hallo , kan iemand mij iets vertellen over het eiland Koh Lanta Yai , Thailand.
Zoals het klimaat in de periode july en augustus , drukte , accomodaties , stranden en snorkel en duik mogelijkheden ?
![]()
hallo , kan iemand mij iets vertellen over het eiland Koh Lanta Yai , Thailand.
Zoals het klimaat in de periode july en augustus , drukte , accomodaties , stranden en snorkel en duik mogelijkheden ?
![]()
Hi. Ik zie dat er nog niet geantwoord werd.
Ik kan je enkel het volgende zeggen: als je gaat enkel en alleen om te duiken, is koh lanta waarschijnlijk perfect. Maar voor de rest is er niet veel te beleven. Je kunt er wel iets gaan eten en drinken en zo, maar qua cultuur is het niets. Het is ook maar een klein eiland. Wij zijn er vier dagen geweest verleden jaar in februari en dan maar voortgetrokken naar de provincie krabi. Normaal begint in april het regenseizoen. Hoe lang het duurt weet ik niet echt. Moet je wel kunnen terugvinden ergens.
Dus zoals gezegd, als je wil duiken perfect. Voor de rest maar saai.
Groetjes
christine, oostende
oké bedankt voor de info.
Hi Henk
Ik heb daar in juli een hele fijne week gehad, backpackend door thailand en we hadden op koh lanta een resort geboekt, www.narimalanta.com waar een superleuke eigenaresse, Miss Wan genaamd, ons diverse malen op sleeptouw heeft genomen en ons het hele eiland heeft laten zien in haar pickup truck, dus kwamen we nog eens ergens op plekken waar je als toerist normaliter niet snel komt. Helaas hadden ze geen lekker strandje, veel is rotsachtig daar maar we hebben er wel een heel fijn strand ontdekt aan de Kantiang Bay waar ook diverse resorts zitten en een hele leuke die ik daar heb ontdekt was deze: www.lantamarine.com. De mensen daar waren supervriendelijk en het eten was daar geweldig. Dus zijn we daar diverse malen teruggeweest.
Het is geen druk eiland, en de toeristen die ik daar getroffen heb waren veelal packbackers. Scooter huren is echt wel aantebevelen op het eiland. Het weer was afwisselend, de ene keer een flinke regenbui en de andere keer de heerlijke zon. In die periode was het wel wat minder met bootvervoer tussen de eilanden vanwege de ruwe zee. Met name tussen Lanta en Phi Phi.
Er zijn mogelijkheden om daar te duiken bij een van de vele eilandjes nabij, vaak kun je via je resort wel uit laten zoeken waar je moet zijn en hoe je er kunt komen. Genoeg mogelijkheden wb. activiteiten: kooklessen, mangroves in, kanoen, duiken/snorkelen, Emerald Cave, op bezoek bij de gypsy vissers, Ik geloof ook dat je een olifantentrek kunt ondernemen daar.
Als je echt het hele toeristische zoekt dan moet je daar niet zijn. Het eiland zelf gaat wel al aardig richting het commerciele volgens mij en links en rechts zie je ook nog flinke sporen van de tsunami. De mensen zijn allemaal even vriendelijk en behulpzaam en mede door de locals daar hebben we een mega week gehad.
Nou ja ik kan nog wel even doorgaan, ik vond het wel een van de mooiste eilanden van thailand, die ik heb bezocht samen met Koh NHai, Ko Muk,
Anyway, ik hoop dat je hier wat aan hebt.
groetjes
bedankt voor deze info hier kan ik zeker wel wat mee.:nod:
groetjes Henk