Ik ga in november 4 weken naar Thailand en ben nog een beetje aan het dubben over mijn bestemmingen in het Zuiden van Thailand. Hoop dat jullie mij advies kunnen geven. Ik twijfel namelijk tissen Ko Tao en Ko Lanta. Ik wil graag gaan duiken bij de Similan en Surin eilanden, en daarnaast een eiland bezoeken. Welk eiland is het mooist volgens jullie? Ik zoek een eiland met mooie stranden en waar je naast duiken ook aan aantal andere dingen kunt doen.
Als duiken belangrijk is: de Andaman Kust, dus Koh Lanta van de genoemde mogelijkheden. Koh Tao staat bekend om het duiken vanwege de veel open water cursussen die daar gegeven worden, niet vanwege de kwaliteit van het duiken. De Andaman kust biedt veel, veel mooier duiken, en vanuit Koh Lanta heb je prachtige bestemmingen als Hin Daeng, Hin Muang, Koh Haa binnen bereik, en net iets verder ook nog Bida Eilanden, weer iets verder zelfs het Shark Point gebied.
october en november zijn normaal (maar wat is normaal wat het weer betreft) gesproken de slechtste mnd voor koh tao, phangan en samui. koh tao is gewoon een duik fabriek niets meer en niets minder
Dank je wel voor jullie tips! Ik neig nu meer naar Ko Lanta. In eerste instantie wilde ik zowel de Gulf coast als de Andaman coast aandoen, maar was wel een beetje huiverig voor het veelal jonge publiek op Ko Tao. Ik zoek meer een mix. Ik wil wel duiken op Ko Lanta, maar dat zal meer een dagje zijn om er weer even in te komen. De echte duik experience wil ik bewaren voor de live aboard bij de Similan en Surin eilanden.
Ben trouwens wel super blij met dit forum, heb er al veel tipjes vanaf gehaald en levert zeker een bijdrage naar de voorpret!
Persoonlijk vond ik de stranden op Koh Lanta t minst van de eilanden die ik heb gezien (Koh Phi Phi, Koh Ngai, Koh Lanta, Railay en Phuket ben ik geweest).
Alhoewel, Phuket was misschien wel nog minder.
Dank je wel voor je feedback. Zoals ik al schreef zal mijn verblijf op Ko Lanta niet alleen in het teken staan van duiken (dat bewaar ik meer tot de similan en surin eilanden). hoe zou je Ko Lanta naast het duiken omschrijven? Ik zoek een eiland waar het lekker relaxen is, hoeft niet super toeristisch te zijn.
Ben benieuwd naar je reactie. Enne de foto ziet er in ieder geval al goed uit!
Voor lekker relaxen zijn er veel mogelijkheden. Dan zou je eerst eens naar je planning moeten kijken (je komt ivm Similans in ieder geval aan de Andaman Kust), wil je een dag extra reizen om de Golfeilanden te zien ja of nee of aan de Andaman kust blijven?
Als je minder toeristisch wilt is Koh Lipe bijvoorbeeld een hele leuke optie, maar wel een dag reizen. Je kunt dan ook in een dag naar Koh Phangan reizen (Golf van Thailand).
Lanta is zeker leuk en niet echt toeristisch, meer families minder backpackers, ivm met Tao en Phangan. Lipe is wel weer packpackers, Lanta is groter dan Tao en Phangan.