koers peso van 70 naar 48 per euro hoe kan dat?

Je heb gelijk Ruud. Maar ja de meeste mensen gaan 2 a 3weken per jaar met vakantie , en dus die paar keer dat ze geld in buitenland opnemen , en daar dan kosten voor moeten betalen vinden ze niet erg.

Zit je langer in buitenland ja dan tikt het wel aan. Als je 10duizend peso opneemd betaal je 200 peso kosten aan de filippijnse bank = zegmaar ruim 3 euro plus de kosten van je nederlandse bank , kost je bij iedere pintransaktie dus dik 5 euro.

WAT DE WISSELKOERS BETREFT INTERESSEERT MIJ NIET ZOZEER.IK DOE VANAF NU ALTIJD MIJN EUROs ZELF MEE.VROEGER STUURDE MIJN VROUW VOOR ONS VERTREK 2000eu NAAR DE REKENING VAN HAAR OUDERS DIE ONS KWAMEN OPHALEN IN DE AIR PORT.MAAR PESOs HADDEN ZE NIET MEER MEE,DIE WAREN AL UITGEGEVEN OF ALS ZE GINGEN PINNEN STAK DE MAN DIE IN DE MACHIENE ZIT NIET GENOEG PESOs DOOR HET GLEUFJE MAAR STAK ZE IN EIGEN ZAK,ALDUS DA FAMILLY.DUS OP DEZE MANIER WAS ONZE WISSELKOERS 1euro is 0 pesoWIJ WAREN DE DOMMERIKKEN EN ZIJ ZIJN ALTIJD DE SLIMSTE.NU ZET IK GELD OP DE ARGENTA BANK HIER IN BELGIE EN VRAAG OPEN REKENING AAN IN DE PERIODE DAT WIJ IN PHIL? VERBLIJVENEN HALEN ZELF ONS GELD AF VOLGENS WE NODIG HEBBEN EN KRIJGEN STEEDS EEN MOOIE WISSELKOERS EN HEBBEN NOCH NOOIT 1 cent ONKOSTEN BETAALD BIJ ARGENTA BANK.BESLUIT:DE ARGENTA BANK IS VEEL EERLIJKER DAN DE SCHOONOUDERSBANK IN PHIL.

Genny
Dat is helemaal uwe fout !
Ik stuur geen geld naar mijn schoonfamlie daar ge wanneer ge toegeeft zijde gij gekl…!
Ook vragen ze de volgende keer meer en meer Wees dus op uwe hoede met zoiets Laat het een goede les zijn !
Dus een ezel stoot zich niet twee maal aan de zelfde steen .
Groetjs
Picard

1 like

BESTE PICARD,U HEEFT 100prc. GELIJK.IK STUUR HET NIETOP MAAR MIJN VROUW EN BLOED TREKT he.ALS ER HIER ZOIETS MET MIJN FAMILIE MOEST GEBEUREN WAS DE WERELD TE KLEIN?MAAR JE GAAT TOCH NIET OP VAKANTIE OM RUZIE TE MAKEN BEWEERD ZE.DUS BETER ZWIJGEN TOT WE TERUG IN BELGIE ZIJN.IKZELF BEN TEVREDEN DAT IK MIJN EIGEN WONING HAD TOEN IK TROUWDE EN DAT DEZE AFBETAALD WAS WANT WEET ONDERTUSSEN DAT IK MET MIJN FILIPIJNSE NOOIT AAN EEN EIGENDOM ZOU GERAAKT ZIJN IN BELGIE?IN PHIL.STAAT ONDERTUSSEN EEN MANCHON!!!WAAR DE FAMILY IN WOONT EN WAAR WIJ MOGEN WONEN TIJDENS ONZE VAKANTIE OP VOORWAARDE DAT WE BRAAF ZIJN EN ELKE DAG ZORGEN DAT ER ETEN IN OVERVLOED OP TAFEL KOMT.KAN ER EEN BOEK OVER SCHRIJVEN

