Binnenkort vertrek ik voor een rondreis van 4 weken door Noord-Thailand, met een kort uitstapje naar Cambodja om de tempels van Ankor Wat te zien. Nu had ik mijn reis zo gepland dat ik zou eindigen met een weekje relaxen op Koh Chang, maar ik kom er nu achter dat dat precies tijdens het songkran festival valt, en dat veel Thai dan een week vakantie hebben en er dan massaal op uit trekken. Eigenlijk wil ik liever niets vantevoren reserveren, maar ik vraag me af of ik dan het risico loop om op Koh Chang geen of alleen hele slechte of superdure accomodatie te vinden. Wat is wijsheid, de gok nemen of toch maar iets vastleggen vantevoren?
En wie kan dan nog iets aanbevelen rond khlong prao beach?
Alvast bedankt voor jullie reactie…
Altijd rekening mee houden dat bij het Songkran festival,de hotels meer toeristen krijgen en dat het wijselijk is om van tervoren te boeken.Bij een gewone weekend dag heb je al problemen om een hotel/guesthouse te pakken te krijgen(was verleden jaar in Koh Samet)In de week zag je bijna niemand op dit mooie eiland,kamers in overvloed.Toen het weekend eraan kwam,was alles volzet.Nu over Koh Chang,gaat je de zelfde problemen meemaken.Een goed hotel Khlong prao beach:heb mijn licht eens opgestoken en navraag gedaan bij mijn werkcollega,hij zelf vertoefd regelmatig bij het “Noren hotel” op het khlong prao strand,volgens mijn collega(hij zal daar niet over liegen)is dit bungalow hotel wel aangenaam om te vertoeven,het heeft alle faciliteiten:ac,tv,kluis op kamer,roomservice,restaurant,wassery,vervoer van en naar de luchthaven!OOk dit bungalow hotel heeft een zwembad alook een massagedienst.prijskaartje mag je wel rekenen op 1800bath per overnachting:incl:breakfast)Adres:is 31/1/1 moo4 Khlong prao,koh chang.0ver een webadres heeft mijn werkcollega niet vermeld.Ik zou zeggen ff surfen op www.sawadee.com en door klikken naar eilanden (Koh Chang)dit om nog meer info te verkrijgen(hotels)gegroet:georgessiam.
Het is inderdaad drukker op het eiland door Songkran. Voornamelijk de grotere resorts zullen makkelijker vogelboekt zijn rond deze periode en de prijzen zijn ook hoger.
Als je al BPend door het leven gaat, zal je normaal gezien geen probleem hebben om accommodatie te vinden
Een paar leuke resortjes zijn Orchid Resort in Bailan (rustig gelegen met zwembad), Warapura in Lonely Beach (boutique), Bang Bao Sea hut (Bungalows op het water), Iyara Resort (centraal op het eiland gelegen, zwembad), Siam Beach Resort (zwembad en strand).
Hartelijk dank voor jullie reactie. Ik ga met mijn reisgenoot overleggen: of inderdaad reserveren en op de koop toe nemen dat we wat duurder uit zijn of het reisschema omgooien en aan het begin vd reis naar Koh Chang ipv aan het eind. Wat een luxe probleem, hoe dan ook zal het heerlijk worden…
Toen ik daar in een hutje logeerde, stonden er enkele tenten vlakbij,…niet op een camping ofzo, gewoon naast het restaurant.
Is niet minder comfortabel dan een doorsnee hut en je kan je tentje zetten waar je wilt.
Ik was tijdens de nieuwjaarsperiode (2009-2010) op KoChang.
Ze lieten daar toen van die zelfgemaakite papieren koepels, met een olielamp onder, los…als luchtballon.
En er kwamen toen enkele zangers…vreselijk waren die.