Ben nog steeds aan het kijken voor de laatste 10 dagen (13-23feb) voor een leuke plek om bij te komen van mijn backpack en een vakantie voor mijn vriend.
Vanaf Bangkok niet te lang reizen.
Koh Samet komt in aanmerking. Maaaaar is dat leuk voor 10 dagen? Zijn daar winkeltjes, genoeg restaurantjes en overdag nog tours te doen?
Koh Chang: zelfde vragen eigenlijk.
Belangrijk ook zijn deze winkeltjes, restaurantjes etc goed te bereiken op het eiland per fiets of voet?
En dan opties voor leuke betaalbare (schone) huisjes aan het strand zijn ook nog steeds welkom.
Voor Koh Chang Tropical beach resort en paradise cottage gezien. Koh Samet nog niet naar gekeken.
Wat betreft Koh Samet kan ik je deze resort aanprijzen,namelijk de “Sai Kaew beach resort”!
Goede ligging aan het leukste strand: hat sai kew. Je moet eigenlijk de duurste kamer/huisje boeken voor enigszins ruimte en kwaliteit.Het resort ligt aan de rand van het drukke strand waardoor je niet midden in de drukte zit maar met een wandeling van 7 minuten over het strand er wel bent.Hier zijn gezellige restaurantje op het strand sfeervol met fakkels, matjes op de grond met kussens en bbq.
Ben er verschillende keren geweest in Koh Samet en ik ken het resort,ook kan men daar lekker eten in één van de 2 restaurants die het resort bezit.
Ook in de Sea Breeze bungalows heb ik al overnacht op het eiland.
voor andere resorts op Koh Samet kan je deze link raadplegen op het reisinformatie
Ik ben regelmatig op Koh Samet geweest en vind het een heerlijk eiland voor een aantal dagen. Maar 10 dagen op Samet is wel erg veel. Er zijn wel wat winkeltjes en tourtjes vanaf het eiland te maken, maar niet heel veel. Restaurantjes (op het strand) zijn er daarentegen ruim voldoende. Er hangt een gezellig, ongedwongen sfeertje. Echt nachtleven is er niet te vinden. De eerste jaren altijd bij Had Sai Kaew gezeten, maar ik vond het er de laatste keer wat minder. Veel honden die op het strand liepen en overal hun behoefte deden. De laatste keer ben ik dus naar een ander strand gegaan, Ao Phai Beach, en heb hier geslapen in Samed Villa (www.samedvilla.com). Niet heel goedkoop, maar wij verbleven meerdere nachten in het laagseizoen dus kon nog wat van de prijs afkrijgen. Er zijn veel simpele resorts/bungalows op Koh Samet die geen website hebben en die je alleen ter plaatse kunt reserveren.
Heb Koh Samet ook een keer gecombineerd met Koh Chang, eerst aantal nachten op Samet en vervolgens door naar Koh Chang voor een aantal nachten. Mss is dat een idee ?
Naar mijn weten varen er geen boten van Koh Chang naar Koh Samet.
Dus de bus nemen vanuit Koh Chang via Rayong naar Ban Phe en daar de overzetboot nemen of de speedboot naar Koh Samet.
Bedankt voor de reacties. We denken dat het toch Koh Chang wordt.
We trekken een dag reizen er voor uit over land naar Koh Chang en willen dan naar V.J. Hotels. Volgens mij wel een ok hotel.