Schouders En Knieën Bedekken?

Hoi
Ik heb een vraagje, is het zo dat je net als in de arabische emiraten als vrouw je schouders en knieën moet bedekken als je buiten je hotel gaat?
alvast bedankt
groetjes
Iris

Hoi Iris,

Nee dat hoeft niet, je kunt gerust in korte broek en/of rokje met een spaghetti hemdje je hotel verlaten.
Wel is het aan te raden niet te bloot over straat te gaan.
Er is nu eenmaal verschil in een kort rokje en een te kort rokje, hetzelfde geldt voor je shirtje.
Ga dus bijv. niet alleen in een bikini bovenstukje over straat, dat wordt niet op prijs gesteld en een kort rokje waar je slipje onderuit piept is ook niet echt aan te raden.

Groetjes,
Marianna

Ach ja, als je als toerist naar daar gaat zal je gauw wel merken dat alle toeristen in mini-kledingstukken rondlopen in Tunesie (hangt er nu wel vanaf waar je gaat verblijven … in een toeristische omgeving kan het geen kwaad, maar als je in een plaatselijk dorpje op bezoek gaat, dan moet je je wel aanpassen) er zijn zelfs vrouwen die met onbedekte tieten op 't strand liggen … Daar wordt geen commentaar op gegeven, maar vind ik toch respectloos … Zels ik, ik ben Tunesisch, ik loop altijd rond in rokjes, kleedjes en weet ik veel wat, neem maar gerust een hele koffer zomerkleren mee :wink: Maar je moet wel verwachten dat de jongens je allemaal gaan aanstaren :blink: (dat niet noodzakkelijk vanwege de kleren, maar je bent toerist)

Groetjes, Miss.

Dank je wel voor de reactie!!

Ik neem dan gewoon mijn overvolle koffer met zomer kleding mee!
Vind het toch wel even fijn om te weten want in de emiraten ben ik in het hotel aangesproken omdat ik een wikkelrokje en een topje aanhad want ik kwam vauit het zwembad, ze vonden dat niet kunnen omdat het ramadan was terwijl er zat andere ook in rokjes liepen maar die waren oud en dik en daar werd niks van gezegd.

Iedereen fijne vakantie!!
Ik ga vrijdag al naar spanje voor twee weken en daarna nog eens 3 weken naar Tunesië!!!

Groetjes!!! :smiley: :smiley: :smiley:

Je wordt inderdaad wel van alle kanten bekeken als je een kort rokje of iets dergelijks aan hebt. Ik heb een keer gehad dat we in Sousse over de boulevard liepen dat er iemand met zn handen onder mn rokje zat… :angry: daarna heb ik toch wel een beetjuh uitgekeken met wat ik aan trok…

Een hele fijne vakantie toegewenst…!!! Ik ben zeeeer jaloers… :frowning: wou ook graag naar tunesie maar er was niemand die met me mee wou…

Groetjes :smiley:

Hallo Iris,

Sorry dat ik een beetje moeite heb met jouw reactie over je kleding waarvan werd gevraagd of je die aan wilde passen.

Het slaat natuurlijk helemaal nergens op of je oud en/of dik bent. Je doet het nu overkomen alsof oude of dikke mensen niet het aanzien waard zijn.
Ik heb toch echt heel veel jonge mannen gezien met een oudere vrouw of een volslanke.
Natuurlijk is het mooi om naar een slanke vrouw te kijken, maar smaken verschillen nu eenmaal.

:frowning: Roma

ik ben het hier helemaal mee eens:
Het slaat natuurlijk helemaal nergens op of je oud en/of dik bent. Je doet het nu overkomen alsof oude of dikke mensen niet het aanzien waard zijn.
Ik heb toch echt heel veel jonge mannen gezien met een oudere vrouw of een volslanke.
Natuurlijk is het mooi om naar een slanke vrouw te kijken, maar smaken verschillen nu eenmaal…
niet iedereen is hetzelfde en iedereen verdient hetzelfde respect en ik moet eerlijk zeggen iemand die super slank is met een rokje waar je de string onderdoor ziet een een topje waarbij de tieten er half uithangen (sorry voor een beetje grof de woorden) is ook geen gezicht
en wat de ene mooi vind vind de andere niks aan en niet dat ik in korte truitjes en korte rokjes ga lopen maar dat is omdat ik het zelf niet mooi vind bij mijzelf maar als iemadn anders het mooi vind moet die het lekker aantrekken
groetjes anita

Ik vind dat iedereen mag dragen wat die wil maar ik vind het niet kunnen dat er van de een wel wat gezegd word en van de ander niet, iedereen moet gelijk behandeld worden vind ik. Dat vind ik met alles, ik ben tegen discriminatie en ik heb het daar ervaren als discriminatie.
Het is helemaal niet mijn bedoeling geweest om mensen te kwetsen, mij excusses hiervoor als dat gebeurt is.

Groet
Iris