In de zomer van 2010 willen we met drie personen een reis gaan maken door het Oosten van Amerika en Canada (vanaf Boston naar het noorden, Nova Scotia, Quebeq). In verband met de gezondheidssituatie van een van de reizigers wegen we nog af of we dit met een camper gaan doen of met een auto i.c.m. hotels of andere schone gelegenheden met eigen kookvoorzieningen doen. Heeft iemand ervaring met zulk soort hotels in het Oosten van de USA en Canada?
alvast bedankt!
Dag
ik heb net een maand in de VS gereisd en heb veel van de nachten doorgebracht in youth Hostels van Hostelling International. Ze hebben keukens/kantines met keukengerei waar je zelf voor je eten kunt zorgen en opeten.
Ik kan het een en ander hebben maar moet zeggen dat wat ze daar eten is genoeg om iedere gezond mens ziek en dik te maken. Er wordt veel vet, veel sauzen en veel suiker in alles gebruikt. Broodje gezond? vergeet het maar, maak het zelf want anders kun je het alleen krijgen als je instructies geeft over alles wat weggelaten moet worden. Gewoon naar de supermarkt gaan en eten kopen. Whole foods is a goed keten met veel bio food maar wat duur maar er zijn ook andere supermarkten met van alles. In een hotel kun je niet koken maar met kookspullen in de auto kun je onderweg stoppen en in de natuur koken. Als je in de stad bent is moeilijker, maar er zijn ook plekken te vinden waar je wat beter kunt eten, alleen een stuk duurder. Wil je lekker brood kies dan Italiaanse of Franse brood. De amerikaanse brood is zoet en kleef, niet mijn smaak.
Een camper rijdt veel langzamer dan een auto, en kost duurder in huur en benzine (maar benzine is spotgoedkoop daar). Met een auto kun je kamperen of hostels/hotels nemen en als je met 4 bent heb je toch een paar uren per dag meer rust dan waneer je op elkaars lip zit 24 uren perdag.
He je kan best een broodje gezond in USA kopen. Ga naar de Subway toe, je kan zelf kiezen welk brood en hoe groot en met wat erop, incl. sla!
En ze hebben sauzen daar, maar die kan je laten staan.
Als wij tijdens onze rondreizen een Subway zagen kochten we daar altijd en broodje voor de lunch.
On onderweg trek in een goede kop koffie, bij de boekenzaken (in een mall)van Barns&Noble hebben ze daar altijd een coffeeshop, met goede koffie. (Starbuck zat daar altijd in, maar is niet meer zo.)
Subway zou niet mijn eerste keuze zijn, het valt allemaal wel tegen met de versheid. Als je in een dorpje zit, gewoon zoeken naar een plaatselijke bakkerij. Deze zal wel geen enorm neon-bord op het dak hebben staan, maar een serieuze bakker is altijd heerlijk lunchen!
Nooit echt een bakker kunnen vinden in de (kleine) gehuchten, wel gewoon de Super markten.
Ook nooit problemen gehad/gezien met de versheid daar, en wij letten daar altijd goed op.
Maar in de USA kan je best goed eten, zonder de sausjes. En trouwens gewoon bestelen zonder al die dikmakers.
Wij aten nooit bij de McD’s , etc, etc, maar vonden altijd leuke restaurants,met goed eten en met salad bars (vers), zeker in Page is een leuke Salloon, herrinner ik me goed. In Las Vegas is gewoon het eten slecht, teveel toeristen daar. Maar ja dat zelfde fenomeen heb in de Schevingen ook.