2 weken eiland(en) met peuter van 18mnd

Wij gaan dit jaar wrs een weekje naar Kuala Lumpur. Daarna overwegen we om nog twee weken aan het strand te hangen. Ik ben er zelf geen fan van, maar met onze dochter is dit wellicht leuker en handiger dan wanneer we op onze gebruikelijke wijze dagelijks van hot naar her reizen. Ik dacht eerst aan een goedkope Air Asia vlucht naar Phuket of Krabi. Het leek me dan leuk om in die twee weken Phuket, Phi Phi, Krabi en Koh Lanta te bezoeken. Ik kom er echter meer en meer achter dat deze Thaise bestemmingen toch wel even anders zijn dan vergelijkbare eilanden in Maleisie. Ik wil liever niet teleurgesteld raken vanwege extreme drukte, zuipend volk en overdreven toeristische attracties en activiteiten.

Ik las dat Koh Lanta het rustigst is van de locaties. Is dit ook echt rustig. Weet iemand grofweg een verschil te noemen met bv Langkawi/Penang, of Perhentian in Maleisie? Ik vraag specifiek naar het verschil omdat ik al tig keer op deze plekken geweest ben, en daar zeker van weet dat dit prima toeven is met een peuter (zelf te vaak geweest; wil ook wel eens wat anders; dus nu Thailand…).

Stel we gaan in september op reis; kunnen we dan beter richting Koh Samui gaan vanwege het weer? Is er in Koh Samui eventueel een mooi rustig resort weg van drukte en (zuipende) hectiek?

Perhentians kun je vergelijken met Kohb Tao of Koh Lipe, niet met Phuket of Samui.

Ik ben in Langkawi geweest, dat was toen nog heerlijk rustig en niet zo toeristisch.
Vorig jaar in Koh Samui en Krabi geweest en dat was echt heel toeristisch. Dit waren zeker niet de mooiste stukjes van Thailand. Ko Phiphi was wel heel mooi maar vooral gericht op duiken vond ik. Ook erg toeristisch.

Ik zou dan kiezen voor Langkawi gecombineerd met Penang (mooie tempels).

Ik ben vorig jaar in Ao Nang/Railay geweest, wat kunnen jullie me voor dit jaar aanraden?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Met 18 maanden gaat de kleine nog zonder zeuren overal met gemak mee naar toe. Als je zelf geen fan bent van strand hangen zou ik dat dan ook zeker geen twee weken doen. KL kun je makkelijk combineren met Penang en Melakka. Ik vond Tioman ook erg leuk met een kleintje.