Het gaat om eventuele zaak aangespannen door 2 eigenaren .
Van een Sea Food restaurant en van een boze eigenaar van een Boutique hotel ++++
Ben benieuwd hoe de satéverkopers, Padang restaurantjes, warung eigenaren jou bezien, want ben jij niet diegene die hier en op allerlei andere fora schrijft dat je dat eten niet eet omdat je dan een week aan de schijterij bent? Terwijl deze mensen gewoon een eerlijk bordje nasi willen verdienen, en die nu waarschijnlijk door jou enkele rupiah mislopen omdat jij afraad om voedsel van de “straat“ te eten.
Ya ik raad het voor de beginnende touristen af .
Mensen die nog geen " weerstand" hebben in hun lichaam.
Dat wordt ook geadviseerd in diverse toeristensite van gerenomeerde reisburo’ s./ organisaties.
Over het niet drinken van thee-frisdrank met ijs .
Niet eten van salades omdat het niet goed gewassen is , of omdat het water besmet is .
Vorige maand heb ik ook mijn reis van Bandung naar Batam moeten afbreken , 2 dagen schieterij omdat ik kupat tahu eet . En daarna bijna 1 week last van mijn darmen gehad.
Een vriendin / collega moest op Bali naar de ziekenhuis , per ambulance.
Voedsel vergiftiging , terwijl de anderen geen last hebben omdat ze min of meer imuun zijn .
Met een beetje verstandig beleid is die weerstand in een week opgebouwd, beetje vuiligheid naar binnen is de beste afweer. Wat mankeert er eigenlijk aan het eten in een warung langs de weg ? Daar eet je vaak het lekkerst. Wat is de reden dat het eten langs de straat niet goed zou zijn? Waar moet je dan wel eten, in die dure tenten waar u komt ? Je kan toch zien of iets schoon ie of niet, zeker bij een warung langs de weg, die overigens niet anders beoordeeld mag worden dan een restaurant. In een restaurant kan je niet in de keuken kijken.
Ik heb een paar keer bij Ciputra in Semarang gegeten, wat een rotzooi, niet dat ik er ziek van werd, ik kan wel wat hebben. Tranige zalm, verlepte salade, vlees dat voor de helft uit vet bestond. Alleen de rekening was uitstekend, voor de ontvangende kant. Moet je eens gaan klagen in zo een restaurant met Javaanse bediening, het personeel verstopt zich.
NB Nu krijg ik zeker ook een proces amme broek van Ciputra met u als “aangever”, iemand verlinken als ze daar beter van worden zijn ze wel goed in die Javanen
Het afgeven op mensen , en zeker Javanen is tot een specialiteit van jou geworden.
Bij 5 * hotels kan ook gebeuren dat je verkeerd eet .
Ik zelf heb nog nooit meegemaakt .
Aan de andere kant is het statistisch gezien een grotere risico om als een toerist die voor het eerst daar komt zo maar in een WarTeg (Warung Tegal) of een R.M Padang te eten.
En zeker bij die kleine slechtlopende warungs .
Voor iemand vandaar is natuurlijk anders.
Als een Orang turis risico wil lopen , dan moeten ze het zelf weten.
En zeker als je een strakke reisprogramma hebt.
1 week ziekenhuis kan veel roet gooien .
Op Java kan je bijna overal KFC of Mac.D restaurants vinden .
Op Sumatra niet . Wel heb je soms een plaatselijke “KFC” , of Javaanse geupgrade warungs.
Met vitrines en vers gebakken kipproducten.Waar je ook de gangbare bakmie of soto kan eten.
Dat heb ik op Samosir(Tuk Tuk) gedaan , een Javaanse warung .Heel schoon , heb zelf pecel jawa meegenomen naar onze hotel in Parapat .
Na al die jaren Java heb ik van de mensen op dat eiland de gewoonte overgenomen dat ik veel uitgesprokener ben over bepaalde groepen mensen. Ik doe wel eens alsof (pura-pura) ik geen Indonesisch spreek, wat je dan allemaal over jezelf hoort.
De uitdrukking “Hitam kotor, putih bersih” zal u vast niet vreemd in de oren klinken.
Wie gaat er nou in een kleine slechtlopende warung eten, doe je in NL toch ook niet.
Ik ben niet van hier, maar van daar en ook niet van gisteren
Ik heb enige malen bij Ciputra gegeten, en van 2 keer weet ik me te herinneren dat het erg slecht was, voor de klasse die zij pretenderen. Ik werd uitgenodigd door iemand die mij een plezier wilde doen, ik wilde dat niet vergallen, maar de laatste keer heb ik verteld wat ik er van dacht, beheerst natuurlijk, want ik weet dat Javanen zich een ongeluk lachen om een bule die zich kwaad maakt.
Die rotzooi vreet je hiero toch niet, kouwe patat met sambal, daar zou ik nou “ziek” van worden, zit kraak noch smaak aan.
Na aanleiding van het gekibbel en geneuzel tussen sommige forumleden, plus het feit dat de hele “discussie” niets meer met het oorspronkelijke onderwerp te maken heeft gaat er hier een slotje op.
Tevens wil ik hierbij de leden die bij dit onderwerp betrokken zijn, minus Jaak, verzoeken om te reageren op de inhoud van de topics in dit forum op een aanvullende en informatieve manier en niet te vervallen in, plat gezegd, “laten we elkaar afzeiken discussies”. Posts die echt alleen op de man zijn gericht zullen worden verwijderd.