HOE LAGER DE PESO STAAT HOE LIEVER IK DAT HEB,MIJN VROUW STUURD ELKE MAAND VELE EUROs NAAR DE FAMILY,STEEDS TE WEINIG EN NOCH BROERS EN ZUSSEN VAN 18 TOT 27 JAAR NOOIT GEEN DANK U GEKREGEN,ZIJ MOET HIER HARD WERKEN VOOR DAT GELD;EEN GANSE DAG IN EEN FRIGO VAN 2 GRADEN EN GINDER NOG 7 BROERS EN ZUSSEN VAN 18 TOT 27 JAAR DIE EEN GANSE DAG IN DE WARMTE LIGGEN TE SLAPEN EN MAAR DENKEN DAT DE ZUS IN BELGIE HIER HAAR EUROs GRATIS KRIJGT;VELEN ZULLEN MIJ WEL BEGRIJPEN

AL DIE MENSEN DIE GELD OPSTUREN NAAR PHIL.ZOUDEN MOETEN TEGENKOMEN WAT WIJ MEEGEMAAKT HEBBEN?ER IS OPGEZOCHT HOEVEEL MIJN VROUW IN 2010 en 20111 OPGESTUURD HEEFT EN WE HEBBEN 27,50perc. OP DE SOM BEDRIJFSVOORHEFFING HIER MOETEN BETALEN EN NIET AKKOORD GINGEN ZE ER NOG ENKELE JAREN BIJ ONDERZOEKEN.ALLE MIDDELEN OM GELD TE STUREN NAAR DE PHIL. MOESTEN ZE BLOKKEREN ZODOENDE ZULLEN ZE DAAR ZELF WERK GAAN ZOEKEN.MAAR HET ZIJN DE ZOTTEN VAN HIER DIE DAAR ALLES KAPOT MAKEN,IKZELF BEN DAAR ENE VAN.
WAAROM DRAMA MAKEN ALS U IETS MOET BETALEN OM GELD TE PINNEN,WAT U VAN HIERUIT OPSTUURD BENT U OOK KWIJT EN BEDANKT???

Ik begrijp heel goed waar U het over heb. Maar ik denk dat er bij uw vrouw wel een dag komt dat ze inziet dat het geld naar een bodemloze put brengen is. maar ja dat wel 10 jaar of langer duren voor pinays dat inzien. En wellicht dat sommigen het nooit doorkrijgen.

1 like

BEDANKT KORIKONG VOOR UW REACTIE,WE ZIJN NU 10 jaar hehuwd EN JUIST THUIS NA 3 WEKEN (VAKANTIE!!!)PHIL.ZE IS TERUG GAAN WERKEN HIER EN KOMT ELKE DAG DOODMOE THUIS EN NU BEGINT HET HAAR DOOR TE DRINGEN DAT ZE GINDER EEN GOED LEVEN HEBBEN EN DAT ZIJ HUN SLAAF IS,HOPELIJK BLIJFT HET DOORDRINGEN EN IS HET NIET TIJDELIJK

Het wordt een beetje off-topic, want het ging eigenlijk over de koers en nu gaat het over Filipijnse schoonouders die zo ongeveer gelijk staan met oplichters en profiteurs.
Ondertussen wordt het wel tijd voor enige nuance: als een buitenstaander dit leest zou je haast gaan denken dat alle Filipijnen een stelletje parasieten zijn.

Misschien heb ik gewoon geluk gehad, maar mijn persoonlijke ervaring is compleet anders. Mijn vriendin komt uit een zeer arme familie met 8 kinderen. Toen ik haar voor de eerste keer ontmoette werkte ze in een kledingwinkel in Manila voor 6000 / mnd en deelde een kamer met 6 andere meiden. De eerste keer dat we de familie bezochten in Cagayan de Oro was het huisje in puin vanwege de typhoon “Sendong”, 4 weken daarvoor.
Maar ik had niets in de gaten en dacht dat dit de normale leefsituatie was, en waarom? … omdat zij me niets verteld had. Vele maanden later heb ik geld opgestuurd voor de herbouw maar volledig op eigen initiatief, niet omdat zij me dat gevraagd had.
En als ik alles zo eens overdenk, heeft ze me eigenlijk nog NOOIT om geld gevraagd. Natuurlijk help ik haar en haar familie want het doet me pijn om te zien dat ze echt helemaal niets hebben maar nog altijd zijn ze uiterst dankbaar voor elke kleine gift en nog steeds heb ik niet meegemaakt dat er ergens om gevraagd wordt. Is dit dan de uitzondering?

