Koh Lipe en/of Perhentians (Maleisië?)

Ik heb deze vraag ook bij het Maleisie forum gesteld, maar hier is het actiever en grote kans dat er mensen ook in Maleisië zijn geweest!
is Koh Lipe vergelijkbaar met Perhentians in Maleisië? Is één van de twee beduidend beter/mooier/leuker om te snorkelen?
We houden van:

• helder water, wit poederzand
  • snorkelen! (kleurig vis/koraal)
  • liefst hutje bij het strand
  • betaalbare accomodatie (tot 75 euro per nacht)
  • gezellige straatjes om 's avonds rond te lopen/drankje te doen/wat te eten

Moeten we dan naar… Koh Lipe (Thailand) of Perhentians (Maleisie?) of toch echt allebei doen? :vak02:
(we hebben al een groot deel van Thailand aangedaan, dus daar hoeven we niet heen maar Koh Lipe en heel misschien Koh Kradan leek ons wel erg mooi, maar combineren met Perhentians is lastig vanwege het regenseizoen in Maleisie en omdat het erg lastig is om bij de perhentians te komen zonder veel reistijd kwijt te zijn)

Kan je niet met de Perhentians helpen maar wat je hierboven beschreef vind/vond je in ieder geval op Koh Lipe.
Prachtig daar met zand dat zeer aan je ogen deed van het witte.
Schitterend snorkelen op 5 meter van het strand…
Leuke betaalbare accommodatie met de hutjes op 1 kant van het eilandje aan de andere kant de iets duurdere cq luxere.
Het eilandje is autovrij en je kan zo van de ene naar de andere kant wandelen( Tussen de straatjes met eettentjes.

Heb echter wel gehoord dat ook dit pareltje wat het tot enkele jaren terug zeker was (2011 voor het laatst geweest) in rap tempo aan het veranderen is met Phi Phi achtige toestanden… Groeten Peter

De Perhentians zijn prachtig, maar tijdens de regentijd is er daar heel veel gesloten. Ik zou dus niet het hele stuk er naar toe reizen en lekker in Thailand blijven. Koh Lipe ben ik nog niet geweest dus daar kan ik je weinig over zeggen.