Wij zijn in september 2010 naar Lanta geweest en vond dit zeker een fijn eiland. De rust en vriendelijkheid van de mensen was erg goed.
Veel barretjes etc waren wel gesloten maar er was nog genoeg te doen.
Het strand wat dicht bij ons hotel lag, lag vol met rotzooi wat aanspoelde vanuit India.
De hotel eigenaar rade ons aan om naar het zuiden te rijden naar een groot resort en bij het nemen van een lunch konden we de rest van de dag van de faciliteiten gebruik maken. Ik denk dat het in het hoog seizoen wel leuker is.
Wij zaten hier: http://www.lantamermaid.com/
We waren op dat moment de enige gasten en kregen een sleutel van de voordeur… Ga er mee om alsof het je eigen sleutel is van thuis kregen we mee.
Hotel was top!
Trouwens, wij gingen eert naar Phi Phi en dan naar Lanta. Toevallig was dat ook weer de 1e dag dat er direct een boot van Phi Phi naar Lanta ging.
Anders moet je via Krabi reizen.
Ook wij hadden goede ervaringen met Koh Lanta (en Phi Phi) in augustus. We vonden het er heerlijk rustig en het eiland is prachtig. We hebben wel eens een regenbui gehad, maar die was alleen maar lekker verkoelend. Neem wel een reispil als je snel zeeziek bent. De zee is in deze tijd wel wat onrustiger dan buiten de regentijd.
Erg bedankt voor jou bijdrage! We hebben(voor nu) besloten om het eiland te gaan bezoeken en zien daar wel voor hoelang dat zal zijn. De accomodatie ziet er goed uit en heb ik opgeschreven. Er zal in augustus misschien wel wat meer volk zijn dan in september. ‘‘We will see’’
PS: Was het strand in het zuiden wel schoon en niet bezaaid met rotzooi?
Erg bedankt voor jou bijdrage! Regenbui ontkom je bijna niet aan in Thailand (in die tijd) en nemen we voor lief en is indd erg verfrissend.
En van die reispil is een hele goede want ik zelf wil nog weleens zeeziek zijn.
Nogmaals bedankt.:chin:
Het strand wat meer naar het zuiden was inderdaad wel schoon.
Hotel eigenaar had een scooter voor ons geregeld voor een paar euro per dag en daar stuiterden we het eiland mee over…
Wel een paar keer wat regen gehad maar niet storen.
Alleen tijdens regen zijn de wegen wel glad en reed ik rustig…
We kwamen nog een Thai tegen die was gevallen en als hij zn stuur recht had zn wiel 90 graden gedraaid was…