Houden jullie rekening met je kleding?

Sommige zijn al eens bij de schoonouders geweest, mijn vraag is houden jullie rekening met kleding, bijvoorbeeld niet te lage shirts of te korte truitjes of te strakken broeken?

Hou je er ook rekening mee als je naar een land als turkije gaat of doe je gewoon aan wat je wilt?:wereld:

Gewoon in turkije of ander vakantieland ; neen let helemaal niet op de kleding, meestal is het zo warm dat het gewoon heel de dag ‘bikinidag’ is :smiley: , nu ja, niet om over straat te lopen natuurlijk, maar dan doe ik ook gewoon een kort strandkleedje of zo overaan!

Bij zijn schoonouders, tja, ik kom er natuurlijk ook niet aan in bikini, ook niet met een kort strandkleedje :D, maar om echt te zeggen dat ik me aanpas … ook niet echt … ik vraag altijd aan askim of het in orde is wat ik aan heb :D!
De eerste keer dat ik zijn ouders zag was het winter, toen dus een lange jeansbroek aan en wel een pull, maar de tweede keer in september was het 38 graden … toen ben ik gewoon met open schoenen , een rokje en een topje bij zijn thuis geweest :smiley: ik weet eigenlijk niet of ze dit accepteerde, maar askim zei dat ik zo mocht gaan, en tenslotte ben ik daar wel blij om! Want ik doe me ook niet graag anders voor dan dat ik ben. Of ik doe ook niet graag dingen aan waar ik mezelf ongemakkelijk in voel !

Al ga ik ze wel niet shockeren :wink: , maar zo ben ik van mezelf ook al niet, dus ik kon gewoon mezelf zijn :D!

Als ik gewoon op vakantie ga, hou ik er geen rekening mee. Ik draag gewoon lekker waar ik op dat moment zin in heb en in de meeste toeristische plaatsen moet dat ook gewoon kunnen, mits het niet te ordinair is natuurlijk.
Maar dat is zowiezo niet mijn smaak qua kleding.

Ik heb zijn familie nog niet bezocht.
Binnen een niet al te lange tijd zit het er toch een keer aan te komen, maar om me dan helemaal aan te passen, nee.
Ik zou er wel een beetje rekening mee houden, proberen om er netjes uit te zien. Maar niet anders als dat ik dat bij een Hollands vriendje zou doen.
Ze moeten mij accepteren zoals ik ben, en dat ik me Europees kleedt.
Ik zie er nooit ordinair of slet*erig uit, maar draag wel vaak kortje jurkjes, shorts, uitgesneden truitjes.
Bovendien vind ik dat veel Turkse die hier leven zich ook niet bepaald aanpassen… (daar bedoel ik niet ALLE Turken mee). :redface:

als ik voor vakantie naar mijn man ga, kan ik alles eigelijk wel dragen, zolang t maar niet te veel laat zien. Dus niet halfnaakt of te ordi. Borsten die eruit vallen enz enz.

Als we naar zijn ouders gaan is t een ander verhaal, daar kan je niet in vakantiekleding aankomen. Dat zou mijn man niet goed vinden en ik zou me erg ongemakkelijk voelen.
Ik draag kleding die zowel mijn armen als mijn benen bedekt. Dat laatste omdat je op de grond zit. En met n korte rok is dat niet echt heel handig.En shirts die een ronde hals hebben, dus geen laag uitgesneden toestanden. Daarbij zijn mijn lief zijn ouders heel gelovig en hebben andere normen en waarde dan wij hier in t westen. Dus het is ook een soort van respect naar hun toe. Ze wonen in een erg gelovig dorp, en als ik daar als toerist zou gaan rondlopen,dan worden zij daarop aangesproken.
En daarbij komt nog t feit, als je als toerist daar rond loopt ben je de atractie van de dag.
En das niks voor mij. Ik val daar al erg op omdat ik werkelijk de eningste zonder hoofddoek ben.

Dus het waarschijnlijk ook per plaats verschillen.

*na mijn idee heb ik allemaal nette kleren in mijn kast liggen ik heb geen figuur voor korte rokjes of truitjes dus die bezit ik ook niet, MAAR ooit had ik een keer een shirt aan en jullie weten allemaal in nederland is alles best blood, anne vondt het maar niks en vroeg in het turks of B. dat niet erg vondt, hij zei mam ze is geen turk, ze moet het zelf weten. *
*Boven aangekomen deed ik er een zwart topje onder (zonder me bewust te zijn van hun gesprek) B. vroeg me waarom ik dat deed, ik zeg nou ik zit de hele tijd in mijn brievenbus te kijken en dat vind ik niet prettig :D. Hij zei nou ik vind het niet erg hoor ;):smiley: ik zeg nee jij niet, maar ik wel. *
Beneden aangekomen zag anne mijn topje eronder en zei blij tegen B. dat heb je goed gedaan, waarop B. zei ik deed niks Mutlu vondt het te blood. Ze was opgelucht…

*Dus ik kijk nu iets vaker voor topjes eronder als iets behoorlijk blood is, dan doe ik er een topje onder, vind ik het wel kunnen dan laat ik het gewoon zo B. heeft er geen moeite mee en als ik dat niet heb dan is het goed! *
Ook als we met vrienden weggaan, wat alleen maar mannen zijn dan hou ik er ook rekening mee, want wil niet te blood zijn voor ze, maar nogmaals als het aan B. ligt pas ik mij niet aan, maar het is meer mijn eigen gemoeds rust!
**
Hij komt uit een grote stad en de meiden daar lopen gewoon in leggings en korte rokjes, maar ik vind het mij niet staan dus daarom doe ik het niet, maar als ik buiten zou lopen zou ik wat dat betreft alles aan kunnen en zou ik niet opvallen in het geheel!

Wanneer ik gewoon op vakantie ga let ik daar nu niet specifiek op, omdat ik me -denk ik- gewoon zomers kleed zonder te korte of te blote toestanden: rokje, kleedje, slippers, bikini op het strand, …

Wanneer ik dan bv. bij askim in de bar ging dansen (nog heel in het begin) had ik ook gewoon een leuk kleedje aan, met een decolleté maar niet overdreven, en niet lang maar ook geen superkort kleedje. Je kan wel heel duidelijk het verschil zien denk ik tussen de ‘continentale’ meisjes en de Britse en Ierse meiden die amper nog iets bedekt hebben.

Bij hem thuis ben ik nu eigenlijk ook enkel in de winter geweest, in september bleef ik er enkel slapen en dan heeft m’n schoonmoeder me eens van ver gezien en dan had ik natuurlijk nog m’n kleed van de avond ervoor aan lol2

Maar ik heb totaal geen klagen op dat vlak, zijn familie is heel erg westers, maar alles binnen de perken (toen z’n broer deze week met een Engels meisje zat te chatten via de webcam zei z’n moeder dat ze veel teveel decolleté had en dat al die Briste meiden met hun waar te koop lopen :D, zijzelf loopt altijd rond in een sweater met een kap!). Askim heeft er alleszins nog nooit iets over gezegd, maar ik probeer er wel bewust van te blijven hoe ik erbij loop, ik wil ook respect tonen.