Wat is op dit ogenblik de officiële koers wanneer ik100 US$ zou wisselen op de bank naar peso’s? Hoeveel peso’s zou ik dan krijgen?
www.bna.com.ar heeft de actuele koersen (Banco Nación Argentina). Maar beter kijk je op www.dolarblue.net ![]()
Hoi,
Ik heb gekeken naar dolarblue.net, maar begrijp er eerlijk gezegd niet veel van.
Mijn Spaans is ontoereikend.
Wat biedt men op deze site aan?
Mvg
Hier vind je de “onofficiële straatkoers”, ofwel de koers op de zwarte markt. Die staat nu op $14,55 inkoop en 14,95 verkoop, tegenover de officiële koers zoals de bank die hanteert van $8,44 (inkoop) en $8,49 (verkoop).
De gemiddelde Argentijn mag/kan geen dollars kopen en men wil liever niet sparen in een munteenheid die tot de 3 slechtste ter wereld behoort momenteel. Vandaar dat er een levendige zwarte markt is. Pas daar echter wel mee op. Op dit forum is een Nederlander actief die “handelt” in deze markt, even zoeken en je hebt hem gevonden. Zo maak je je reis in Argentinie een heel stuk goedkoper (hoewel officieel buitenlandse toeristen hun hotels, vluchten, bussen etc in dollars/euros moeten betalen met buitenlandse creditcards).
Pipo ik heb je dat adres in een pb al een keer doorgegeven toch?
Via Wereldwijzer app
Ik vertrek volgende week naar BA en zou deze persoon zijn gegevens ook graag even doorkrijgen.
Neem je best euro’s of US dollars mee op daar om te wisselen in pesos?
Ik wil graag even aanhaken in deze treat. Wij vertrekken volgende week voor 5 weken naar argentinie en Chili en ik zie echt door de bomen het bos niet meer met betrekking tot het meenemen van geld. Wij beginnen onze reis in Santiago en komen voor het eerst argentinie binnen in San martin de los andes. Kan ik hier ook voor een voordelige koers geld wisselen? of geld dit alleen voor grote steden als Buenos aires? en kan ik dan het beste euro’s of dollars meenemen? Als ik dollars meeneem moet ik hier eerst commisie betalen om euro’s in dollars om te wisselen en dan vervolgens weer om om te wisselen naar pesos? Ben ik dan al het voordeel niet al kwijt?
Ik ga liever niet met een pak geld voor 5 weken op stap maar wil ook geen dief zijn van mij eigen portemonnnee. Kan je je hostels ook betalen in dollars?
Pipo, hier worden zwarte dollar en pesos koersen aangegeven. Je ziet hier verschillende prijzen (inkoop en verkoop) voor de dollar (usd) tegen de lokale Argentinse peso en ook Euros tegen pesos.
Als je wilt kan ik je hier mee helpen, woon bijna 20 jaar in Arg, zelfstandig ondernemer en consultant, en tot voor kort manager meerdere multinationals. mail me naar duquedeolivos@gmail.com indien je interesse hebt. Ik ben al meerdere jaren hierin actief.
Beste Penne, ben je al geweest ? anders kun je me mailen op duquedeolivos@gmail.com . Woon al bijna 20 jaar in Arg en help hier graag mee. Mvg Duque de Olivos
Op dit ogenblik zijn dollars meer in trek dan euro’s.
Wij zijn twee weken geleden teruggekomen uit BA.
Leuk Pipo, hoe heb je het gehad?
Via Wereldwijzer app
Prima.
veel gezien en goed geleefd in BA.