Kom niet helemaal uit mijn reis wie kan mij helpen

Volgende maand gaan we met 11 personen naar Zuid Afrika.
Na 14 dagen vertrekken 6 personen naar huis, met vijven blijven we nog 8 dagen. Uit dat stukje reis kom ik niet helemaal.
Wie kan mij helpen.

Dag 1. Pretoria
Dag 2. Pretoria
Dag 3. Graskop
Dag 4. Graskop
Dag 5. Amakula Lodge
Dag 6. Olifants Rest Camp
Dag 7. The Wild Olive Tree
Dag 8. Marloth park
Dag 9. Marloth park
Dag 10. Tembe Elephant Park
Dag 11. St. Lucia
Dag 12. St. Lucia
Dag 13. Kloof
Dag 14. The Springbok lodge - Ladiesmith
Hierna rijden 6 personen naar Johannesburg. Met vijven kunnen we nog 8 dagen blijven. We denken om te rijden naar Augrabiefalls, maar is dit te doen.

Bijv. Phutaditijaba - Bethelehem - Kimberley - Augabies - Keimoes - Johannesburg

Of heeft iemand een heel ander voorstel. Ik hoor het graag.

Hallo

Volgens mij denken jullie wel heel erg ligt over bepaalde afstanden,
bij voorbeeld dag 9 Malloth park Tembe , door Swaziland toch nog minimaal 5 uur rijden
en voor de laatste week nog even 2500km extra, met wat omzwervingen 4000, terwijl er in het noorden en rond Lesotho,
nog zoveel moois te zien is in eigenlijk de beste tijd van het jaar!

Veel planplezier

Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie. Ik vind het ook veel km het laatste stuk.
Daarom ben ik op zoek naar suggesties en alternatieven naar mooie plaatsen in de buurt.
Dus als je tips of ideeën hebt laat maar horen.

Mijn laatste boeking is Phutaditijaha.

In plaats van die grote omweg naar Augrabies te maken, zouden jullie de Drakensbergen kunnen overwegen: Giants Castle? Golden Gate NP? Royal Natal National Park? Underberg (met begeleide toer naar de Sani Pass) enz - die omgeving is gewoon fantastisch prachtig! Indien nodig nog 1 of 2 nachten in Pilanesberg NP blijven, al dan niet met bezoek aan Sun City.

Groetjes,
Toetske

Hoi Toetke,

Bedankt voor je reactie.
Golden gate lijkt me ook heel mooi, is 1 dag voldoende?
Ben je toevallig ooit in Willem Pretorius Nature Reserve, Sandveld Nature Reserve, Mokala NP geweest.
Wil mijn rondje echt kleiner maken.

Sun City zijn wel in 2007 geweest, maar dat is niet helemaal mijn ding.

Groetjes Mieke

Hallo

Golden Gate is echt verschrikkelijk mooi, maar vorig jaar half juli toen wij er waren
was het er ook erg koud!
Dus mocht je het weer mee hebben is het zeker de moeite waard om een paar dagen te
wandelen en rondkijken daar!
Twee dagen later waren we in Hluhluwe Imfolozi, wat natuurlijk wel een stuk lager ligt en daar
haalden op een namiddag alweer 37°C !, dus erg wisselend!
De andere parken helaas nog niet geweest!

Veel planplezier

Zou dit te doen zijn?

Phutaditijaba - Clarens - Bloemfontein (Bagamoya leeuwencenter, felida center), tiger canyons, mokala NP, Kamersdam (mijn Kimberley, flamingo’s), Johannesburg.
Weet iemand of dit goed te doen is en de moeite is?

Groetjes Mieke

Clarens is een heel tof dorpje! Vanalles te beleven en ook verschillende kunstgalerijen. In de weekends komen er heel wat mensen van Johannesburg naartoe.
Kimberley is vast en zeker ook een bezoek waard (maar ligt dan weer op een “omweg”). Als jullie de Big Hole willen bezoeken, doe dat dan best met de toer - die vonden wij de moeite waard. Een overnachtingsplek kan ik je daar niet aanraden, want wij bezoeken daar vrienden.
De flamingo’s op Kamferdam zie je met moeite in de verte, men kan er nergens kortbij komen, tenzij dat het laatste jaar veranderd zou zijn.
Mokala hebben wij al twee keer bezocht en zullen er vast nog eens naartoe gaan.
De andere plekken ken ik niet.

Groetjes,
Toetske

Ik vind de plannen allemaal teveel. De afstanden zijn enorm die je voorstelt. Je rijdt niet even naar Kimberley, bovendien is het niet het meest boeiende gebied van Zuid-Afrika, meer leuk om een keer te zien. Ik zou in de Drakensbergen blijven, eventueel Lesotho om het een keer gezien te hebben. Aan de andere kant van Johannesburg is Pilanesberg game reserve heel erg de moeite waard. Suncity is gewoon plastic, blijf maar weg.

Hoi Mikky,

We zijn er al uit dat we niet zo ver willen rijden. Maar weten niet zo goed wat dan.
Ik denk aan 2 nachten Royal Natal Park, is er naast Thendele Camp nog een andere goede optie. Dan naar Golden gate.
Dan weet ik het niet.
Dus als je naast Pilanesberg nog een leuke tip hebt laat maar horen./

Ook als je wat weet over Royal Natal park houd ik me aanbevolen.

Groetjes Mieke

Hallo Mieke,

Het hangt er van af van je wilt. Ik zou sowieso wat langer op plaatsen blijven dan in jullie schema. Doe eens lekker rustig en geniet, in plaats van gelijk weer verder te trekken. Gebruik transfers om dingen te zien, maar vergeet niet gewoon te genieten, in alle rust.
Als je na je vastgestelde schema genoeg hebt van de beesten, dan zou ik lekker in Drakensbergen blijven, lekker niks is ook wel eens leuk. Nambiti is trouwens een mooi park in de buurt, krijgt steeds meer positieve reviews (als je toch safari wilt).
Als je toch wat verder wilt, dan kun je ook de Waterberg region in Limpopo overwegen, ik denk dat je wel wat toe bent aan rust en dan is bijvoorbeeld Kololo lodge een leuke plaats om te blijven. Maar er zijn meer lodges in dat gebied.

Groeten, Michael

1 like

We zijn er al uit dat we niet meer zo ver willen rijden.
Wellicht wordt het Royal Natal Park, Golden Gate Highlands.
Misschien een dag raften en naar een leeuwen farm
Dus als je nog leuke adresjes weet.

Houd ik me aanbevolen.

Groetjes Mieke

Ik ben niet zo thuis in de Drakensbergen en al helemaal niet in raften.
Een mooie cheetah belevenis vind je ten westen van Joburg: http://dewildt.co.za/index.php?option=com_content&view=article&id=21&Itemid=62. Er is ook een lodge bij.
M.

Raften zal niet gaan het water is veel te koud daarvoor. Dit weekend gast het weer sneeuwen en zijn de temperaturen onder nul , s nachts.