Koh Samui

thaise sim is gewoon de 7/11 binnenlopen er 1 kopen en welke ja je hebt dtac en 12call zit weinig verschil tussen geloof ik soms heeft de 1 net een aanbieding.

het is nu 40 tot 45 graden elke dag op samui.
geen regen al weken niet.

Hoi Esther,

Ja klopt zo’n simkaart die kun je overal in de 7/11 kopen van 12call. bijvoorbeeld. Maar ook naar Nederland bellen bijvoorbeeld is dan toch ook vrij duur hoor. Je kunt dan veel beter Skypen of iets naar Nederland. In de internetcafe’s is dat vrij goedkoop. Die slowboat naar Koh Samet vaart maar 1 of 2 x per dag zal het nog even precies voor je navragen. Die doet er een klein uurtje over. En dan Moet je inderdaad nog een stuk lopen voor bv een taxi naar je resort. De Speedboat zet je precies daar af waar je moet zijn maar is inderdaad 10 tot 20x duurder dan de slowboat.

Van Pattaya naar Rayong kun je heel goed met de bus is ongeveer een uur vanaf het busstation in Pattaya. Taxi kan ook natuurlijk maar dan ben je denk ik zo’n 1000 baht kwijt, voordeel is wel dat bv een taxi je rechtstraaks naar de pier kan brengen vanwaar je naar Koh Samet kunt vertrekken. En qua tijd is dat allemaal ook veel sneller. Maar dat is maar net waar je voor kiest. De Pier naar Koh Samet ligt trouwens nog wel even verder als Rayong hoor.

Mijn vriendin zit trouwens op dit moment in Kanchanaburi met haar reisgezelschap. Gisteravond was ze nog in Ayuttaya. Ze hadden eigenlijk nog in Bangkok moeten zitten maar vanwege de rellen zijn ze daar 2 dagen eerder al vertrokken.

Hou er trouwens rekening mee dat Thailand voor ons vanwege de devaluatie van de euro iets minder goedkoop is geworden.

Ja ik heb zeker internet dus ben altijd bereikbaar.

Ik zal je mijn e-mailadres geven maar dat wil ik eigenlijk niet hier op het forum zetten weet jij hoe je e-mailadressen uit kunt wisselen zonder dat iedereen dat ziet?

Gr, Nico,

Hoi Nico,

Als je op de naam van degene klikt, die je wilt contacten, zie je een aantal mogelijkheden waaronder: stuur een prive-bericht.
Zo kan je je e-mailadres versturen naar diegene zonder dat iedereen het ziet.

Slowboat vanuit Ban Phe naar Na Dan pier op Ko Samet gaat vaker dan 2x per dag, vaartijd iets meer dan 30 minuten. Bij de pier staan sawngthaews die je naar je resort kunnen brengen.

Vorig jaar hebben wij de speedboot teruggenomen, van Ao Phai naar Ban Phe voor 700 of 800 Baht.

Ah dank! Voor de sim info (ik bel niet naar NL hoor, tenzij noodzaak, ik mail naar NL en af en toe een smsje)

En dank voor de reis info.

Heb nu niet veel tijd, gaan zo met de kinders naar het park, eindelijk een beetje lekker weer hier. Kom vanavond wel weer hangen:dag:

Gelukt hoor Nico! Heb je ook een pb terug gedaan.

hier hetzelfde probleem, zelfs een beetje touren op de motorbike helpt al niet meer voor een beetje verkoeling.

als je bij 12 call 008 voor het nummer doet dan is het een stuk goedkoper, dacht 4 baht per minute ofzo. dus je toetst 00831

skypen is uiteraard goedkoper, maar ook lastiger moet eerst naar internet cafe.

Skypen is zeker goedkoper, maar dan moet die andere ook maar net toevallig Skype hebben én bij de pc zitten.

Maar over dat bellen met 12 call. Bedoel je bellen naar NL? (zie die 31 staan namelijk)

ja dat doe je voor bellen naar nederland die 008.

binnen thailand betaal je 2 baht p.m.

Dank voor je info! Komt gelijk op, mijn moet onthouden lijstje;)

Oh nog ff, is dat naar vast of mobiel? Maakt niet uit verder hoor, maar wel handig om te weten.

dat ben ik ff vergeten sorry

Geen sorry zeggen! Je hebt me al genoeg op weg geholpen!

hier de site van 12call over internationale calls op je mobiel:wereld:

http://www.ais.co.th/12call/en/service-AIN.html

hopelijk kun je hier wat mee