Korte maand op reis in Vietnam!

Hoi mensen,

2 weken geleden heb ik mijn vliegticket naar Vietnam geboekt van 31 oktober tot 27 november. Het wordt de eerste keer dat ik naar Azië ga en heb er erg veel zin in. Ik heb al flink wat topics gelezen en heel leuk om de reisplannen/verhalen van anderen te zien.

Graag leg ik mijn schema tot nu toe ook aan jullie voor en hoop dat iemand tips heeft. Ik reis alleen, hou wel van een dagje strand maar niet te veel/lang. Ik denk dat ik een flashpacker ben, hoeft niet al te luxe allemaal maar op zn tijd…
Het lijkt me ook erg leuk om een stuk(je) van de reis met een Easy Rider af te leggen. Weet alleen niet welk stuk mooi/handig is qua planning van mijn reis tot dusverre en het regenseizoen in het midden?

Zoals jullie kunnen zien zit er vooral in het halverwege nogal een gat. Tips?

31-10 – aankomst Saigon
1 – Saigon
2 – Saigon/tunnels
3 – Mekong
4 – Mekong
5 – Mekong - Phu Quoc
6 – Phu Quoc
7 – Phu Quoc
8 –
9 –
10 –
11 –
12 –
13 – Hoi An
14 – Hoi An
15 – Hue
16 – Hue – Dong Hoi
17 – Dong Hoi
18 – Ninh Binh
19 – Ninh Binh
20 – Ha Noi - Sapa
21 – Sapa
22 - Sapa
23 – Sapa - Ha Long
24 – Ha Long
25 – Ha Noi
26 – Ha Noi – avondvlucht naar Saigon
27 – Saigon – Dubai - Amsterdam

Hallo P,

Ik begrijp heel goed dat je er zin in hebt en je waarschijnlijk ook een uitdaging?

Ik heb in jouw periode ook vakanties gehad.
1 x november tot begin december; geen regen
1 x oktober en soms ( 2 buien in 29 dagen ) een flinke bui van een klein half uurtje en voor de rest helemaal niets.
Is geen garantie zijn , maar een ervaring en dus even de regenperiode wat los laten.

Een nieuw woord voor mij "flashpacker ", maar gezien je uitleg erbij kan je in Viet Nam alle kanten op.

Je schema.

Prima gedaan om een binnenlandse vlucht te vermijden van Hanoi naar Saigon.

Het gat is makkelijk op te vullen.

8-11 wordt dan Saigon; je komt dan aan van je PQ trip,
9-11 naar Hoi An
10-11 Hoi An
11-11 Hoi An
12-11 naar Hue
13-11 Hue
14-11 naar de DMZ met de ER
15-11 DMZ met de ER
16-11 Dong Hoi

enz.
Andere optie is misschien om 1 dag minder DMZ en deze in Hanoi te besteden?

Wat denk je ervan?

gr.
Ton.