Koh Lanta Ervaring

Hallo,

In april ga ik een aantal weken naar Thailand en wil graag afsluiten in Koh Lanta. Heeft iemand goede tips mbt dit eiland en weet iemand een leuk Hotel/resort of guesthouse. We zijn van plan tussen de 50 en 100 euro per nacht uit te geven en misschien een dag of 2 in een luxe resort. Ook zou ik graag wilen weten wat echt mooie en bijzondere plekken zijn op dat eiland. Ik ben erg benieuwd naar de reacties, alvast bedankt!!! Groeten, Jasper

Oooh ik hou van Koh Lanta :smiley:
Ik heb zelf daar in beachbungalows geslapen voor 15 euro per nacht, dus met luxere hotels heb ik geen ervaring. Wij zaten in het zuiden van het eiland en daar waren bijna geen mensen. Vaak hadden we een heel strand voor onszelf :slight_smile:
Ik vond het oude centrum aan de andere kant van het eiland zeker de moeite waard. Je hebt daar allemaal mangroves met huizen in het water, heel anders dan aan de toeristische kant van het eiland. Verder zijn we naar het nationaal park gereden. Ook daar heb je een mooi, verlaten strand. Helaas hebben we van het park niet heel veel gezien, omdat het weer ineens omsloeg en we nog helemaal terug moesten met de scooter.
Ik vond het in ieder geval een erg leuk eiland!! Alvast veel plezier :slight_smile:

Hey Ester, bedankt voor reactie!! Ik heb er ook al echt zo’n zin. Ik kan gewoon niet wachten. Weet je nog hoe die bungalows heten? Is het daar makkelijk om gewoon op goed geluk daar een accomodatie te boeken? Alvast bedankt:vak02:!!!

Wij zaten in Klong Jark bungalows aan de Klong Jark bay. Ik zal hier even wat foto’s bij doen, zodat je een idee hebt.
Ik heb op de boot naar Ko Lanta gereserveerd, maar als je op Ko Lanta aankomt word je meteen bestormd door mensen die je een hotel willen aanbieden, dus als je niks geboekt hebt is dat geen probleem!

Super, heel erg bedankt!! Ben er benieuwd, nog 1,5 week!! Als er nog leuke tips te binnen schieten hoor ik het graag. Ook als het niet Koh Lanta betreft. Gr. Jasper

Hallo,

Vandaag terug uit een zeer warm Thailand. Ook op Koh Lanta geweest. Vlakbij Saladan. Gelogeerd in het Royal Lanta Resort en Spa. Uit de kunst. Je loopt vanuit het zwembad bij wijze van spreken het fantastische strand op. In de avond zat restaurants bij het strand, aan de hoofdweg en in Saladan zelf. Je zult het gegarandeerd naar je zin hebbben.

Groeten

1 like

@ Esther,

Ziet er heel goed uit! Deze zomer ga ik ook naar Thailand en ik wil graag naar Koh Lanta, en dan naar hetzelfde strand als waar jij bent geweest.
Mijn vraag is nu: welke maand ben jij geweest? Ik lees namelijk heel verschillende verhalen over het weer in juli (dan ga ik). En Klong Jak schijnt dan erg moeilijk bereikbaar te zijn, heb jij dat ook zo ervaren?

Ik hoop dat je me kunt helpen!
Groetjes!

Hoi Margriet!
Ik ben eind februari op Koh Lanta geweest. We werden opgehaald bij de boot door iemand van het hotel, dus hoefden er niet zelf te komen. Wel was het inderdaad niet heeel erg makkelijk om met een scooter rond te rijden, veel hobbelige zandweggetjes enzo, maar het was toen wel te doen. Ik weet niet hoe het met het weer zit in juli, kan me voorstellen dat het erg lastig wordt als de wegen veranderen in modder.
Hoop dat het toch gaat lukken, veel plezier alvast!
Groetjes Ester