Ervaringen met het eiland Ko Lanta

Ervaringen met het eiland Ko Lanta

Plaats hier u reactie/ervaring betreft de badplaats Ko Lanta.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodaties, stranden en meer…

Onlangs een week op Koh Lanta geweest en in vergelijking met Phuket en Krabi vonden we dit toch wel de beste bestemming.
Het eiland is makkelijk te bereiken met de boot ongeveer 2 uur varen vanaf Krabi maar er zijn ook bootverbindingen in het hoogseizoen vanaf Koh Phi-Phi en Phuket.
Van de ferry naar de eerste 2 stranden zo,n 15 min per taxi
Er zijn zo,n 9 stranden op Lanta waarvan de 2 meest noordelijke nl Klong Dao Baech (2 km mooi strand) en Pra-ae Beach (3 km mooi strand) de meeste accomodaties en restaurants hebben.
Alles zit direct aan het strand wat ik nog niet veel in Thailand heb gezien.
Hoe zuidelijker hoe rustiger en kleiner de stranden worden.
Er zijn veel snorkeltrips te maken naar de omliggende eilanden met mooi koraal.
Samenvattend: veel accomodaties,mooie stranden zeker geschikt voor kinderen omdat ze heel langzaam aflopen,
Rustiger als Phuket of Krabi maar toch zat te beleven.

Theo

Hallo Theo,

Toevallig dit eiland vandaag ter sprake gehad dat wanneer we in juli weer die kant op gaan om daar een bezoekje aan te brengen, heb je toevallig wat info over resort’s of waar je dan ook in verbleven bent, heb al wat gegoogled maar een persoonlijke bevinding is altijd mooi meegenomen of wie dit ook leest en er is geweest!!!

BVD. Jan :chin:

Hallo Jan,

Ik had naar aanleiding van geweldige revieuws in tripadviser.com voor een week het Ancient Realm Resort geboekt voor zo,n € 50 p/n.wat een

Dit was echter een regelrechte afknapper de bamboe huisjes waren nog wel redelijk met ac en tv,dvd speler maar het ontbijt wat geserveerd werd deed het halve resort naar de buurman vluchten zo slecht.
Jacussi,s werkten niet, geen normaal zwembad ,ik heb het idee dat de recensies gemanipuleerd zijn .
Ik zou je adviseren zeker als je in juli gaat kijk ter plekke naar accomodatie want in die tijd staat 80 % leeg er is heel veel keus en de prijzen zijn dan gehalveerd ten opzichte van het hoogseizoen.
Als je ook nog in krabi wilt verblijven kan ik je wel een goed resort uit eigen ervaring aanbevelen nl het Sunda Resort, ligt iets buiten het centrum van Ao-nang maar hebben gratis transport naar het centrum,
prachtige huisjes in een mooie tuin, 2 zwembaden,ac ,kluisje enz en eengeweldige sevice.

Theo

Hallo Theo,

Daar was ik dus al bang voor, de foto’s op website’s verhullen niet altijd de werkelijkheid :crybaby:, we zullen wel zien in ieder geval bedankt voor de reactie.:zon02:

MVG. Jan :chin:

In de eerste week van september wil ik vanaf Phuket, richting Ko Phi Phi gaan en dan Ko Lanta aandoen, gezien de maand september erg regenachtig kan zijn, il ik vragen of er mensen ook in de eerste week van september in die buurten zijn geweest.

Is het echt grotendeels buien en bewolkt en dus aan te raden richting oostkust te gaan, of valt er in deze tijd toch goed vakantie te vieren hier???

Groet.