Kluisje huren en paladeras in Cuba

Wij gaan in mei/juni 2011 naar Cuba en maken een autorondreis van Holguin naar Varadero voor 11 dagen en verblijven dan 7 dagen in een hotel in Varadero (het nieuwste RIU). Onderweg zullen we in diverse hotels verblijven en bijv. in Santiago de Cuba en Havana een aantal dagen (dus zal ik kluisje in hotel zelf kunnen huren) verblijven maar in Holguin/Camaguey/Sancti Spiritus/Trinidad/Copes de Collantes maar 1 dag. Kan ik ergens een kluisje huren in deze 1-daagse steden ? En zo ja, wat zijn dan bijv. de kosten ?

Overigens hebben we in alle hotels alleen maar ontbijt en zullen we op zoek moeten gaan naar bijv. paladeras in alle steden (m.u.v. Varadero; dit is een AI-hotel); kunnen jullie van elke plaats iets aanbevelen ?

Alle andere tips (waar op te letten etc.) zijn ook van harte welkom !!

Alvast bedankt voor de moeite. Indesco

Hi indesco,

Ga er maar van uit dat je in elk hotel een kluisje hebt. Gratis dan wel tegen een minimaal bedrag.
In een casa particular meestal ook, heb ik begrepen.
Hopelijk ben je nu wat gerustgesteld!
:wink:

PS Tip voor een Paladar in Havana: La Guarida.
Hier zijn scenes opgenomen voor de film: Fresa y Chocolat.

Een leuk restaurant, waar je lekker eet tegen een kleine prijs (5CUC-10CUC) en waar vooral Cubanen heengaan is Casalta. Het is er een stuk goedkoper dan in de standaardpaladar, het eten is zeker zo lekker, de prijzen liggen vast dus je wordt niet afgezet. Ligt in Miramar als je net de tunnel uitkomt vanuit Vedado.