Koffer of grote rugzak mee naar Maleisië?

In april/mei gaan wij naar Maleisië, waar we per huurauto rondreizen o.a. naar Taman Negara en later naar de Perhentian Islands.

Kunnen wij zonder risico onze koffers met kleding in de geparkeerde auto achterlaten, als wij een paar dagen de Taman Negara bezoeken of wanneer we voor enkele dagen naar de Perhentian Islands gaan?
Onze bedoeling is dan slechts een kleine rugzak mee te nemen met weinig kleding en onze waardevolle spullen.

Of is het zoiezo beter als bagage een grote rugzak mee te nemen i.p.v. een koffer??

Ik hoor het graag!!!

Groet, Johanna

Het risico dat je auto wordt leeggehaald is evengroot als hier in Nederland. En een rugzak of koffer ligt er helemaal aan wat je wil gaan doen. Wil je een jungletrekking gaan doen is een rugzak uiteraard handig maar ga je alleen een resort/ hotel in dan kun je prima af met een koffer. Ben zelf op vakantie vaak onderweg en met het openbaar vervoer dus heb altijd een rugtas bij me. Verder laat ik deze altijd gewoon op mijn kamer achter als ik wegga voor bv een paar dagen en neem alleen mijn waardevolle spullen mee.

Als je je auto op een ‘normale’ plek (dus niet ergens achteraf) parkeert, dan hoe je je echt niet druk te maken dat er ingebroken wordt. De kans is zoals hierboven gezegd wordt, net zo groot (kleiner denk ik zelfs) als in Nederland.

Maar de hotels doen er ook nooit zo moeilijk over als je je bagage bij hun achterlaat voor een paar dagen. Vaak gratis (en dan geef je fooi).

Daarbij…de meeste ‘longstay’ parkings zijn beveiligd…dat geldt voor de parking bij Kuala Besut bijvoorbeeld…ook bij Lumut (voor bv Pangkor); en bij Tembeling of Jerantut zul je ook wel zo’n parking hebben…Waardevolle spullen natuurlijk nooit in de huurauto achterlaten…iedereen rijdt hier in Maleisie dezelfde kleur auto; en jouw huurauto zal niet bepaald opvallen tussen de anderen :slight_smile:

hallo ik neem aan dat het een georganiseerdereis is vanuit nederland ,en dat je in tamannegara kuala tembling met de boot gaat.want je kan ook met de auto daar heen .ik weet niet waar je verblijft in taman negara ,maar als je van nederland af boekt vaak in het mutiara,alsje elders slaapt kun je daar de auto parkeren .mutiara is in het park zelf ,aan de overkant van de rivier ,derest zit aan de andere kant en kan je met de auto heen.naar perhentian ,kun je beter dat een rugzakje mee nemen ,met je benodigde /waardevolle spullen .als je maar een paar daagjes gaat.ga je langer dan heb je vaak meer nodig ,of je spullen voor een ringet of 5 laten wassen .als je naar besar gaat heb je weinig winkels om wat te kopen ,op kecil meer .kecil is drukker dan besar ,ik weet niet waar jullie zitten .beide naar ons zin gehad alleen is het rumoeriger dan besar.net waar je voor kiest.de kant op kecil van het eiland is ook ver schillend aan deene kant zee onrustger ,niet handig als je wilt snorkelen .op besar is erg goed van het strand af te snorkelen ,oke denk wel weer genoeg info succes en een fijne tijd in het geweldige maleisie
:wereld:>>>:zon02: