel, als ik een lange broek draag, nog altijd aandacht krijg <_< dus ik denk dat het in de toeristische stadjes niet echt veel uitmaakt, die nemen toch meestal alles gewoon :wink: Maar uit respect draag ik op sommige plaatsen waar niet veel toeristen komen en zo een lange broek of zo, natuurlijk een lichte dat het niet te warm word B)
Dit is wat ik ervan vind en wat ik doe, ook ik laat het niet om eens een rokje te dragen als ik ga shoppen, maar de vraag : hoe kort ? Daar beslis je zelf over denk ik, ik draag ze niet ‘juist’ gepast als je snapt wat ik bedoel :stuck_out_tongue: omdat ik dit dan ook niet zo graag draag, maar er zijn er heus nog die korter dragen

groetjes xxx

Bedankt voor jullie reacties!

Het gaat mij vooral om respect.
Respect voor een andere cultuur, maar ook respect naar mij toe.
Wil wel kunnen genieten van mn vakantie, en geen sexistische repectloze opmerkingen van mannen naar mn hoofd (of rokje :wink: ) geslingerd krijgen.
Ga trouwens naar Alanya. Is het daar gebruikelijk om niet topless te zonnen?

Ik heb naast broeken ook veel korte rokjes bij me. Opmerkingen krijg je toch wel, wat je ook aantrekt! Ik heb vaak 's middags als ik even van het strand weg ben een rokje over m’n bikini aan en verder alleen een bikinitopje.
En op het strand zie je van alles, wel maar ook genoeg meiden/vrouwen die niet topless zonnen.

Groetjes, Diamond

het kan zeker wel, opmerkingen krijg je idd wel :slight_smile:

ik zelf doe het niet. minstens over mn knie. voel me er zelf al niet prettig bij dus ga ze dan ook niet voor de lol dragen :wink:

Het kan makkelijk!

En ja reacties krijg je meestal altijd wel, ze zijn daar nou eenmaal gek op hollandse dames. :stuck_out_tongue:

je moet gewoon aantrekken wat jij lekker vind zitten hoor…
reacties krijg je idd toch wel… zeker met blond haar!!! haha dat maakt trouwens eigenlijk ook al niet meer uit…
ik draag ook bijna altijd rokjes… moet gewoon kunnen hoor!!!

ik draag ook gewoon een kort rokje, waar mn Turkse vriend bij is.
ik heb nog geen reacties erop gehad.
wel als ik soms een rokje droeg trok mn vriend het af en toe naar beneden.

hehe, wel ja zo zijn ze wel, bij mij was het ook zo, als ik bij een andere jongen stond te praten in bikini of in rokje dan kreeg ik niet bepaald een vriendelijke blik :stuck_out_tongue:

In de toeristische gebieden is niks meer vreemd. Bloot, gekleed, badpak of bikini alles kan. Echter uit respect voor de Turkse bevolking kleed ik me wel
netjes in de hotels of als je dorpjes gaat bezoeken. Aanstoot geven is dan niet leuk.

Op het strand zie je alles. Dik, dun, bloot, gekleed. Daar kan het gewoon.

Ik vind het in Turkije juist een sport om nog iets bedekt te houden, zo hebben ze toch nog iets te raden!

groetjes B)