koers peso van 70 naar 48 per euro hoe kan dat?

las gisteren een interessant artikel waarin een econoom schreef dat het oude evenwicht in waarde van valuta word hestelt, volgens hem gaan we weer terug naar de situatie van voor 1992 (voor de azie crisis) toen werden de azie valuta snel min der waard tov euro en dollar, nu gaan we weer terug. In 1992 stond de euro 1 op 18 dus kreeg je 18 peso voor een euro, de econoom beschouwd dit als een natuulijk evenwicht! Dat worden weer dure tijden voor ons. gelukkig overdrijven deze lui altijd, zij moeten hun artikelen ook verkopen, maar ik denk wel dat de koers nog even flink gaat zakken naar 1 op 25 oid. vadaag pinde ik m et een koers van 1 op 49, twee dagen geleden was die nog 1 op 52.

overigens is het niet de schuld van de euro het is de PESO die stijgt, hij stijgt nl ook tov de dollar en andere munten, hij stijgt alleen niet tov noorse kroon en zwitserse frank, inderdaad net als in 1992. Dit is waarschijnlijk ook de redenen dat je zoveel zwitsers en noren ziet in de phills, zij blijven wel rijk.

YESSSSSSSSS Eurobonds de (voorlopige) oplossing voor Europa 700 miljard.
Dus! banken kunnen weer 6300 miljard leningen uitgeven!!!

De problemen worden weer eens vooruit geschoven.
Geniet vandaag want morgen…???

de ECB heeft net de rente verlaagd, de BSP heeft deze net verhoogd, ik verwacht dat de peso de komende dagen nog wat gaat stijgen.

de peso blijft maar stijgen, en het land is al zo duur, daarom heb ik besloten toch maar zsm geld (euros) naar een filippijnse bankrekening te sturen, voordat het helemaal te laat is, kan iemand mij een bank adviseren?

Ik heb goede ervaringen met PNB bank.
De komende vakantie wil ik nog meer info krijgen en eventueel meer rekeningen openen bij andere banken.>>>:vak02:

beste filipien, neem de BPI, deze werkt echt heel goed samen met de ing, zo kunnen de zaken snel geregeld worden. Laatste koers 47.10 als je alle kosten (waaronder 15 euro overboekingskosten) meerekend, bpi rekent trouwens 200 peso en 15% koersopslag, wat dus pinnen bij de atm niet goedkoper maakt.

Wisselkoers gaat weer de goede kant op, zit rond de 55 peso voor een euro nu

peso vandaag onder de 47 bij ing, schijnt vooral te liggen aan de QE maatregelen van de fed (vs cenralebank) vaak is de eu hieraan gerelateerd. Kosten opname tegenwoordig bij metrobank 3 euro opname ing, 200 peso banknet/cirrus en 50 peso lokale bank.

Hier kun je het koersverloop goed zien:

EURPHP=X Interactive Stock Chart | EUR/PHP Stock - Yahoo Finance;

ECB laat rente stabiel, mogelijk op korte termijn stijging euro, om daarna des te harder te gaan dalen men verwacht per 15 juli een renteverlaging van 25 basispunten. berekend is dat per 10 basispunten de euro 4 peso daalt, hij staat nu op gemiddeld ca 52, dus rekenn in de vakantie op ca 46-48 peso op een euro.

• Updated - - -

peso is nog steeds best presterende munt momenteel tov euro en dollar, net als in 2012.

Als de peso terug naar vroeger waarde herstel gaat de Filipijnen niet meer kunnen exporteren maar importeren ! Dus terug naar de grote depressie en dan ???
Maar ik geloof niet dat het zo ver komt !

Peso koers op dit moment (21-11-2013) is 58,9 voor € 1,-

de euro t.o.v. de dollar blijft maar stijgen en dus ook de koers van de Filippijnse peso t.o.v. de euro.
De peso is namelijk gelieerd aan de dollar.

Op dit moment is de middenkoers… Php 61,2730 tegen 1 euro.

De Euro is toch weer gestegen tegen de peso en us dollar maar hoe lang het blijft duren weet niemand maar zie veel koreanen hier in Cebu maar zie ook veel reklame in SM en Alaya voor Condos of Condominium !
Moet geen meer maar zoals u weet kunt ge wel eigenaar worden voor 100 %

Hallo iedereen,

Ik woon in Manilla , en moet dus elke maand van mijn Belgische rekening geld overmaken.
Elke dag volg ik de koers van de peso en die is momenteel tussen 61 en 62 euro.
Ik heb een BDO rekening en maak telkens 50.000 peso over, kost maar 1 maal 5 euro met mijn kredietkaart.
Tevens kan je tot 25.000 peso per dag pinnen weliswaar in drie maal bij city bank maar zonder telkens
die 200 peso te moeten betalen.

Groetjes

Welkom op het forum Shape !

Heeft die Citybank vestigingen door het hele land ? Want pinnen zonder 200 peso kosten is wel een pre.

Ik moet zelf altijd 100 kilometer reizen van Roxas naar Puerto Princesa, want daar is de dichtsbijzijnde mogelijkheid tot pinnen, Wel alleen banken gezien die 200 peso in rekening brengen BPI en PNB.

In Roxas zit een rural bank maar die pinautomaat accepteerd geen buitenlandse pasjes.

Dag Korikong,

Hieronder heb ik de link geplaatst om een city bank te vinden.

http://www.findmyciti.com/ph/?lid=PHENCBGGNHETLFINDMYCITI

Groetjes

Hallo iedereen,

Zoals ik reeds hiervoor vertelde, ik woon in Manilla laat elke maand geld overboeken van mijn Belgische rekening naar mijn rekening hier bij BDO.
Je kan dagelijks 50.000 peso overboeken en dat kost me per transactie 5 € .
Dus geen 200 peso per 10.000 peso pinnen.
Je kan tevens ook bij City Bank pinnen zonder die 200 peso te moeten betalen, weliswaar telkens per 10.000 peso tot je dagelijkse limiet, maar 1.000 peso
minder per 50.000 peso.
Wanneer je betaald in een winkel of warenhuis met je kredietkaart betaal je geen extra kosten met visa of master kaart.
Ik hoop een aantal mensen hiermee geholpen te hebben.

Groetjes,

Ik hoor iedereen klagen over die 200 peso (terecht), maar ik hoor niemand over de € 2,25 die daarnaast door de bank in Nederland in rekening wordt gebracht…

Er wordt steeds meer geautomatiseerd door de banken, ze zouden daarmee goedkoper moeten kunnen werken. Ondertussen worden de kosten die ze in rekening brengen echter steeds hoger.

Witte boorden criminelen noemen ze dat!