En nu dat pinnen: Ik vindt ook dat pinnen eigenlijk best duur is. Je kunt maar maximaal 10.000 php per dag pinnen, met 200 php kosten, + wat je eigen bank nog rekent. (in mijn geval 2,20 euro per transactie). En daar komt nog eens bij dat lang niet elke automaat zomaar geld geeft. Ik heb ook wel eens gehad dat ik in een plaatst was waar geen geldautomaat te bekennen was, dat is ook knap vervelend.

Tegenwoordig doe ik het dus anders, ik maak van tevoren het benodigde geld over naar mijn vriendin’s bankrekening en zij pint geld als we dat nodig hebben. Het kost maar één keer transactiekosten en verder kost het niets extra, bij de Metrobank kan ze gratis pinnen en bij een aantal overige banken tegen een geringe vergoeding. En ze is volledig te vertrouwen, ik heb het pasje bij me en vraag alleen elke keer de transactiebon en alles klopt. Liegen is ze niet goed in en daar ben ik reuze blij mee. Ik zal wel van naïviteit beschuldigt worden maar neem maar van mij aan dat ik toch steeds alles controleer. Ik neem alleen een beperkt bedrag in euro’s mee, puur voor noodgevallen.
En wat die transacties betreft: ik heb de beste ervaringen met Surichange, elke transactie kost € 5,-- ongeacht de hoogte van het bedrag, de koers is ok en inzichtelijk en het geld is er binnen een paar dagen. Klopt nog elke keer.

Hallo Leeuwy

Dan hebt u veel gelukt gehad daar de meeste zo niet zijn !
Picard

Hallo Leeuwy en Picard,

Ik ben reeds een jaar gelukkig gehuwd met een filipijnse en woon in Manila.
Zoals ik hier reeds vroeger schreef heb ik een rekening bij BDO en doe ik cash advance met mijn mastercard.
Telkens tot 49.999 pesos per keer en dat kost me geen peso en 1 transactiekost bij mijn bank in Belgie.
Ik volg ook dagelijks de koers van de euro tegenover de peso op de wisselkoers site van mastercard
en dat om telkens de meest gunstige wisselkoers te bekomen.

• Updated - - -

Hallo Leeuwy en Picard,

Ik ben reeds een jaar gelukkig gehuwd met een filipijnse en woon in Manila.
Zoals ik hier reeds vroeger schreef heb ik een rekening bij BDO en doe ik cash advance met mijn mastercard.
Telkens tot 49.999 pesos per keer en dat kost me geen peso en 1 transactiekost bij mijn bank in Belgie.
Ik volg ook dagelijks de koers van de euro tegenover de peso op de wisselkoers site van mastercard
en dat om telkens de meest gunstige wisselkoers te bekomen.

Hallo leewy
ja u heeft geluk als alles zo is als u schrijft,u bent een uitzondering,u heeft de lotto gewonnen
inderdaad het word eeb beetje off_topic maar u moet mij ook een beetje verstaan,ben juist thuis na 3 weken vakantie phil.een ware geseling,moreel en financieel.door al dat gedoe bij de schoonfamily begin ik ook wat tegenzin te krijgen van mijn lieve filipina hier,wie ze wil mag ze gratis komen halen maar moet er al de miserie bijnemen.eerlijk ik ben echt jaloers van u.heb hier in belg.een 10 tal vrienden met filipina gehuwd alsook een 10 tal belg.vrienden die in phil.wonen met hun phil. Vrouwen die 20 beweren allen door hun lieve filipina bedrogen te worden,juist zoals ik,dus u bent een uitzondering!!!ken hier ook belgen die beweren dat hun lief vrouwtje nooit opstuurd naar phil.en dat is waar ook want mijn filipina is deze morgen reeds gaan opsturen voor een vriendin die het van haar belg.man niet mag doen,het is 1 pot nat,hier en ginder.heb zelf veel moeten ondernemen om aldaar met mijn filipina te kunnen huwen en haar naar belgie te laten overkomen maar van mijn part mogen ze een verbod uitschrijven om een buitenlander te laten huwen met een filipina om alzo later veel miserie te vermijden.nochtans ik was gewaarschuwd door de medewerker van de belg.consul die beweerde binnen enkele jaren sta je hier terug maar om te wenen:heb reeds veel aan die persoon gedacht:hij had volkomen gelijk

Hallo picard

met u kan ik spreken!!!u durft de waarheid schrijven,den als anderen reageren hun filipina bij hun zit aan de pc.