Reizen vanaf Langkawi naar Perhentians heeft nogal wat om handen, of een vlucht boeken, of je bent erg lang bezig.
Daarom de vraag;
is Koh Lipe vergelijkbaar met Perhentians? Is één van de twee beduidend beter/mooier/leuker om te snorkelen?
We houden van:
helder water, wit poederzand
snorkelen! (kleurig vis/koraal)
liefst hutje bij het strand
betaalbare accomodatie (tot 75 euro per nacht)
gezellige straatjes om 's avonds rond te lopen/drankje te doen/wat te eten
Moeten we dan naar… Koh Lipe (Thailand) of Perhentians (Maleisie?) of toch echt allebei doen?:vak02:
Het ligt er aan wanneer je gaat, want voor Koh Lipe is de beste reistijd van november tot en met maart en voor de Perhentians is die van maart tot en met oktober :biggrin:
Ik ben zelf alleen op de Perhentians geweest en wat betreft gezellige straatjes… Die zijn er dus niet!
Ik heb in 2004 Ko Lipe gedaan en vond het toen fantastisch. Prachtige stranden, helderblauw water en mooie snorkelplekken. Het was toen ook nog niet heel toeristisch.
Dit jaar hebben wij de Perhentians gedaan. Het was een pak toeristischer (heel veel Nederlanders) en niet zo super goedkoop. Het snorkelen was echter fantastisch.
Ko lipe heeft lang bij mij op nummer één gestaan wat snorkelen betreft tot we naar de Perhentians gingen.
Gewoon adembenemend.
Dus als jullie het snorkelen echt belangrijk vinden zou ik zeggen Perhentians.
Ko Lipe is echt super toeristisch geworden. Ben daar zelf geweest begin dit jaar en mij zal je er nooit meer zien! Phuket prijzen! Oh, en er is (haast) geen boom meer te vinden op het eiland.
Had op de Perhentians 2 jaar geleden ook niet veel mazzel met een hele week regen (april). Maar heb me ondanks dat toch prima vermaakt en de ene zonnige dag die ik had was het erg mooi.